Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe in een AVI, een beelddeel superposeren ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hoe in een AVI, een beelddeel superposeren ?

Weet iemand hoe ik in een AVI-filmke een fragement van bij 10 seconden met een gedeeltelijke beeld kan supperposeren ?
    Even uitleggen wat ik zou willen doen.
    1) stel een film waarin je een wagen ziet rijden. Ergens in die film zou je graag een beelddeel willen vervangen. bv, die wagen zou je willen vervangen door een kar getrokken door een ezel. Ik weet wel, de synchronisatie en details rond de twee vormen zal niet goed zitten, maar dat is bijzaak. Dit supperoseren zou dan bv een 10-tal seconden moeten bedragen.
    Dus, decor blijft origineel van de wagen, maar de wagen is vervangen door een ander beelddeel.
    Heeft iemand enig idee en weet iemand met welke soft ik dat evenuteel kan doen ?
    thx
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

Re: Hoe in een AVI, een beelddeel superposeren ?

je zal moeten "keyen" er bestaan tig soorten keys.

sommige keys dienen om als de camera op statief stond en je achtergrond vast ligt tov camera, een persoon weg te filteren die door bv. de zaal loop, ook al is de achtergrond "druk" en moeilijk "selecteerbaar"

andere keys dienen om een onderdeel uit te snijden, te ontdoen van een egale achtergrond, bij voorkeur een blue-screen of een green-screen, maar elke kleur is mogelijk om als key te gebruiken

je kan ook een "matte" maken om zelf te bepalen wat zichtbaar en wat onzichtbaar zal worden.

vermoedelijk zal je in uw geval eerst een key moeten toepassen om het storende element in je video weg te werken, en in een laag erboven zet je het nieuwe element dat je ontdaan hebt van de achtergrond.

bijna elke tool voor non lineaire videobewerking heeft standaard redelijk wat key-mogelikheden. je zal bij het filmen best al rekening houden met wat je wilt doen voor optimaal resultaat bij monteren

zelf met heel gratis software (Avid Free Edition) kan je dit heel professioneel aanpakken, maar eenvoudiger zal het zijn te werken met Première elements die een heel aantal key en matte mogelijkheiden heeft die heel intuïtief werken. Minder Pro, maar zoveel gebruiksvriendelijker voor "jan modaal" en teglijk heel compleet nar mogelijkheden toe.

Comment

Working...
    X