Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kerstbomen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kerstbomen

    De populaire Nordmann-kerstboom of blauwe den wordt dit jaar tot 30 procent duurder.
    Voor een boom van 1,60 meter betaalde u toen nog zo'n 20 euro, nu zal u er meer dan 26 euro voor
    moeten neertellen.
    De toenemende vraag uit landen als Polen en Rusland doet de prijzen sterk stijgen.
    bron: de morgen.

    Een plastieken kerstboom is voor mij een afschuwelijk alternatief.
    Het is niet "echt".
    Er zijn zelfs van die bomen die "rieken", alternatief voor "stinken"

    De echte geur van zo'n den in huis met de feestdagen is heerlijk.
    Het werk moet je erbij nemen: naalden die afvallen, de boom die je achteraf moet verwijderen.
    En om het helemaal juist te hebben: een kerstboom moet geen blauwe den zijn, liefst een groene.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

  • #2
    Re: Kerstbomen

    Ieder zijn mening daarover natuurlijk ...
    Ze kunnen niet duur genoeg zijn ... de afgezaagde versies dan.
    Zelf kopen we ook al eens een echte boom maar dan moet die met wortel zijn zodat die kan overleven en nadien zijn leven verder zetten in de natuur.
    Ik vind het triestig dat een boom afgezaagd wordt om na twee weken op het stort te belanden of opgestookt te worden.
    Dat een plastieken niet dezelfde sfeer geeft ga ik niet betwisten maar er zijn voldoende alternatieven om het zo aangenaam mogelijk te maken.
    Ieder zijn ding natuurlijk ... ik ga u niet beletten een boom te kopen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Kerstbomen

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Ieder zijn mening daarover natuurlijk ...
      Ze kunnen niet duur genoeg zijn ... de afgezaagde versies dan.
      Zelf kopen we ook al eens een echte boom maar dan moet die met wortel zijn zodat die kan overleven en nadien zijn leven verder zetten in de natuur.
      Ik vind het triestig dat een boom afgezaagd wordt om na twee weken op het stort te belanden of opgestookt te worden.
      Dat een plastieken niet dezelfde sfeer geeft ga ik niet betwisten maar er zijn voldoende alternatieven om het zo aangenaam mogelijk te maken.
      Ieder zijn ding natuurlijk ... ik ga u niet beletten een boom te kopen.
      Uw regel 3 > just
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: Kerstbomen

        Goh, ik zet geen boom. Deels omdat de katten erin kruipen en de boel vernielen Er zijn versieringen genoeg om het gezellig te maken

        Comment


        • #5
          Re: Kerstbomen

          Het is ook kerst voor de katten
          Als er een boom komt bij ons is hij kat bestendig (qua omvallen en gebruikte versiering, en mogen ze erin gaan hangen...
          Plezanter dan tv kijken.

          Jo.
          Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
          Goh, ik zet geen boom. Deels omdat de katten erin kruipen en de boel vernielen Er zijn versieringen genoeg om het gezellig te maken
          A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
          Nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: Kerstbomen

            Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
            Goh, ik zet geen boom. Deels omdat de katten erin kruipen en de boel vernielen Er zijn versieringen genoeg om het gezellig te maken
            inderdaad, bij ons geen dergelijke toestanden

            Comment

            Working...
            X