Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Frame of IFrame op website

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Frame of IFrame op website

Hallo,

Ik weet niet of dit het juiste forum is maar ik zit met het volgende probleem. Ik ben bezig met een website te maken. Nu wil ik mijn gastenboek (aangemaakt op www.gastenboek.be) op mijn website krijgen. Blijkbaar kan dat met een Frame of IFrame. Ik ben helemaal niet thuis in de wereld van programmeren enzo, vandaar de vraag: Wat is zo'n frame ? Hoe moet ik dit aanpakken ?

Alvast bedankt, Tom.

Re: Frame of IFrame op website

Ik zou gebruik maken van een iframe. Op de plek waar je de gastenboek wilt laten weergeven zet je dan gewoon in je html code.
    HTML-code:
    <iframe src="http://www.gastenboek.be/gb.php?id=123" width="600" height="500" scrolling="yes" name="content">
    </iframe>
    Het cijfertje 123 na id verander je gewoon door het nummer van jouw gastenboek en je kan de breedte en hoogte ook aanpassen indien je dat zou willen bij width en height.

Comment

Wat bedoel je met "in je html code" ?

Moet ik eerst een tekstvak maken en daarin de code zetten ? Dat heb ik geprobeerd maar dat lukt niet. Dan wordt gewoon een webpage weergegeven met de tekst/code.

Tja, ben dan ook een beginner op het vlak van websites maken.

Tom.

Comment

Komt uiteindelijk op zelfde neer. Alleen kun je de iframe gelijk waar op de pagina plaatsen, dus binnen andere html tekst. Bekijk het als een venster.

Frames daarentegen vraagt om een afzonderlijke pagina die opgedeeld is in X frames waarbij die frames dan gevuld worden door andere pagina's met eigenlijke inhoud. Een echte frameset bevat dus geen tekst (met uitz van tekst voor weergave indien gn ondersteuning voor frames).

bovenstaande tag binnen <body> plaatsen en zien dat src element correct verwijst naar andere pagina.

Comment

Ik denk niet dat ik het doorheb of misschien kan het gewoon niet met die software van one.com ?

Dit is het resultaat :

De code staat er gewoon als tekst, dus geen gastenboek te zien.

Tom.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom81 Bekijk bericht
            Ik weet niet of dit het juiste forum is maar.
            [MOD]
            Niet echt, maar daar passen we even een mouw aan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom81 Bekijk bericht

Moet ik eerst een tekstvak maken en daarin de code zetten ? Dat heb ik geprobeerd maar dat lukt niet. Dan wordt gewoon een webpage weergegeven met de tekst/code.
              Nee, je moet die code in je broncode van de desbetreffende pagina schrijven... Ik vermoed dat je met een WYSIWYG-editor werkt? Daar heb je normaal gezien de mogelijkheid om de pagina weer te geven als 'design' of als 'code', en sommige programma's bieden zelfs de mogelijkheid om beiden naast elkaar weer te geven.

Mvg,
              Frederic

Comment

Bedankt voor de reactie maar ik begrijp er niet veel van . Ik zal maar gewoon een link maken naar het gastenboek.

Tom.

Comment

Je maakt je website blijkbaar met een software die alle code voor jou schrijft : jij geeft aan wat je wil en de software maakt automatisch alle nodige (HTML)codes. Zo'n software noemen een WYSIWYG-editor : What You See I What You Get. Je moet zo'n html-pagina maar eens openen met kladblok/notepad dan zie je de HTML-code met de verschillende "tags". In principe zou je dat via een of andere optie in je software ook daarin moeten kunnen zien. Maar het is niet op te maken met welke software je werkt.

Ik zou je ook een iframe aanraden ipv een frame (zo heb ik het ook gedaan op mijn fotosite). Dat geeft minder miserie als bezoekers via een zoekrobot op je site terechtkomen.
                  Ik vermoed dat je in je software bij het toevoegen van een iframe kan aangeven welke pagina daarin moet opgenomen worden. Daar moet je dan de link naar je gastenboek plaatsen. Qua HTML-code zal dat overeenkomen met hetgeen Brempie neergepend heeft.

Maar een link is natuurlijk de gemakkelijkste optie
                  Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

Working...
                  X