Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Die ellende valt best mee. Ik draai nu ongeveer twee maanden Vista Home Premium 64-bit en heb daarnaast ook Windows XP Professional geďnstalleerd. XP gebruik ik voor software die beter in 32-bit draait, zoals games bijvoorbeeld.
Fotobewerking doe ik in Vista met CS3 en Lightroom 2, en dat gaat heel erg goed. Het is blijkbaar in de mode om vista af te kraken, maar ik vind vista bijvoorbeeld alleen al qua geheugenmanagement heel goed. Voor veel software worden processoren en geheugen maximaal aangesproken, maar Vista geeft dat geheugen ook weer vrij als die programma's afgesloten worden, wat je van XP niet kan zeggen.
Vista gebruikt in mijn geval ook dubbel zoveel RAM als XP na opstarten, maar dat komt ook weer omdat Vista meer vantevoren in gaat laden. Dat geheugen wordt ook weer even gemakkelijk vrijgegeven indien nodig.
Dus Bouk: je kan op beide oren slapen, het draait als een trein.
Oorspronkelijk geplaatst door SimplephotographyBekijk bericht
Die ellende valt best mee. Ik draai nu ongeveer twee maanden Vista Home Premium 64-bit en heb daarnaast ook Windows XP Professional geďnstalleerd. XP gebruik ik voor software die beter in 32-bit draait, zoals games bijvoorbeeld.
Fotobewerking doe ik in Vista met CS3 en Lightroom 2, en dat gaat heel erg goed. Het is blijkbaar in de mode om vista af te kraken, maar ik vind vista bijvoorbeeld alleen al qua geheugenmanagement heel goed. Voor veel software worden processoren en geheugen maximaal aangesproken, maar Vista geeft dat geheugen ook weer vrij als die programma's afgesloten worden, wat je van XP niet kan zeggen.
Vista gebruikt in mijn geval ook dubbel zoveel RAM als XP na opstarten, maar dat komt ook weer omdat Vista meer vantevoren in gaat laden. Dat geheugen wordt ook weer even gemakkelijk vrijgegeven indien nodig.
Dus Bouk: je kan op beide oren slapen, het draait als een trein.
en nou denk je dat ik rustig zal slapen na:
geheugenmanagement.
dubbele RAM.
meer van te voren in gaat laden.
64 bit-32 bit.
geheugen vrij geven.
slapen......nachtmerrie klinkt beter.
grt,bouk.
Oorspronkelijk geplaatst door Jos VanhengelBekijk bericht
BD haalt opgelucht adem. Eén mogelijke oorzaak van ongevallen is uitgeschakeld; Corien of Bouk zullen nooit meer over de internetkabel struikelen.
tis een heel leuk(draadloos) speeltje hoor, maar wel een beetje uit nood geboren.
als eerder vermeld, gaan we een week of drie in een Hotel wonen, wegens verbouwing van ons huis.
was dat niet het geval, hadden we nooit zo,n lappie gekocht hoor.
maar wie kan er nou zo lang zonder BD.
grt,bouk.
Comment