Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gerechtsbrief van een ander

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Gerechtsbrief van een ander

Hi, We hebben in de Ardennen een woning gekocht bijna twee jaar en de vorige huurders waren en zijn in het dorp redelijk bekent in de negatieve zin dan wel.
    We hadden het slechter verwacht voor briefwisseling voor die mensen na de verkoop maar dat viel mee: een faktuur van een garage netjes terug en niks meer vernomen.
    Nu komen we hier toe en er zit een groen kaartje van de postbode in voor een aangeboden gerechtsbriefvoor die persoon.
    Nu dat was op 11/09 en ze bewaren deze acht dagen en ik had dit verleden week niet gezien dat dat in de bus zat.
    Het zal wel gaan over een of andere rechtspraak ,maar wat moet ik daar mee doen
    Een deze dagen komen we hier eens toe dat er een ander slot inzit
    Info welkom
    Groeten uit de Ardennen

Re: Gerechtsbrief van een ander

Als die woning je rechtmatige eigendom is dan is dat "andere" slot ook je rechtmatige eigendom.
    Weet dat die "vorige huurders" waarschijnlijk geen adresverandering doorgegeven hebben. Misschien om schuldeisers te kunnen ontwijken..
    En die deurwaarder gebruikt dit "officiële adres" om zijn documenten te verzenden.

Ga naar het gemeentehuis en vraag wie er in JOUW huis ingeschreven staat. Protesteer dat dan. (*-)
    Stuur ook een berichtje/telefoontje naar die deurwaarder. Je helpt hem hiermee.
    Deurwaarders zijn alleen maar moeilijke mensen als je zelf in de knoei zit hé .
    Als je in je recht bent kunnen ze je helpen.

Groetjes
    Skitch

(*-) 'k Heb zo jaren lang bankuitreksels in mijn brievenbus gekregen van een onbekende. Ook bankkaarten. Zelfs na het aanschrijven van die bank bleef dat duren.......
    Truukje : je woont in huisnummer 13 en "ze" maken er 13b van.....
    " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

Juist , ze zijn op de loop en verhuizen nu en dan en liefst ergens wat afgelegen.
      Het kan een uitspraak zijn van een rechtbank en dat kan na twee jaar he, de brief kan ik niet afhalen daar deze op die persoon zen naam staat en ondertussen weer naar de rechtbank terug is.
      Ga morgen een goeie buur eens vragen om dit na te trekken of hier nog een adres van die persoon staat (als ze het zullen willen zeggen) . We zijn hier meestal alleen in het weekende en alles is dan dicht
      Ik weet dat met zulke zaken je best goed uitkijkt.
      Alvast al bedankt.
      Groeten

Comment

Als het een gerechtsbrief is kan het nooit van een gerechtsdeurwaarder zijn. Die geven dagvaardingen en bevelen tot uithuiszetting af.
        De gerechtsdeurwaarder geeft in principe de dagvaarding of het bevel persoonlijk af. Is er niemand thuis, dan stopt hij soms een exemplaar van zijn pro justitia in de bus of stuurt de pro justitia aangetekend op.
        Een gerechtsbrief wordt door de griffie gestuurd en bevat ofwel een oproeping ofwel de kennisgeving van een gerechtelijke uitspraak.
        De kennisgeving van een uitspraak doet de beroepstermijn lopen (30 dagen).
        Indien de gerechsbrief niet wordt afgehaald in het postkantoor, wordt hij teruggestuurd naar de griffie die hem verzonden heeft en gewoon terug in het dossier gestopt.
        Een gerechtsbrief of een aangetekende brief die niet voor jouw bestemd is kan je natuurlijk niet afhalen.
        Een bevel tot betaling met uithuiszetting kan in het geval van woningverhuur slechts ten vroegste 30 dagen worden uitgevoerd na betekening, tenzij in het vonnis anders vermeld. Dat is de wet (ik denk art. 1344 sexies Ger.W.).
        Ik zou er niet meteen van wakker liggen. Het kan zijn dat het een oproeping is. Vaak worden door de griffie oproepingen naar 2 adressen gestuurd. Eéntje naar het adres waar de bestemmeling nog in het bevolkingsregister is ingeschreven en ééntje naar het adres dat door de verzoeker als verblijfplaats wordt opgegeven (mensen laten soms na hun adreswijziging door te geven aan de bevolkingsdienst van de gemeente).
        Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

Comment

Het kan zijn dat het een oproeping gaat of een uitspraak.
          We hebben voordien niks ontvangen van deurwaarder enz, dus het kan zijn dat de de deurwaarder toch eens langskomt om het vonnis te betekenen na die termijn en dan weten we onm. over wat het gaat en kunnen we iets ondernemen.
          We zijn hier iedere week dus ze zullen niet binnen de 24uur een betekening uitvoeren denk ik.
          Ga in ieder geval een buur vragen om eens proberen na te zien of hier nog iemand op ons adres is ingeschreven, verder weet ik dat het gezin hier een eind af is gaan wonen en volgens dorpelingen is het maar best ook.
          We moeten hier nooit veel woorden gebruiken om uit te leggen waar we zitten gewoon de naam xxxxx en ze weten het al verder hebben wij hier al een bijnaam: ex- xxxx
          Maar verder is iedereen hier tevreden met "de nieuwe" vlamingen en de rust is terug in het dorp, alhoewel
          Alvast al bedankt aan allen voor de goede info.

Groeten uit de zeeer zonnige Ardens

Comment

Ik heb in dezelfde situatie gezeten.

Vele brieven, uitnodigingen, aanmaningen enz. . . . . op mijn adres.
            Ik ben maar huurder maar heb gedaan wat ik moest doen.

Alles terug naar "de post" gedaan met de mededeling "Woont niet meer op aangeduid adres".

Van de deurwaarder heb ik de eerste brief terug gestuurd met de melding dat ik daar nu woon en de andere vertrokken is zonder woonstverandering aan te geven. De andere brieven van hem terug naar de post gedaan.

Met brieven van de deurwaarder moet je wel een beetje oppassen.
            Maak de eerste brief officieel terug aan hem over zodat hij op de hoogte is dat jij er nu woont en de andere vertrokken is. Volgende brieven van hem, terug gewoon naar de post doen.

Verder niet veel zorgen maken en alles terug naar de post doen.
            Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
            Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

BD0460BE

Comment

Je krijgt een aangetekende brief, allé het kaartje ervoor.
              Op zo'n kaartje staat nooit de afzender, enkel het bericht dat er een brief voor u klaar ligt.
              Met dit kaartje moet je naar de post en met je identiteitskaart moet je bewijzen dat jij de persoon bent aan wie de brief gericht is.
              Mits uw naam niet overeenkomt met de naam op de kaart mag de post je de brief niet overhandigen en kan jij in principe ook de afzender niet kennen. Het is dus aan de post om aan de afzender te laten kennen dat de brief niet afgeleverd kan worden.
              Het maximum dat jij zelf eventueel kan doen is de post op de hoogte brengen dat je een kaartje kreeg voor iemand dat niet op dat adres woont. Dus ofwel tot daar gaan met het kaartje ofwel het terugsturen met de vermelding.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Inderdaad VerSeg, het kaartje is voor ons een vraagteken over wat het gaat en alleen over wie het gaat weten we.
                Het kaartje gaat terug naar de post ,maar toen we dat vonden waren de acht dagen bewaartijd voorbij dat heeft dan ook niet veel zin.
                Het enige is wachten op een betekening van een deurwaarder voor een of andere zaak en dan weten we alles en kunnen we stappen ondernemen.
                Is het een oproeping voor een of ander zullen we (denk ik )niks meer horen.
                Ik laat het verder verloop hier wel achter.

Groeten

Comment

prof advies:

Ga naar de gemeente en vraag om die persoon ambtshalve te laten schrappen uit hun register gezien hij er niet meer woont. Dan wordt die persoon nationaal geseind wegens verblijfplaats op te sporen. Wordt hij ergens aangetroffen zal men hem de rekening wel presenteren. zoniet zal het voor jullie vervelend worden want telkens die persoon burgerlijkrechtelijk of strafrechtelijk is uitsteekt zullen afschriften van pv's, uitnodigingen tot verhoren, aangetekende zendingen ,.... bij U in de bus blijven vallen of zullen wetsdienaren bij jullie aankloppen.
                  mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
                  D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Bij een gebuur van mijn moeder hetzelfde gehad. De vorige huurder had vele schulden en is vertrokken zonder een nieuw adres op te geven. De huidige buur is bij de politie het verhaal gaan doen (schuldeisers aan de deur, aanmaningen, aangetekende brieven...). De politie heeft dan een officieel document gemaakt dat aan de deur werd gehangen waarin stond dat de bewuste persoon niet meer aanwezig was op dat adres.

Daarmee was er direct een 'officieel' document van de situatie ook.

Veel succes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                      Deurwaarders zijn alleen maar moeilijke mensen als je zelf in de knoei zit hé .
                      Als je in je recht bent kunnen ze je helpen.
                      Niet helemaal correct. Een deurwaarder kan iemand die in de knoei zit ook helpen. Maar je moet wel willen meewerken en niet wachten tot de verhuiswagen voor de deur staat
                      Greetzzzzzzzzzzzz......
                      Wonnie
                      www.spectare.be

Comment

Je zou toch best persoonlijk naar de gemeente gaan en vragen dat de politie komt vaststellen dat de vorige huurder er niet meer woont. Zolang die persoon op uw adres ingeschreven staat kan iedere deurwaarder veronderstellen dat de meubels die er staan ook van de vorige huurder zijn, je zou wel eens voor een heel onaangename verrassing kunnen komen te staan. Hetzelfde met de overdracht van water, gas en electriciteit , zorg dat die maatschappijen goed weten dat er andere eigenaars zijn.
                        Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

Comment

Working...
                        X