Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Horlogebandje kleiner maken?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Horlogebandje kleiner maken?

M'n vrouw heeft in de Lidl een horloge gekocht (voor 4,99 euro kan je niet gefopt zijn hé).
    't is een horloge met een metalen bandje.
    Hoe kan je dat bandje een beetje kleiner maken? Er mogen enkele schakeltjes tussenuit... maar hoe?
    Is er op internet een handleiding van te vinden of kan iemand me het truckje uitleggen?

het gaat over deze horloge:
    Fuji FinePix S100fs

Re: Horlogebandje kleiner maken?

Met een héél fijn schroevendraaiertje kan je het veerpennetje losmaken waarmee het bandje vasthangt aan het horloge, en ik denk dat je dan op een of andere manier de overbodige schakeltjes zal moeten losmaken door ze open te plooien met een tangetje en een schroevendraaier.
    Daarna steek je het veerpennetje meer door het laatste schakeltje, en klik je het weer vast in het horloge.

Ik heb zelf liever zo'n metalen bandjes met een slotje onderaan in plaats van de "rekbandjes", bij die metalen bandjes moet ik ook altijd een paar schakeltjes demonteren. Die kan je meestal ook een stukje bijregelen door het pennetje te versteken in de gaatjes op het slotje.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Re: Horlogebandje kleiner maken?

Jammer dat je zo ver woont.
      'k Heb er al duizenden ingekort/verlengd.
      Maar ze zijn allemaal een beetje/ietsiepietsie anders. En het is moeilijk te zien op de foto.
      En het zijn details.......

Let wel : NIETS PLOOIEN. Alles werkt op de veerkracht van het metaal/staal.

Meestal : aan de zijkant een bladveertje er uit halen bij een schakel.
      5 Schakels verder hetzelfde doen.
      Dan terug samenvoegen met het (blad)veertje dat er uit is.

Als je jezelf belooft om geen "kracht" e gebruiken (niets verplooien dus ) en een grote serviette of bavette aan te doen zo dat er niet wegvliegt.... richting grond.
      Als er eventueel iets wegvliegt dan vliegt dat in de serviette....
      Dan kan je experimenteren.

Groetjes
      Skitch
      "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."
      Antoine de Saint-Exupéry​​

Comment

Working...
      X