Ik ben op zoek naar een deftige range extender. Wat ik al langer ken zijn die bakskes die een signaal oppikken en dat terug uitzenden. Maar onlangs zag ik in de winkel een kaart* liggen om in je laptop te pluggen. Het zou je ingebouwde wireless kaart** overtreffen in afstand om een signaal op te pikken alsook in snelheid. Dit leek me handig. Het is veel eleganter dan nog een doosje tegen de muur, en het is wat polyvalenter in gebruik; het geldt niet voor één enkel netwerk.
Heeft er iemand ervaring met dergelijke systemen? Stammen ze uit de tijd dat de ingebouwde wirelesskaarten nog niet zo veel voorstelden? En als die extra kaart dan zo goed is, waarom kan die dan niet direct ingebouwd worden? Waarop moet je letten bij eventuele aankoop? Hoe weet je dat de nieuwe effectief beter is dan de huidige?
Enfin, twijfels en bedenkingen dus...
Hopelijk kan iemand een tip van de sluier oplichten. Alvast bedankt!
Grtz,
Palladio
*: om een richtlijn te geven in mijn waarschijnlijk niet al te helder woordgebruik: het leek verdomd veel op zoiets: link.
**: huidige wirelesskaart: Intel(R) Wireless WiFi Link 4965AGN
Heeft er iemand ervaring met dergelijke systemen? Stammen ze uit de tijd dat de ingebouwde wirelesskaarten nog niet zo veel voorstelden? En als die extra kaart dan zo goed is, waarom kan die dan niet direct ingebouwd worden? Waarop moet je letten bij eventuele aankoop? Hoe weet je dat de nieuwe effectief beter is dan de huidige?
Enfin, twijfels en bedenkingen dus...
Hopelijk kan iemand een tip van de sluier oplichten. Alvast bedankt!
Grtz,
Palladio
*: om een richtlijn te geven in mijn waarschijnlijk niet al te helder woordgebruik: het leek verdomd veel op zoiets: link.
**: huidige wirelesskaart: Intel(R) Wireless WiFi Link 4965AGN