Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pop-up probleem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Pop-up probleem

Hey Mriya,

Over de zin en onzin van bovenstaande reacties ga ik me niet over uitspreken, maar jou probleem is gewoon waar iedereen die per ongeluk een verkeerde link aangeklikt heeft, wel eens last van heeft : spyware.
    Hier zijn op computerfora enkele "stappenplannen" te vinden , alwaar uitgelegd staat hoe je hier het beste aan begint.
    Na het uitvoeren van zo'n stappenplan wordt er gevraagd om enekle logfiles te maken en te posten, en aan de hand daarvan worden de laatste restjes verwijderd (sommige rotzooi moet nog verwijderd worden met een specifiek programmaatje.

Er zijn er velen die zeggen dat een format alles opkuist, wat ik niet ga tegenspreken, maar de tijd die je in een volledige herinstallatie steekt (+ het risico dat je bepaalde eigen zaken zoals mails, documenten en dergelijke verliest) , kan je beter gebruiken.

Comment

heb je msn geïnstalleerd?
      en ook msn plus?
      dan zit daar het probleem
      als je msn plus installeerd dan zit daat de optie bij om iets van sponsors bij te installeren
      en juist dat geeft die pop ups
      gewoon msn plus deïstalleren en dan terug installeren maar dan de optie van sponsors uitvinken
      dat heb ik ook meegemaakt
      juist dezelfde soort popups van CID

Comment

Gewoon even een spyware programmatje downloaden.
        Vb: Spybot search and destroy.
        Gewoon even alle updates afhalen maar nog niet laten scannen.
        Start de pc terug op in veilige modus zonder netwerk ondersteuning door na het opstarten(informatie scherm van DOS of moederbord info) op " F8" te drukken.
        Als je XP hebt dan zal er een scherm opkomen waar XP vraagt om een "systeem herstel" te doen.Dit doe je niet door op "Yes" te klikken.
        Start Spybot search and destroy op en laat je pc scannen.
        Wanneer dit gedaan is dan kies je in het menu voor " Repareren" en daarna op " Imunniseren.
        De reden waarom je dit in veilige modus moet doen is omdat er anders services gelijk wij in onze termen zeggen op de achtergrond draaien waardoor de pc een herstart nodig heeft. Meestal zijn er onder deze processen boosdoeners die in veilige mode niet automatisch starten en daardoor bespaar je tijd in het scannen.
        nog 1 tip.
        mocht je een trage pc hebben dan kan je ook in XP even checken wat er allemaal autmatisch opstart. Hoe doe je dit? Wel.. Ga naar start-uitvoeren en typ in " msconfig". klik hier op het tabblad "Opstarten"
        haal alle geselecteerde onderdelen weg zoals
        HP onderdelen
        Quicktime
        MSN
        Logitech
        google toolbars en andere
        CD burn software zoals Nero en Roxio
        Maar vooral alle "toolbars"

Ik hoop dat je hier mee geholpen bent.Succes en als je nog vragen hebt dan hoor ik dat graag..
        zwart-wit kijker.

Comment

Ik gebruik nu vooral nog eentje voor hedendaagse k*tware.

En dat is: Malware bytes anti-malware
          Gratis te downloaden op http://www.malwarebytes.org/

Kuist snel en redelijk efficient op. Gebruiken we ook bij laptops van vertegenwoordigers.
          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht

Kuist snel en redelijk efficient op. Gebruiken we ook bij laptops van vertegenwoordigers.
            Elk van deze programmas werken maar half zo goed als ze worden voorgeschreven.Meestal zijn het nog zelf advertising programmas die zelf rotzooi op je pc zetten. De beste mannier om je pc schoon te houden is geen dingen te aanvaarden waar je niet zeker van bent. Maar das natuurlijk gemakkelijker gezegd dan gedaan en zeker als je een paar teiners hebt die elke dag alle regels aan hun laars lappen...Maargoed..Daar heb ik dan weer mijn vertier aan..LAten we nu maar gewoon hobby van werk scheiden want daar gaat het hier trouwens om...
            zwart-wit kijker.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door killclone2004 Bekijk bericht
              Elk van deze programmas werken maar half zo goed als ze worden voorgeschreven.Meestal zijn het nog zelf advertising programmas die zelf rotzooi op je pc zetten. De beste mannier om je pc schoon te houden is geen dingen te aanvaarden waar je niet zeker van bent. Maar das natuurlijk gemakkelijker gezegd dan gedaan en zeker als je een paar teiners hebt die elke dag alle regels aan hun laars lappen...Maargoed..Daar heb ik dan weer mijn vertier aan..LAten we nu maar gewoon hobby van werk scheiden want daar gaat het hier trouwens om...
              Malware bytes is echt wel goed en is zeker niet een advertising prog. 'k Zou het anders zelf niet aanraden he.
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Hey juppekes

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht

Ik heb dit geprobeerd en hij heeft er een stuk of 4 uitgehaald

Maar mijn probleem is er nog altijd
                Bootjes

Comment

Ja, 'k zie op je doorgestuurde netstat ook niet wat ik wou zien..... Met netstat zie je alle buitengaande en luisterende connectie's, en kun je de programma id van de programma's die dat doen zien, kun je achteraf dus in uw task manager gaan zien welk programma, die bepaalde aanroep doet.

Maja dat programma gebruikt ie om uw connectie naar buiten te maken, 'k kan dus alleen maar zien waar ie zich naar connecteerd, niet welk programma die ie aanroept

Staat ie als uw standaard browser ingesteld ?
                  To make your dreams come true, wake up

Comment

Hey juppekes

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                    Ja, 'k zie op je doorgestuurde netstat ook niet wat ik wou zien..... Met netstat zie je alle buitengaande en luisterende connectie's, en kun je de programma id van de programma's die dat doen zien, kun je achteraf dus in uw task manager gaan zien welk programma, die bepaalde aanroep doet.

Maja dat programma gebruikt ie om uw connectie naar buiten te maken, 'k kan dus alleen maar zien waar ie zich naar connecteerd, niet welk programma die ie aanroept

Staat ie als uw standaard browser ingesteld ?

Mijn FF staat als standaardbrowser
                    Bootjes

Comment

Mriya,
                      heb je mijn post al eens gelezen en geprobeerd?
                      dit is omdat ik dat probleem op mijn vriendin hare laptop een tijdje geleden ook had
                      ik heb daar dus msn plus en de msn verwijderd en terug geïnstalleerd zonder de optie van die sponsertoestanden

Comment

Hey juppekes

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                        Mriya,
                        heb je mijn post al eens gelezen en geprobeerd?
                        dit is omdat ik dat probleem op mijn vriendin hare laptop een tijdje geleden ook had
                        ik heb daar dus msn plus en de msn verwijderd en terug geïnstalleerd zonder de optie van die sponsertoestanden

Dat is mijn volgende stap

Alvast bedankt
                        Bootjes

Comment

Mriya,

1)Download Combofix en zet het op je Bureaublad.
                          2)Download HiJackThis en installeer deze in een eigen map op je harde schijf.

3)Dubbelklik op Combofix.exe en volg de instructies, aanvaard de disclaimer door op "Ja" te klikken. Laat daarna je PC met rust (zeer belangrijk) en laat het programma zijn werk doen. Tijdens het runnen van de fix, NIET in het venster klikken, want dit zal je pc doen vasthangen.
                          Wanneer de fix voltooid is en na herstart, zal de log combofix.txt openen.

Kopieer deze tekst en plak 'm in je volgende berichtje.

4)Start HiJackThis op en klik op de knop "Do a scan and save a logfile". Bewaar de logfile op je Bureaublad.
                          Deze tekst kopieer je ook en plaats je in je volgende berichtje.

Aan de hand hiervan kan ik zien wat er nog moet gebeuren om je probleempje op te lossen.

Comment

Working...
                          X