Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Andere gebruikers verbinding ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Andere gebruikers verbinding ?

Hallo,

is er een mogelijkheid om te zien wie er gebruikt maat van een onbeveiligde draadloze verbinding ? Ik heb namelijk de indruk dat mijn modem "gekaapt" wordt !
    Nu moet ik het ook dringend beveiligen maar weet nog niet goed hoe ? Het is een Phillips (van Belgacom) en ik ben destijds te lui geweest om het onmiddelijk te doen, hoe doe ik zoiets achteraf nog ? Iemand raad ? Alvast bedankt !

Re: Andere gebruikers verbinding ?

normaal kan je via een ip-adres, dat in de adres-balk van je browser ingeven, je "configuratie"
    van de modem/router. ergens zit er dan ook een tab waar je de gebruikers kan zien.
    meestal staat dit ip-aders in de handleiding.
    wil je je modem/router ook een beveiliging geven moet dit ook lukken vie die configuratie

mvg david
    nikon stuff

Comment

Altijd beveiliging opzetten, en geen wep (worthless encriptyon protocol ) maar wpa of wpa2. Hoe meer onverlaten er gaan rondlopen met een htc, iphone of eeepc.... hoe meer er gebruik gaan maken van openstaande verbindingen. En die worden gemakkelijk gevonden. Om nog maar een voorbeeldje te geven. Wifinder is een applicatie die op die iphone draait (http://www.iphoneclub.nl/13420/revie...fum-app-store/ ), je loopt er gewoon mee in je zakken rond, en je krijgt een trill signaal als je een open netwerk tegen komt, waarmee je internet verbinding kunt maken (de applicatie zelf test al of er verbinding met het internet is, niet dat het een fake open verbinding is, zoals een telenethotspot). En ja waarom zou een mens daar geen gebruik van maken, om zijn mail eens te checken, 't is goedkoper dan een data abonnement

Dus zeker je beveiliging op zetten, vroeger waren het alleen wardrivers die er mee bezig waren om je open verbinding op kaart te zetten, vandaag is het janmodaal die een open verbinding gebruikt om zijn mail te checken
      To make your dreams come true, wake up

Comment

in browser intikken : http://192.168.1.1/
        dan kom je in de config van je modem terecht
        ga naar het menu advanced settings, kies voor wireless en dan wpa-key
        vul hier een paswoord in.
        Voor alle pc-s die toegang mogen hebben vervolgens ook dit paswoord invullen in de eigenschappen van de draadloze verbinding

groeten
        Eddy
        Van waar het komt (en naar waar het zal gaan) is nog niet geweten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door preetje Bekijk bericht
          snip ...
          Eddy
          ??? alle modems ? ik heb er nochtans al geserviced die via 10.0.0.x werkten (10.0.0.38? US Robotics?)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
            Hallo,

is er een mogelijkheid om te zien wie er gebruikt maat van een onbeveiligde draadloze verbinding ? Ik heb namelijk de indruk dat mijn modem "gekaapt" wordt !
            Nu moet ik het ook dringend beveiligen maar weet nog niet goed hoe ? Het is een Phillips (van Belgacom) en ik ben destijds te lui geweest om het onmiddelijk te doen, hoe doe ik zoiets achteraf nog ? Iemand raad ? Alvast bedankt !
            Broadcast SSID op "uit" zetten.
            Begin daar maar eens mee.....
            Je zal niet beperkt worden in het aantal pc's dat je thuis eventueel
            nog wil verbinden met de router.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

je kan het ip adres van je modem-router vinden met ipconfig (gateway is het adres van je router
              tik dit in de adresbalk van je browser en je kan in het setup menu van de modem-router.
              Als je de loginhet pw kent weliswaar.
              Beauty is in the eye of the beholder
              a77 en veel andere dingen, vooral goesting..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door preetje Bekijk bericht
                ga naar het menu advanced settings, kies voor wireless en dan wpa-key
                vul hier een paswoord in.
                Voor alle pc-s die toegang mogen hebben vervolgens ook dit paswoord invullen in de eigenschappen van de draadloze verbinding

groeten
                Eddy
                OK, de beveiliging is op 1 pc al een feit door deze tip. De rest ga ik rustig bekijken. Iedereen bedankt voor de hulp !!!!

Comment

En inderdaad, je draadloos netwerk in je router config een naam geven, en die naam niet uitzenden. Jij weet dan wel de naam indien je nog een computer wil opnemen in het netwerk, maar niet om het even wie kan de naam oppikken en inloggen.
                  Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Broadcast SSID op "uit" zetten.
                    Begin daar maar eens mee......

Theo, dat is alleen windows dat dit niet ziet, op linux zie je dan voor de naam een * staan, als de naam niet mag gedisplayed worden (toch als je kismet gebruikt)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                      Theo, dat is alleen windows dat dit niet ziet, op linux zie je dan voor de naam een * staan, als de naam niet mag gedisplayed worden (toch als je kismet gebruikt)
                      Interessant .. wat ik dan niet snap is dat Linux die naam toch ziet als de modem 'm niet uitzendt, want dat zou het moeten zijn wat je instelt ttz "do NOT BROADCAST..." dus leg uit ? Is die modem instelling dan fake ?
                      Met radio (broadcast) ontvang je enkel wat ook uitgezonden wordt

Edit : OK ik snap het al ...
                      Kismet is an 802.11 layer2 wireless network detector, sniffer, and intrusion detection system...
                      Kismet identifies networks by passively collecting packets and detecting standard named networks, detecting (and given time, decloaking) hidden networks, and infering the presence of nonbeaconing networks via data traffic. ...

Beetje reverse engeneering ... ja idereen loopt daarmee in zijn broekzak natuurlijk .. misschien ook direct de links naar de modem hacking soft meegeven ?
                      Last edited by Guest41; 21 september 2008, 16:40.

Comment

... en ik zie al mijn buren als ik Linux gebruik
                        Als ik over "kismet" begin te praten hier dan zullen ze zeker vragen of ik niet "Kermit" bedoel
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                          ??? alle modems ? ik heb er nochtans al geserviced die via 10.0.0.x werkten (10.0.0.38? US Robotics?)
                          ik vermoed idd. dat dit niet voor alle modems hetzelfde is, maar ik had in Picasso zijn post gezien dat het ging over een Philips Belgacom modem, en bij mij is dit ook zo, vandaar..

groetjes
                          Eddy
                          Van waar het komt (en naar waar het zal gaan) is nog niet geweten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                            Interessant .. wat ik dan niet snap is dat Linux die naam toch ziet als de modem 'm niet uitzendt, want dat zou het moeten zijn wat je instelt ttz "do NOT BROADCAST..." dus leg uit ? Is die modem instelling dan fake ?
                            Met radio (broadcast) ontvang je enkel wat ook uitgezonden wordt

Kismet is maar een voorbeeld . Maar uw ssid wordt altijd uitgezonden, alleen als je hem instelt op non broadcast, wordt er een identifier meegestuurd om te zeggen, dat hij niet mag weergegeven worden . Wat dezelfde onozelheid, als een hidden share, gebruik mac of linux en je ziet die share met een $ achter

Wat ik wil zeggen, die ssid hidden zetten is gewoon niet nuttig, zelfs al passeert er een klojo zoals ik met zijn iphone, hij ziet die, om achter de naam te komen, kost het geen moeite, als er wep encryption opzit kost het wat meer moeite, hangt van het aantal packetjes af die er verstuurd worden op uw draadloos netwerk, hoe meer hoe sneller die wep zal gevonden worden. Wpa en wpa2 als thuis gebruiker, dat is veilig genoeg daar gaat niemand genoeg inspanning insteken om dat te proberen achterhalen.
                            Ssid verbergen, mac filtering en wep geven een vals gevoel van veiligheid, dat is gevaarlijk, denken dat je beschermt bent . Gewoon simpel wpa of wpa2 instellen zonder voorgaande onozelheiden geeft een zekereveiligheid (wel geen key gebruiken van AAAAAAAAAAA ofzo maar iets deftig). Bij wpa of wpa2 kun je wel in de problemen komen, dat je windows je router niet verstaat, router firwmare updaten verhelpt dit meestal (security updates op windows gebeuren normaal automatisch).

Comment

Kismet is maar een voorbeeld . Maar uw ssid wordt altijd uitgezonden, alleen als je hem instelt op non broadcast, wordt er een identifier meegestuurd om te zeggen, dat hij niet mag weergegeven worden . Wat dezelfde onozelheid, als een hidden share, gebruik mac of linux en je ziet die share met een $ achter

Wat ik wil zeggen, die ssid hidden zetten is gewoon niet nuttig, zelfs al passeert er een klojo zoals ik met zijn iphone, hij ziet die, om achter de naam te komen, kost het geen moeite, snip ...
                              Ha bedankt ... ik kom oa ook uit de "radiotechniek" en dus ben ik zo naief om te geloven dat "not broadcasted" idd betekend "niet uitgezonden" ... 't zou natuurlijk ook kunnen dat de modem met elk pakket zijn ssid meezend en dan is het nog lood voor oud ijzer natuurlijk, een snipper haalt dat er zo uit ..
                              Ik ben er mij helaas van bewust dat wireless beveiliging nogal aan de slappe kant is daarom heb ik er ook (voorlopig?) geen bijgeplaatst ...

Comment

Working...
                              X