Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Controleer hoofdkraan water eens...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Controleer hoofdkraan water eens...

    Ik schrok me een hoedje (zoals dat heet) toen ik de stand van de watermeter ging opschrijven...

    De hoofdkraan (bij mij blauwe kleur) was aan het loskomen! Ze zat nog maar met drie van de vier boutjes vast en was al erg scheefgetrokken!!
    De drie koperen boutjes waren simpelweg afgebroken. Hoe?!? Corrosie??
    Per toeval zag ik de afgebroken stukjes op de grond liggen, want van bovenaf was er niet zo veel te zien (buiten het scheef staan) aangezien de kopjes van de bouten er nog opzaten.

    Kan je je voorstellen wat een fontein het geeft als de kraan er afvliegt?
    En geen kraan om het te stoppen totdat die van de Pidpa er zijn... als ze al kunnen komen
    Heb de boel tijdelijk met griptangen vastgeknepen in afwachting van nieuwe boutjes.
    Een goede reiziger heeft geen vaste plannen en is niet van plan om aan te komen. (Lao Tzu)

  • #2
    Re: Controleer hoofdkraan water eens...

    Oorspronkelijk geplaatst door D80 Bekijk bericht
    Ik schrok me een hoedje (zoals dat heet) toen ik de stand van de watermeter ging opschrijven...

    De hoofdkraan (bij mij blauwe kleur) was aan het loskomen! Ze zat nog maar met drie van de vier boutjes vast en was al erg scheefgetrokken!!
    De drie koperen boutjes waren simpelweg afgebroken. Hoe?!? Corrosie??
    Per toeval zag ik de afgebroken stukjes op de grond liggen, want van bovenaf was er niet zo veel te zien (buiten het scheef staan) aangezien de kopjes van de bouten er nog opzaten.

    Kan je je voorstellen wat een fontein het geeft als de kraan er afvliegt?
    En geen kraan om het te stoppen totdat die van de Pidpa er zijn... als ze al kunnen komen
    Heb de boel tijdelijk met griptangen vastgeknepen in afwachting van nieuwe boutjes.
    Hier in Hasselt komen die gasten van de waterleiding direct hoor.
    Die hebben nog een wachtdienst.
    Heel vriendelijke en behulpzame mensen trouwens.

    De meters werden hier ook al vervangen maar door een privéfirma.
    De 1ste keer na goed 20 jaar....
    Heb toen een beetje last gehad van gruis uit de leidingen waardoor sommige kranen
    vervuild geraakten en dus direct nadat die mensen weg waren.
    Wel, zo'n gast van de wachtdienst heeft hier dat allemaal zuiver gemaakt en gratis.
    Ik had die getelefoneerd omwille van die problemen.
    Achteraf bekeken had ik dat zelf kunnen doen maar ja ik had niet gedacht aan die gruis.
    Ik zat er ook een beetje mee in.
    Vond het wel fijn dat die dat deed.
    Er zijn nog (jonge) mensen die met hun werk inzitten.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: Controleer hoofdkraan water eens...

      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      ...Er zijn nog (jonge) mensen die met hun werk inzitten.
      helemaal mee eens. De telenetjongen die bij mijn pa zijn nieuwe HD digicorder kwam installeren was héél vriendelijk en behulpzaam. En, je gelooft het of niet, in het OCMW-ziekenhuis waar ik werk zitten natuurlijk een aantal totale nietsnutten die daar geparkeerd zitten omdat ze nergens goed voor zijn maar wel de goeie partijkaart hebben, maar daarnaast ook een hele hoop héél aardige lieve hardwerkende mensen.
      erik, Nikon materiaal

      'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

      Comment

      Working...
      X