Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hope you like it...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hope you like it...



    Ben de laatste tijd bezig met "ontwerpen" of modelleren van scenery die je
    in games kan gebruiken.
    Het framewerk (de ruwbouw) maak ik met Google SketchUp.
    Het aanbrengen van texturen wordt in Autodesk 3ds Max gedaan.
    In totaal is dit bestand van dit huisje ongeveer 20 megabyte na compressie...

    Klein station of halte, dag- en nachtweergave.


    Een muur in baksteen en betonnen dek.
    Last edited by theokus; 27 september 2008, 19:33.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

  • #2
    Re: Hope you like it...

    Ik ken van dit soort dingen niets maar kijk toch met bewondering naar het resultaat Vooral die laatste scenery vind ik echt wel zeer realistisch.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: Hope you like it...

      In de eerste klopt alleszins de kleur van het gras nét rond het huis totaal niet. Met zo'n donkere lucht kan dat gras nooit zo helder groen zijn!

      De tweede met die wachthokjes vind ik heel mooi, alhoewel ik de binnenkant van die hokjes niet van gras voorzien zou hebben!

      Mvg,
      Frederic

      Comment


      • #4
        Re: Hope you like it...

        Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
        In de eerste klopt alleszins de kleur van het gras nét rond het huis totaal niet. Met zo'n donkere lucht kan dat gras nooit zo helder groen zijn!

        De tweede met die wachthokjes vind ik heel mooi, alhoewel ik de binnenkant van die hokjes niet van gras voorzien zou hebben!

        Mvg,
        Frederic
        Alsof ik dat niet zie en niet weet Frederic...
        Maar het klopt wel. Je hebt dus gelijk.
        En ik ga dat stuk gras laten verdwijnen.
        (less is more in dit geval)

        Ik heb intussen het werk gezien van een paar specialisten.
        Mensen die werken voor Electronic Arts, Kuju of Microsoft.
        En dan kan ik niet achterblijven he Frederic
        Je mag ook weten dat ik nog geen jaar geleden een volslagen leek was...

        Over het gras heb ik totaal geen controle omdat dit aan deze game ligt, niet aan mij dus.
        Kan dat wel gedeeltelijk oplossen via de scenery.
        Je moet ook weten dat het gras bijv. ook bij vaste oppervlakten (beton, asfalt) toch
        zichtbaar blijft. Je blijft het zien. Eigenlijk een soort van bug in deze game.
        (Rail Simulator)
        Iedereen weet dit dus.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: Hope you like it...

          knap gedaan , mooie sfeer

          Comment


          • #6
            Re: Hope you like it...

            Knap!
            Nu ergens wat bouwplannen 'uploaden' en een 3D-cribs-tour

            Comment


            • #7
              Re: Hope you like it...

              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Alsof ik dat niet zie en niet weet Frederic...
              Maar het klopt wel. Je hebt dus gelijk.
              En ik ga dat stuk gras laten verdwijnen.
              (less is more in dit geval)

              Ik heb intussen het werk gezien van een paar specialisten.
              Mensen die werken voor Electronic Arts, Kuju of Microsoft.
              En dan kan ik niet achterblijven he Frederic
              Je mag ook weten dat ik nog geen jaar geleden een volslagen leek was...

              Over het gras heb ik totaal geen controle omdat dit aan deze game ligt, niet aan mij dus.
              Kan dat wel gedeeltelijk oplossen via de scenery.
              Je moet ook weten dat het gras bijv. ook bij vaste oppervlakten (beton, asfalt) toch
              zichtbaar blijft. Je blijft het zien. Eigenlijk een soort van bug in deze game.
              (Rail Simulator)
              Iedereen weet dit dus.
              Enkele jaren terug heb ik mij hier ook mee bezig gehouden. Quake3 was toen een paar jaar op de markt. Ik heb toen zelf een aantal "maps" (spelomgevingen) gemaakt, met een soort 3D ontwikkelomgeving van id (Radiant als ik mij goed herinner). Best knap hoor, hoe het allemaal in elkaar zit. Hoedje af voor de originele ontwikkelaars. Hieronder een aantal screenshots van mijn resultaten.

              Wat jouw creaties betreft : heel verdienstelijk (wetende wat er allemaal bij komt kijken...). Alleen lijken de textures mij voor de huidige stand van zaken nogal primitief. Als ik jou was zou ik een platform kiezen waar heel wat ondersteuning (community) voor te vinden is op het internet (als je hier verder mee wil gaan tenminste).



              Last edited by alain db; 28 september 2008, 23:32.
              Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
              And why do we fall, Bruce?

              Comment


              • #8
                Re: Hope you like it...

                Oorspronkelijk geplaatst door alain db Bekijk bericht
                Enkele jaren terug heb ik mij hier ook mee bezig gehouden. Quake3 was toen een paar jaar op de markt. Ik heb toen zelf een aantal "maps" (spelomgevingen) gemaakt, met een soort 3D ontwikkelomgeving van id (Radiant als ik mij goed herinner). Best knap hoor, hoe het allemaal in elkaar zit. Hoedje af voor de originele ontwikkelaars. Hieronder een aantal screenshots van mijn resultaten.

                Wat jouw creaties betreft : heel verdienstelijk (wetende wat er allemaal bij komt kijken...). Alleen lijken de textures mij voor de huidige stand van zaken nogal primitief. Als ik jou was zou ik een platform kiezen waar heel wat ondersteuning (community) voor te vinden is op het internet (als je hier verder mee wil gaan tenminste).
                Komt heel wat bij kijken idd.
                Alleen al het vinden van echte of natuurlijke texturen.
                Ik kan natuurlijk mijn foto's gebruiken die ik op het terrein maakte maar dan ben je er
                nog lang niet.
                Wat die "community" betreft: de echte specialisten zwijgen als vermoord
                Soms krijg ik info in het Duits, technisch Duits dus en dat omzetten naar voor mij bruikbare
                taal is niet eenvoudig ook al gebruiken we dezelfde software.
                Het blijft zoeken en plan trekken.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: Hope you like it...

                  Ik heb me al vaak afgevraagd hoe ze dat doen... die omgevingen ontwerpen. Ik heb net COD4 geïnstalleerd, en ik sla steil achterover van het realisme van dat spel. Zowel van de omgeving, de voertuigen, en ook de mensen, die nu bijna echt uitdrukkingen krijgen. Ook de lichaamsbewegingen zijn heel erg realistisch. Hoe kan dat, zonder dat gelijk welke PC totaal vastloopt?
                  Ik bedoel maar, als je al ziet hoe lang pakweg PS CS3 met één zware foto al bezig is...
                  Heel intrigerend, maar jammer genoeg ken ik er niks van.
                  ______
                  www.vue.photo

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hope you like it...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                    Ik heb me al vaak afgevraagd hoe ze dat doen... die omgevingen ontwerpen. Ik heb net COD4 geïnstalleerd, en ik sla steil achterover van het realisme van dat spel. Zowel van de omgeving, de voertuigen, en ook de mensen, die nu bijna echt uitdrukkingen krijgen. Ook de lichaamsbewegingen zijn heel erg realistisch. Hoe kan dat, zonder dat gelijk welke PC totaal vastloopt?
                    Ik bedoel maar, als je al ziet hoe lang pakweg PS CS3 met één zware foto al bezig is...
                    Heel intrigerend, maar jammer genoeg ken ik er niks van.
                    Je hebt software nodig om te ontwerpen en software om jouw modellen in het spel te krijgen
                    en daar te laten werken.
                    Gmax is een gratis versie (software) om ontwerpen te maken.
                    Gmax is van Autodesk.
                    Tegenwoordig is 3Ds Max (dus ook van Autodesk) een standaard om in te ontwerpen.
                    Je kan er zowel statische (huizen, voorwerpen enz.) ontwerpen mee maken als animaties (auto's bijv.)

                    De "work flow" is simpel....
                    Je maakt de ruwbouw (een frame opgebouwd uit lijnen), die ruwbouw ga je bezetten (een pleister aanbrengen)
                    en daarna ga je "behangen". (kleuren of texturen).

                    In de meeste gevallen is onze pleister een plugin (geleverd door de spelmaker) die je in 3Ds Max moet inpassen.

                    Daarna gebeurt de omzetting (export) van het model in de spelomgeving.

                    Allemaal rap gezegd maar niet rap uitgevoerd
                    Het kost veel werk.
                    Sommige spellen ontwerpen duurt 2 jaar en men werkt eraan met ong. 200 mensen.
                    Aan "Spore" van EA (Electronic Arts) heeft men 5 jaar gewerkt.
                    Ik heb dit spel aangeschaft en het trekt op niks
                    Grafisch stelt het niets voor....misschien in de 1ste fase van dit spel maar de rest is triestig.
                    Bekijk daarvoor maar eens "Anno 1701": een bijna saai spel maar grafisch zeer goed afgewerkt.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hope you like it...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                      In de eerste klopt alleszins de kleur van het gras nét rond het huis totaal niet. Met zo'n donkere lucht kan dat gras nooit zo helder groen zijn!

                      De tweede met die wachthokjes vind ik heel mooi, alhoewel ik de binnenkant van die hokjes niet van gras voorzien zou hebben!

                      Mvg,
                      Frederic
                      En hier speciaal voor jouw

                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hope you like it...

                        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        Je hebt software nodig om te ontwerpen en software om jouw modellen in het spel te krijgen
                        en daar te laten werken.
                        Gmax is een gratis versie (software) om ontwerpen te maken.
                        Gmax is van Autodesk.
                        Tegenwoordig is 3Ds Max (dus ook van Autodesk) een standaard om in te ontwerpen.
                        Je kan er zowel statische (huizen, voorwerpen enz.) ontwerpen mee maken als animaties (auto's bijv.)

                        De "work flow" is simpel....
                        Je maakt de ruwbouw (een frame opgebouwd uit lijnen), die ruwbouw ga je bezetten (een pleister aanbrengen)
                        en daarna ga je "behangen". (kleuren of texturen).

                        In de meeste gevallen is onze pleister een plugin (geleverd door de spelmaker) die je in 3Ds Max moet inpassen.

                        Daarna gebeurt de omzetting (export) van het model in de spelomgeving.

                        Allemaal rap gezegd maar niet rap uitgevoerd
                        Het kost veel werk.
                        Sommige spellen ontwerpen duurt 2 jaar en men werkt eraan met ong. 200 mensen.
                        Aan "Spore" van EA (Electronic Arts) heeft men 5 jaar gewerkt.
                        Ik heb dit spel aangeschaft en het trekt op niks
                        Grafisch stelt het niets voor....misschien in de 1ste fase van dit spel maar de rest is triestig.
                        Bekijk daarvoor maar eens "Anno 1701": een bijna saai spel maar grafisch zeer goed afgewerkt.

                        ken je Call of Duty 4? Zo'n mate van realisme heb ik nog niet veel gezien. Nog even en we denken in een film te zitten.
                        ______
                        www.vue.photo

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hope you like it...

                          Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                          ken je Call of Duty 4? Zo'n mate van realisme heb ik nog niet veel gezien. Nog even en we denken in een film te zitten.
                          Ik ken het maar heb dit spel dus niet.

                          Tegenwoordig heeft zowat iedereen een krachtige computer.
                          En de mensen willen steeds meer en beter

                          Zo'n voorwerp of personage in het spel is opgebouwd uit een frame.
                          Je hebt dus een totaal frame ingedeeld in vlakjes.
                          Die vlakjes heten polygonen (of faces).
                          Men spreekt ook van low-poly of high-poly.
                          Des te meer vlakjes je hebt hoe beter het voorwerp of personage er uit ziet.
                          Maar dat vraagt dus een krachtige computer om dat in een vloeiende beweging te krijgen.
                          Een low-poly vraagt minder kracht.
                          Dus een voertuig opgebouwd met 50 polygonen zal er niet zo goed uitzien als eentje
                          opgebouwd met 100. En om die laatste vloeiend te laten rijden heb je dus een sterke pc nodig.

                          Het is een hele uitdaging om bijv. een locomotief te ontwerpen voor een treinsimulator.
                          Denk eens aan al die details en die kloppen dus met de werkelijkheid.
                          Hierbij een paar voorbeelden van treinwagons:

                          (de ruwbouw is af en de "pleister" is aangebracht; nu nog de texturen)
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hope you like it...

                            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Ik ken het maar heb dit spel dus niet.

                            Tegenwoordig heeft zowat iedereen een krachtige computer.
                            En de mensen willen steeds meer en beter

                            Zo'n voorwerp of personage in het spel is opgebouwd uit een frame.
                            Je hebt dus een totaal frame ingedeeld in vlakjes.
                            Die vlakjes heten polygonen (of faces).
                            Men spreekt ook van low-poly of high-poly.
                            Des te meer vlakjes je hebt hoe beter het voorwerp of personage er uit ziet.
                            Maar dat vraagt dus een krachtige computer om dat in een vloeiende beweging te krijgen.
                            Een low-poly vraagt minder kracht.
                            Dus een voertuig opgebouwd met 50 polygonen zal er niet zo goed uitzien als eentje
                            opgebouwd met 100. En om die laatste vloeiend te laten rijden heb je dus een sterke pc nodig.

                            Het is een hele uitdaging om bijv. een locomotief te ontwerpen voor een treinsimulator.
                            Denk eens aan al die details en die kloppen dus met de werkelijkheid.
                            Hierbij een paar voorbeelden van treinwagons:

                            (de ruwbouw is af en de "pleister" is aangebracht; nu nog de texturen)

                            Ja zeg, die wagons zien er puik uit!
                            ______
                            www.vue.photo

                            Comment

                            Working...
                            X