Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wat de.........????

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: wat de.........????

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
    ooopss

Mag ik de realisten een 9mm aanraden? Of is dat "not done".
    In soimmige landen komt de politie jou smeken om toch maar zo'n 9mm in huis te hebben.

En in die landen hebben ze ook een liberale "gun policy" zeker?

Wat denk je dat een inbreker zal doen als ie je ziet staan met een 9mm? right..zijn illegale AK74 met FMJ loslaten op jou...zeg maar dag met je handje, beentje, armpje die uitsteken...

Dit is een eeuwige discussie maar de cijfers liegen er terwijl niet om, zie Finland, U.S e.a landen waar er een cultuur van wapendracht bestaat.

Ik zeg niet dat je geen wapen thuis mag hebben é, iedereen doet wat ie wilt thuis en in zekere zin mag je je ook beschermen as u see fit..maar geloof nu niet dat het ene moer zal helpen als je s'nachts een inbreker tegenkomt die wakkerder is, ervarener is en waarschijnlijk ook koelbloediger is dan jij...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
      ooopss
      ...
      Mag ik de realisten een 9mm aanraden? Of is dat "not done".
      In soimmige landen komt de politie jou smeken om toch maar zo'n 9mm in huis te hebben.
      uit gesprekken met (ex-)inbrekers en uit veel onderzoeken blijkt de meest efficiënte preventie een hond te zijn. Het hoeft helemaal geen model pitt-bul te zijn maar 't beest moet wel binnenshuis zitten. De onberekenbaarheid en feit dat het kreng kan gaan keffen is voor een doorsnee-inbreker voldoende om naar een ander doelwit te zoeken.
      En door de verplichting om enkele malen per dag met Bobby te gaan wandelen blijf je nog fit ook....
      'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

Comment

Als ik die wettekst hierboven zo lees, kies ik er toch maar liever voor om de brave man uit te schakelen voordat ik erachter kom of hij mij of mijn gezin wil aanvallen.

By the way: de modale inbreker schijt in zijn broek als hij iemand tegenkomt. Die zijn helemaal niet koelbloedig. Ik heb er zo ooit eens eentje betrapt. Ik werd redelijk kwaad, en hij is gaan lopen. Zo hard dat ik hem niet meer kon pakken, jammer genoeg.
        Mijn vader heeft er vroeger eentje tegen de grond gemept en opgesloten tot de politie er was. In die tijd nog niks van die onzin. Eigen schuld, dikke bult, klonk het toen.

Ik zou het niet in mijn hoofd halen om een vuurwapen te kopen trouwens. Genoeg voorbeelden van wat er dan gebeurt. Van messen ben ik niet bang, maar vuurwapens... da's andere koek hé. Een vriend van mij, inspecteur bij de politie, raadde me aan om een ongewapende inbreker, als je hem laveloos mept, een mes uit je keukenla in zijn handen te stoppen. Als inbrekers een mes willen, pakken ze die meestal in de keuken, omdat betrapt worden met een meegebracht wapen direct zwaardere straffen oplevert, wegens de mogelijkheid dat als hij iemand doodt, er voorbedachte rade in het spel is, sowieso, en met een ter plaatse genomen wapen daar minder kans toe is.
        ______
        www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
          Een vriend van mij, inspecteur bij de politie, raadde me aan om een ongewapende inbreker, als je hem laveloos mept, een mes uit je keukenla in zijn handen te stoppen. Als inbrekers een mes willen, pakken ze die meestal in de keuken, omdat betrapt worden met een meegebracht wapen direct zwaardere straffen oplevert, wegens de mogelijkheid dat als hij iemand doodt, er voorbedachte rade in het spel is, sowieso, en met een ter plaatse genomen wapen daar minder kans toe is.
          Dus vraag je beter een mes aan de buren, dan wordt hij zwaarder gestraft .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
            Dus vraag je beter een mes aan de buren, dan wordt hij zwaarder gestraft .
            Dan moet je wel bij de buren inbreken, anders is dat niet geloofwaardig.
            ______
            www.vue.photo

Comment

Dan moet je wel bij de buren inbreken, anders is dat niet geloofwaardig.
              Niemand weet dat hé, de boef is KO en je zegt dat hij dat mes mee had. In je eigen keuken ontbreekt immers geen mes uit de messenblok .

Comment

Als ik die wettekst hierboven zo lees, kies ik er toch maar liever voor om de brave man uit te schakelen voordat ik erachter kom of hij mij of mijn gezin wil aanvallen.

By the way: de modale inbreker schijt in zijn broek als hij iemand tegenkomt. Die zijn helemaal niet koelbloedig. Ik heb er zo ooit eens eentje betrapt. Ik werd redelijk kwaad, en hij is gaan lopen. Zo hard dat ik hem niet meer kon pakken, jammer genoeg.
                Mijn vader heeft er vroeger eentje tegen de grond gemept en opgesloten tot de politie er was. In die tijd nog niks van die onzin. Eigen schuld, dikke bult, klonk het toen.

Ik zou het niet in mijn hoofd halen om een vuurwapen te kopen trouwens. Genoeg voorbeelden van wat er dan gebeurt. Van messen ben ik niet bang, maar vuurwapens... da's andere koek hé. Een vriend van mij, inspecteur bij de politie, raadde me aan om een ongewapende inbreker, als je hem laveloos mept, een mes uit je keukenla in zijn handen te stoppen. Als inbrekers een mes willen, pakken ze die meestal in de keuken, omdat betrapt worden met een meegebracht wapen direct zwaardere straffen oplevert, wegens de mogelijkheid dat als hij iemand doodt, er voorbedachte rade in het spel is, sowieso, en met een ter plaatse genomen wapen daar minder kans toe is.
                Zou je de lade waaruit hij(zij) het mes neemt, ook maar niet meteen voorzien van zijn vingerafdrukken
                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                George Orwell

Comment

By the way: de modale inbreker schijt in zijn broek als hij iemand tegenkomt. Die zijn helemaal niet koelbloedig.....

Van messen ben ik niet bang, .....
                  hierover zou ik toch echt nadenken..praat maar eens met een portier van een nachtclub, die mannen dragen zeer vaak een soort malienkolder onder hun trui en dat is echt niet voor niets. De modale inbreker zal misschien inderdaad eerder gaan lopen... maar je moet net die ene koele kikker treffen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                    Zou je de lade waaruit hij(zij) het mes neemt, ook maar niet meteen voorzien van zijn vingerafdrukken
                    dief kan geen handdoek gebruiken?
                    foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
                      dief kan geen handdoek gebruiken?
                      ach , ik denk met al dat forenzisch onderzoek tegenwoordig, zelfs elke vezel wordt nagekeken
                      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                      George Orwell

Comment

Een hond als bescherming? Zo eentje dat mooi gaat zitten als je een koekje toont?
                        Of een wapen bovenhalen als je iets hoort?
                        Ik weet het toch niet hoor..
                        De film 'panic room' ga ik nog eens bekijken, niet zo'n slecht idee eigenlijk

Comment

. Van messen ben ik niet bang, .
                          als je denkt dat een mes ongevaarlijk is, met deze kerel probeer je dit beter niet...

Doce Pares Eskrima knife fighting permormed by Frans Stroeven and Marcel van Dongen. More information http://knifefightsystem.com/.

of kijk naar de foto's bij dit artikel: let op niet voor de gevoelige maag!

ik wil niemand bruskeren maar hier wordt m.i. iets te lichtzinnig over "een keukenmes" gepraat

Dit wil je echt niet meemaken...

PS moest dit iemand storen, laat MOD's het er dan maar afhalen,

Comment

... Een vriend van mij, inspecteur bij de politie, raadde me aan om een ongewapende inbreker, als je hem laveloos mept , een mes uit je keukenla in zijn handen te stoppen. ...
                            Hoe doe je dat, iemand "laveloos" meppen?
                            Is dat een speciale gevechtstechniek of komt er een whiskyfles aan te pas?
                            Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                              Hoe doe je dat, iemand "laveloos" meppen?
                              Is dat een speciale gevechtstechniek of komt er een whiskyfles aan te pas?
                              Aja he als je die inbreker zat voert ziet hij DUBBEL dus twee huisvaders tegenkomen dan is het beter om je over te geven

Allemaal die domme wetten, weet zeker als er enen dat bij mij probeert inbreken dat ik mijn honden er op af stuur.
                              En als ze hem hebben ga ik een borrel drinken op mijn gemakske en als ik terug kom wedden dat ie weg is en nooit meer een voet op mijn eigendom zal zetten.

Edit, twee boerefoxkes en twee mechelse herders

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Als een dief bij u inbreekt en die struikelt in uw gang over een stuk speelgoed dat daar blijven liggen is, dan ben jij wel verantwoordelijk voor zijn opgelopen verwondingen.
                                Geloof je dat nu echt zelf

Comment

Working...
                                X