Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Apparaten met stekker zonder aarding

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Apparaten met stekker zonder aarding

Ik heb mij een donkere kamer in huis gehaald. Daar zitten enkele electrische apparaten bij.
    Helaas zijn deze stekkers niet voorzien van een gat voor de aarding. Daar heb ik dus een probleem, ik heb enkele een contactdoos met aarding.
    Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Zijn contactdozen zonder aarding nog verkrijgbaar?
    Ik zou de stekkers kunnen vervangen, maar er zit 1 speciale stekker bij van een electriche timer...
    StijnDeGrauwe.be

Re: Apparaten met stekker zonder aarding

Een klassiek probleem voor iemand uit de grensstreek met Duitsland?

Je kunt zeker terecht bij de betere elektrozaak, vraag naar een adapter 'pen-aarde' naar 'rand-aarde', steek die tussen stopkontakt en stekker van je verbruiker en je kunt beginnen.....

Comment

Ga gewoon naar de stock en haal gewoone stekkers die je op de toestellen zet. Zo heb je geen problemen meer. Het is wel een beetje werk maar ik denk dat je goedkoper af bent en niet zo lang moet zoeken.
      Pain is temporary; victory is forever!

Comment

In nederland kan je die stopkontakten ook vinden, op het werk heb ik een adapter gemaakt met een Belgische stekker (voor een stopkontakt met een aardpen), en een nederlands stopkontakt (met randaarde). Die adapter wordt gebruikt voor eparaties die uit Nederland of Duitsland terugkomen.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Bij sommige stekkers kan je ook zelf een gaatje maken voor de aarde aan weerszijden. Maar persoonlijk vind ik nieuwe stekkers aanzetten veiliger en makkelijker.

Stekkerblokken met een 'vlakke' plaat zie je steeds minder vaak, maar daar zouden de stekkers ook prima op passen.
          Canon 500D met EF-S 18-135mm/3.5-5.6 IS-USM + 18-55mm/3.5-5.6 IS + 55-250mm/4-5.6 IS +EF 75-300mm/4-5.6 III + 50mm/1.8 IS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lupus Bekijk bericht
            Een klassiek probleem voor iemand uit de grensstreek met Duitsland?
            Je kunt zeker terecht bij de betere elektrozaak, vraag naar een adapter 'pen-aarde' naar 'rand-aarde', steek die tussen stopkontakt en stekker van je verbruiker en je kunt beginnen.....
            Neen eigenlijk niet van de grensstreek, maar allemaal apparaten uit een Doka...
            Ik heb de stekkers vervangen door pen aarde stekkers, en die waarbij dat dat niet mogelijk, 1 dubbele stekker van een Timer, hiervoor heb ik zo een verloopje gekocht.
            Alles werkt nu prima!
            Thnx voor de hulp!
            StijnDeGrauwe.be

Comment

Working...
            X