Stom vraagje : waarom zijn camera's eigenlijk gemaakt voor rechtshandigen ?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
camera voor linkshandigen ?
Collapse
X
-
-
Re: camera voor linkshandigen ?
Linkshandig of linksoogig? :-)
Ik ben linkshandig, maar kijk door de zoeker met rechts oog en zou het tegen natuurlijk vinden om met mijn links hand de ontspanner te bedienen (heb nooit anders geweten). (maar ik gebruik bv ook een muis rechtshandig)
Verder denk ik dat er ook rechtshandigen zijn die die met hun links oog werken.
Voor mij is de gewone camera dus linkshang genoeg. Links hand kan ik nu gebruiken om manueel scherp te stellen.
j.A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
Nikon stuff
-
geen stom vraagje hoor, maar er lopen al welmeerdere draadjes over dit onderwerp(zoeken).
voor mij:
schrijf rechts.
kijk met rechteroog door de zoeker.
en ik stem........oh nee das politiek en dat mag hier niet.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dekoningg Bekijk berichtStom vraagje : waarom zijn camera's eigenlijk gemaakt voor rechtshandigen ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk berichtBestaan er auto's voor linkshandigen?
Edit: but seriously - zoals gezegd gaat het eerder om linksogig (wat een woord..) zijn dan linkshandig.
Ikzelf ben linksogig en linkshandig - het enige probleem dat ik heb is dat mijn neus stilaan scheef an het groeien is door op de camera gedrukt te zijn...
En het antwoord op je vraag is simpel: zoals bij zoveel producten worden camera's gemaakt voor de meerderheid - anders zou het veel te duur zijn..Last edited by S02; 19 september 2008, 15:28.
Comment
-
-
De zoeker zit toch redelijk in het midden
Ben je dan zo hard linksoogig?
j.
Oorspronkelijk geplaatst door S02 Bekijk berichthet enige probleem dat ik heb is dat mijn neus stilaan scheef an het groeien is door op de camera gedrukt te zijn...A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
Nikon stuff
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jwllms Bekijk berichtDe zoeker zit toch redelijk in het midden
Ben je dan zo hard linksoogig?
j.
Probeer maar 's met je linkeroog!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door s02 Bekijk berichttuurlijk - je ziet er massa's in groot-britannië...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Standeman Bekijk berichtIk vind dit geen stomme vraag.
Mijn dochter kan enkel haar linkerhand gebruiken en zou ook graag fotograferen.
Met een statief moet dat zeker te doen zijn.
Alle tips zijn dus van harte welkom!Last edited by hvr_oosterzele; 6 december 2008, 12:48.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Standeman Bekijk berichtIk vind dit geen stomme vraag.
Alle tips zijn dus van harte welkom!There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander WoollcottA diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk berichtDat is een ander paar mouwen, als je niet over een rechterhand kan beschikken wordt het inderdaad wel heel moeilijk omdat de ontspan knop altijd rechts op het toestel zit. Inderdaad iets om over na te denken of er eventueel zelfs zonder statief geen oplossing zou zijn . . .
Comment
-
Alle tips zijn dus van harte welkom!
En zeker ook verschillende toestellen uitproberen in een winkel om te zien welke het makkelijkst in te stellen is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk berichtHelemaal niet zo moeilijk hoor. Je moet het natuurlijk niet met een 1D of zo gaan proberen.
Je mag me steeds handige tips geven Hans.Mvg,
SW
BD1071BE
Comment
Comment