Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ADSL probs, handen in het haar

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• ADSL probs, handen in het haar

Het zou me enorm plezieren als iemand hier de moeite doet om eens mee te lezen en mijn probleem mee uit de doeken te doen (en oplossen zou te ongelooflijk zijn)…

Sinds een tweetal weken ondervind ik instabiliteit met mijn draadloze verbinding.
    Het is namelijk zo dat ik na een bepaalde en varierende tijd online kan, maar dan plots valt de verbinding weg. Als ze dan weggevallen is zoekt de pc contact met een draadloze niet beveiligde verbinding ergens in de buurt, maar die signaalsterkte is marginaal en lukt meestal ook niet.
    Het gekke is dat wanneer mijn verbinding focus verliest, de icoontjes draadloze verbinding en Phillips wireles router allebei aangeven dat er verbinding is en de signaalsterkte uitstekend is. Het is ook zo dat ik tot voor een paar dagen onbeveiligd surfde, en nu WPA beveiliging heb.

Als ik de router aan en uit zet lukt het meestal om terug online te geraken, maar na verloop van tijd valt de verdinding weg.

Persoonlijk heb ik de indruk dat het probleem niet ligt tussen pc en router, maar naar buiten toe, maw naar Skynet ADSL toe.

En neen, verbinding verbreken na x tijd is niet ingeschakeled, in feite kies ik nooit een verbinding.

Het probleem is gerelateerd aan dit topic http://forum.belgiumdigital.com/f59/...ng-231001.html

Wat is er veranderd wat misschien invloed kan hebben ?!

Ik zwierde Maccafee er af en installeerde AVG.
    Ik beveiligde WPA (maar het probleem is er al eerder)
    Er zijn 5 netwerken in de buurt, eentje is onbeveiligd.

Ongelooflijk bedankt voor alle hulp.
    Last edited by Arousal; 24 september 2008, 19:55.

Re: ADSL probs, handen in het haar

Werk je met zo'n draadloos usb adaptertje?

Een vriend van me heeft eens zoiets voorgehad, dat telkens de verbinding te zwak werd en soms helemaal wegviel. Een heel onstabiele verbinding dus.
    Een nieuw usb adaptertje heeft het probleem verholpen.
    http://depat3103.wix.com/pvanwaesphotography

Comment

Er zijn 5 netwerken in de buurt..... Kun je ook zien op welk kanaal dat die uitzenden. Om op verschillende frequenties te zitten, moeten er daar 5 tussen zitten, 1 6 en 11 zijn verschillende frequenties...... 1 2 3.... zitten in dezelfde frequentie. Als iedereen daar dus wat in dezelfde frequentie zit te werken, ga je elkander storen ongeacht dat jullie ssid verschillend is.
      To make your dreams come true, wake up

Comment

Iets uit eigen ervaring.
        Ik was er indertijd vlug bij toen Balgacom met ADSL begon. Een vijf a zes jaar later begon ik ook problemen te krijgen, zoals wegvallende verbinding, geen verbinding krijgen... Bleek dat het stukje hardware in de telefooncentrale er na al die tijd de brui aan gaf. Een technieker van Belgacom kwam langs, hoorde hoelang ik al ADSL had, ging naar de centrale om het stukje te vervangen en toen hij een half uurtje later terug kwam was alles opgelost, en sindsdien ook geen dergelijke problemen meer gehad.

Om maar te zeggen, het kan ook van buitenaf komen. Als U al lang adsl hebt, dan is het misschien ook zoiets. Ik denk dat bij het uitmeten van de lijn(via de help desk denk ik) men al vond dat er teveel ruis op de verbinding zat. Misschien ook eens contact op nemen met de helpdesk van Belgacom.

Dingen die ik meestal probeer als er een probleem is:

Een oude modem bovenhalen en die eens proberen
        Een andere Adsl splitter proberen
        Een ander telefoon stopcontact proberen

Als die dingen geen verandering brengen, dan kun je al beginnen denken aan een oorzaak die bij het ADSL netwerk ligt.
        Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mountainhunter Bekijk bericht
          Iets uit eigen ervaring.
          Ik was er indertijd vlug bij toen Balgacom met ADSL begon. Een vijf a zes jaar later begon ik ook problemen te krijgen, zoals wegvallende verbinding, geen verbinding krijgen... Bleek dat het stukje hardware in de telefooncentrale er na al die tijd de brui aan gaf. Een technieker van Belgacom kwam langs, hoorde hoelang ik al ADSL had, ging naar de centrale om het stukje te vervangen en toen hij een half uurtje later terug kwam was alles opgelost, en sindsdien ook geen dergelijke problemen meer gehad.

Om maar te zeggen, het kan ook van buitenaf komen. Als U al lang adsl hebt, dan is het misschien ook zoiets. Ik denk dat bij het uitmeten van de lijn(via de help desk denk ik) men al vond dat er teveel ruis op de verbinding zat. Misschien ook eens contact op nemen met de helpdesk van Belgacom.

Dingen die ik meestal probeer als er een probleem is:

Een oude modem bovenhalen en die eens proberen
          Een andere Adsl splitter proberen
          Een ander telefoon stopcontact proberen

Als die dingen geen verandering brengen, dan kun je al beginnen denken aan een oorzaak die bij het ADSL netwerk ligt.
          heb enkele weken geleden hetzelfde probleem gehad: intermittent wegvallende verbinding (ik heb een hybride netwerk kabels + draadloos). Was eigenlijk een probleem van slechte verbinding in de kast van belgacom (belgacom is dit komen opmeten, en was gepiept op een half uurtje).
          erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Als het een desktop computer is: UTP kabeltje of Powerline adapters, met een notebook ligt dat wel moeilijker qua comfort.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Ik weet perfect wat er is, want ik heb exact hetzelfde voorgehad. De ADSL-routers van Belgacom zijn doodgewoon crap als het op de WLAN aankomt. Als je de router reboot, is het even beter, maar als het signaal zich gestabiliseerd heeft, is het weer huilen met de pet op. Dus heb ik die router nu nog voor de binnenkomende lijn, maar er hangt nu wel een Linksys routertje van 30 Euro aan dat voor de wireless LAN dient, en die werkt perfect.

Het feit dat je een sterk signaal hebt (zoals je PC aangeeft), wil niet zeggen dat de kwaliteit van dat signaal ook goed is. Dat zijn twee verschillende dingen.

De reden waarom dit nu opduikt en niet vroeger (bij mij hetzelfde) kan vanalles zijn: ondergrondse waterstromen die het signaal aantrekken, veranderde materiaalstructuur in de omgeving, andere wireless routers die erbij gekomen zijn... het kan echt aan vanalles liggen, maar feit is dat dat ding van Belgacom ideale omstandigheden nodig heeft om goed te werken, en die zijn er nu eenmaal meestal niet.

Leen eens een andere router van iemand en probeer eens, dan weet je meteen of het bij jou ook zo is.
              ______
              www.vue.photo

Comment

Ik had enkele maanden geleden plots ook een identiek probleem.
                Dit had te maken met de signaal-ruisverhouding op de adsl-lijn. Een Belgacom-technieker kwam de lijn opmeten en stelde voor om de 'verbindingssnelheid' een tikkeltje te verlagen (= niet tot nauwelijks merkbaar) om zo deze signaal-ruisverhouding te verbeteren.
                Sindsdien geen probleem meer.

Guy
                www.guydewestelinckfotografie.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guydw Bekijk bericht
                  Ik had enkele maanden geleden plots ook een identiek probleem.
                  Dit had te maken met de signaal-ruisverhouding op de adsl-lijn. Een Belgacom-technieker kwam de lijn opmeten en stelde voor om de 'verbindingssnelheid' een tikkeltje te verlagen (= niet tot nauwelijks merkbaar) om zo deze signaal-ruisverhouding te verbeteren.
                  Sindsdien geen probleem meer.

Guy
                  Hmmm .. heeft hij ook gezegd wat dat "tikkeltje" wel was ? meestal schakelen ze, volgens hun eigen gebruiksvoorwaarden, nogal wat meer dan een "tikkeltje" terug namelijk van 3,3 Mb naar 1,1

Comment

Dit ging toch over de draadloze verbinding, niet? Dan heeft dat er allemaal niet veel mee te maken, als de fysieke LAN-verbinding wél goed is. Dan ligt het puur aan de kwaliteit van het draadloze signaal.
                    ______
                    www.vue.photo

Comment

Ik lees hier heel veel interessante dingen.
                      het zou idd wel eens aan de kant van Belgacom kunnen liggen want wij merken nu ook dat we een intermittenten (onderbroken) kiestoon hebben op het telefoontoestel. We kunnen wel telefoneren, maar als de router op en af gezet wordt is dat hoorbaar in de telefoon !!!

@symplepotography : het gekke is dat ik zelf met Linksys begonnen ben, die was heel onstabiel. Toen nam ik Belgacom TV op proef met het Phillips moden. De TV heb ik niet weerhouden, maar ik was heel tevreden van de stabiliteit van het modem en ik heb het mogen houden. Tja, een beetje omgekeerd dus.

Iedereen alvast bedankt voor de hulp en raad !!! ik pruts verder....

Comment

Zeg eens of je fysieke LAN-verbindingen wel goed werken? Als dat zo is, ligt het alvast niet aan het signaal van Belgacom.
                        De router die ik van Belgacom heb gehad is trouwens geen Philips. Ik weet dat ze een aantal keer veranderd hebben.
                        Het ligt er ook wel aan waar je hem zet trouwens, althans voor het draadloze gedeelte. En dat kan veranderlijk zijn. De scheiding tussen goed en slecht signaal (kwalitatief, niet qua sterkte) is vaak heel duidelijk. Op de ene plaats werkt het niet, en een meter ernaast weer wel. Da's heel onvoorspelbaar blijkbaar. veranderingen in de omgeving kunnen ook weer invloed hebben.

De beste test (als het niet aan het binnenkomende signaal ligt) is om een tweede router aan te sluiten voor het wireless gedeelte, en daarmee te voyageren tot je tevreden bent. Ik heb zo een hele tijd een tweede router steeds ergens anders aangesloten, ook in de slaapkamers boven (ik heb wel overal fysieke kabel liggen ook). Uiteindelijk was de conclusie dat het gewoon aan de router lag, want als ik die tweede naast de eerste zette, werkte het ook perfect.
                        ______
                        www.vue.photo

Comment

Heb zowat alles om zeep geprutst. Nu vindt ie zelfs mijn router niet meer.
                          Woensdag 1/10 komt er een technieker van Belgacom langs.
                          Ik zit nu online via mijn oud ADSL USB modem, met kabel dus.
                          Ik kan bovenstaande theoriën wel volgen, maar feit is dat alles staat waar het al een jaar perfect werkte ....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
                            Heb zowat alles om zeep geprutst. Nu vindt ie zelfs mijn router niet meer.
                            Woensdag 1/10 komt er een technieker van Belgacom langs.
                            Ik zit nu online via mijn oud ADSL USB modem, met kabel dus.
                            Ik kan bovenstaande theoriën wel volgen, maar feit is dat alles staat waar het al een jaar perfect werkte ....
                            Uwe gebuur heeft waarschijnlijk een iPhone gekocht die ook op 2,4Ghz werkt LOL !

Comment

Ik heb het gevoel dat het zoiets moet zijn

Comment

Working...
                              X