Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet-Indi: HD Digicorder of Digibox ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Telenet-Indi: HD Digicorder of Digibox ?

Oorspronkelijk geplaatst door araes Bekijk bericht
    Ik ben nu aan het wachten om over te stappen naar Dommel....xDSL....24Mbit upload, 3 Mbit download...15GB....14Euro...vanaf eind van het jaar beschikbaar...qua prijs onklopbaar..maar ik heb wel nog geen ervaring mee
    Ik heb er mijn hosting ... ik wacht nog steeds op support voor mijn twintigtal tickets die er open staan sinds januari 2007.
    Wat prijs betreft zitten ze goed maar qua service is het een grote nul.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Vorig weekend iets opgenomen voor mijn vriendin van dikke baby's op VijfTV. Gisteren vroeg ze me om dat op DVD te zetten voor haar moeder.

Hoe doe je dat dan? HD/DVD recorder behouden en manueel overzetten over analoog beeldsignaal van de Digibox?

Dave
      pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Niet elke TV gaat upscalen zoals bepaalde DVD-spelers dit doen.
        De winst in kwaliteit is met een deftige upscaling anders wel enorm.
        Enorm zou ik het toch niet noemen... Dat hangt voornamelijk af van de kwaliteit van de DVD zelf.
        Die upscaling helpt iets, maar als je dezelfde film in Blue ray ziet, is het toch nog wat anders.

Meestal is het wel best om de digitale ruisonderdrukking van de TV uit te schakelen, omdat dat meestal behoorlijk wazige beelden oplevert (voor mij, liever wat ruis, dan de "egale vlekken").
        Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Moris Bekijk bericht
          Ik ben van plan om Telenet of Indi in huis te halen.

Alleen twijfel ik nu nog of het de moeite loont om voor een HD Digicorder te gaan ipv een Digibox.
          Ik ben al wel in het bezit van een DVD-recorder.
          Je kan best kiezen wat je wil als je wat meer verteld over het opnemen in het algemeen.
          Wat ik bedoel is verzamel je je opnames voor ooit later nog eens terug te bekijken of neem je op en eenmaal bekeken gooi je ze der terug af als je een DVD RW gebruikt tenminste.
          Ik zelf heb een digicorder en geen dvd recorder, gewoon omdat ik op de digicorder een schijf van 320 zitten heb waar ik al wat in kan opslaan voor op een later tijdstip te bekijken.
          Neem films op maar als ik die perse wil dan ga ik op zoek om ze officeel te kopen gewoon omdat er op TV wel eens een stuk er uit is geknipt om tijd te besparen wat ik irritant vind maar niks aan kan doen.
          Ik ben ganse dagen thuis wegens invaliditeit en kijk veel tv, dus ik neem veel op en bekijk het anneer er wat minder op tv is.
          Ben al jaren klant bij telenet en tot zover (hout vasthouden) nog geen problemen
          Daarom dat ik ook vraag wat de bedoeling is van de opgenomen films of programma's, wil je ze bewaren voor veel later of tijdelijk
          Tijdelijk dan ben je beter af met een digicorder, bewaren een DVD recorder.
          Je kan ze natuurlijk ook lang bewaren op de digicorder maar als er daar iets fout loopt ben je wel alles kwijt.
          De HD zenders zijn nog niet zo talrijk maar ze komen met mondjesmaat erbij,
          neem nu de NG HD kijk ik elke dag naar en het beeld is verbluffend mooi, zou nog mooier zijn op een lcd scherm inplaats van mijn HD ready beeldbuis maar siot komt later nog wel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
            Enorm zou ik het toch niet noemen... Dat hangt voornamelijk af van de kwaliteit van de DVD zelf.
            Die upscaling helpt iets, maar als je dezelfde film in Blue ray ziet, is het toch nog wat anders.
            Ik heb hier mijn reeks DVD's welke ik vroeger met een gewone DVD-speler bekeek eens opnieuw bekeken maar dan met upscaling ... het verschil is anders enorm, precies alsof je een serie nieuwe films hebt. Veel meer detail, betere kleuren, gewoon zaken die je voordien niet zag.
            Blu Ray is inderdaad nog wat beter maar dan moet je ook heel recente films kopen van betere kwaliteit. Ik heb al Blu Ray disks gezien die slechter waren dan een andere film op DVD, ze durven er soms dus ook eender wat op zetten.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Ik heb hier mijn reeks DVD's welke ik vroeger met een gewone DVD-speler bekeek eens opnieuw bekeken maar dan met upscaling ... het verschil is anders enorm, precies alsof je een serie nieuwe films hebt. Veel meer detail, betere kleuren, gewoon zaken die je voordien niet zag.
              Blu Ray is inderdaad nog wat beter maar dan moet je ook heel recente films kopen van betere kwaliteit. Ik heb al Blu Ray disks gezien die slechter waren dan een andere film op DVD, ze durven er soms dus ook eender wat op zetten.
              stel je de films van star wars eens voor, waarbij je zo'n lopende tekst te zien krijgt met in de achtergrond een sterrenhemel. Met upscalen ga je niet meer sterren zien als voordien.
              Dus verwacht ik hier geen wonderen van. Met blu-ray kan je die extra informatie er wel bij opzetten. welke blu-ray films waren dan slechter of hetzelfde dan DVD ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johnny K Bekijk bericht
                Je kan best kiezen wat je wil als je wat meer verteld over het opnemen in het algemeen.
                Wat ik bedoel is verzamel je je opnames voor ooit later nog eens terug te bekijken of neem je op en eenmaal bekeken gooi je ze der terug af als je een DVD RW gebruikt tenminste.
                Ik zelf heb een digicorder en geen dvd recorder, gewoon omdat ik op de digicorder een schijf van 320 zitten heb waar ik al wat in kan opslaan voor op een later tijdstip te bekijken.
                Neem films op maar als ik die perse wil dan ga ik op zoek om ze officeel te kopen gewoon omdat er op TV wel eens een stuk er uit is geknipt om tijd te besparen wat ik irritant vind maar niks aan kan doen.
                Ik ben ganse dagen thuis wegens invaliditeit en kijk veel tv, dus ik neem veel op en bekijk het anneer er wat minder op tv is.
                Ben al jaren klant bij telenet en tot zover (hout vasthouden) nog geen problemen
                Daarom dat ik ook vraag wat de bedoeling is van de opgenomen films of programma's, wil je ze bewaren voor veel later of tijdelijk
                Tijdelijk dan ben je beter af met een digicorder, bewaren een DVD recorder.
                Je kan ze natuurlijk ook lang bewaren op de digicorder maar als er daar iets fout loopt ben je wel alles kwijt.
                De HD zenders zijn nog niet zo talrijk maar ze komen met mondjesmaat erbij,
                neem nu de NG HD kijk ik elke dag naar en het beeld is verbluffend mooi, zou nog mooier zijn op een lcd scherm inplaats van mijn HD ready beeldbuis maar siot komt later nog wel.
                Met mijn DVD-Recorder neem ik regelmatig iets op, maar eenmaal ik het gezien heb, wordt het daarna ook gewist.
                Zelden schrijf ik van mijn harde schijf in de DVD-Recorder iets naar een schijfje.
                Iets wat ik echt de moeite vind, zoals bv een film, zal dan ook gekocht worden.
                Ik denk dat de HD-recorder voor mij weinig nut zal hebben of zie ik het verkeerd
                Sony A7 mkIII
                Is all I need :-)

Comment

Het laaste wat je hier zegt, klopt als een bus
                  Sony A7 mkIII

Comment

Als je een digicorder neemt, zet er dan maar hogere poten onder dat ie kan afkoelen. En voor 's nachts ook nog een minuterie tussenzetten dat ie kan resetten als je niet aan het kijken bent, anders wordt het spul nooog trager.

Groetjes,
                    Pol.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Met mijn DVD-Recorder neem ik regelmatig iets op, maar eenmaal ik het gezien heb, wordt het daarna ook gewist.
                      Zelden schrijf ik van mijn harde schijf in de DVD-Recorder iets naar een schijfje.
                      Iets wat ik echt de moeite vind, zoals bv een film, zal dan ook gekocht worden.
                      Ik denk dat de HD-recorder voor mij weinig nut zal hebben of zie ik het verkeerd
                      Het hangt er vanaf wat je kijkt/ op welk toestel....

Zoals Johny K het zegt...NG in HD op nen echte HD TV...is onwaarschijnlijk mooi...
                      Als je dat (of nen andere zender in HD) regelmatig kijkt...en de keer dat je niet kunt kijken en het gaat opnemen op de DVD kwaliteit...dan ga je als je het nadien behoorlijk teleurgesteld zijn...
                      Ik weet dat NG regelmatig heruitzendingen doet...maar er zijn nog andere zenders en er zullen er alleen maar bijkomen...

Als je TV een oude beeldbuis is...vergeet de recorder...als het een 26 inch met VGA resolutie is...vergeet de recorder dan ook...

Als je TV een topper is (een recente HD TV, LCD of plasma) en je kijkt naar dingen waar de beeldkwaliteit van belang is...probeer dan de max eruit te halen...ook als je iets opgenomen hebt...denk er dan eens over...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door araes Bekijk bericht
                        Het hangt er vanaf wat je kijkt/ op welk toestel....

Zoals Johny K het zegt...NG in HD op nen echte HD TV...is onwaarschijnlijk mooi...
                        Als je dat (of nen andere zender in HD) regelmatig kijkt...en de keer dat je niet kunt kijken en het gaat opnemen op de DVD kwaliteit...dan ga je als je het nadien behoorlijk teleurgesteld zijn...
                        Ik weet dat NG regelmatig heruitzendingen doet...maar er zijn nog andere zenders en er zullen er alleen maar bijkomen...

Als je TV een oude beeldbuis is...vergeet de recorder...als het een 26 inch met VGA resolutie is...vergeet de recorder dan ook...

Als je TV een topper is (een recente HD TV, LCD of plasma) en je kijkt naar dingen waar de beeldkwaliteit van belang is...probeer dan de max eruit te halen...ook als je iets opgenomen hebt...denk er dan eens over...
                        De Plasma is een Full HD of 1920x180p
                        Sony A7 mkIII

Comment

De Plasma is een Full HD of 1920x180p
                          ik heb nen LCD , ook 1920x1080, 46 inch....nog geen seconde spijt van den indi recorder....heb nen JVC met harde schijf en DVD....gebruik dat laatste eigenlijk nooit meer om op te nemen...enkel om af te spelen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                            stel je de films van star wars eens voor, waarbij je zo'n lopende tekst te zien krijgt met in de achtergrond een sterrenhemel. Met upscalen ga je niet meer sterren zien als voordien.
                            Dus verwacht ik hier geen wonderen van. Met blu-ray kan je die extra informatie er wel bij opzetten. welke blu-ray films waren dan slechter of hetzelfde dan DVD ?
                            Het gaat er niet om dat er extra sterren bijkomen met upscalen, dat weet ik nu ook wel maar de details zijn beter, je bekomt in het algemeen ook een scherper beeld.
                            Als je nu bijvoorbeeld de tekenfilm Ratatouille neemt welke volledig digitaal gemaakt is en je beziet de DVD op een gewone speler of op eentje met upscaling dan is het verschil enorm.
                            Als je eender welke film op DVD neemt en ook op Blu Ray dan is Blu Ray natuurlijk niet slechter dan DVD maar bij oudere films is Blu Ray helemaal geen verbetering omdat de film zelfs nooit in hoge resolutie / kwaliteit opgenomen werd. En als ze bijvoorbeeld een oude Zorro film op Blu Ray zouden smijten, dan is die disk nooit zijn geld waard.
                            Blu Ray is alleen nuttig voor recente films dat specifiek daarvoor voorzien werden. Er zijn zelfs films dat het niet waard zijn op DVD te staan maar ja, da's een ander punt.
                            Nu ja, voor die upscaling baseer ik mij wel op een deftige speler en niet op eentje van 49€ uit de Aldi. Dat zal ook wel een groot verschil uitmaken natuurlijk.
                            Ik ben er zeker van dat mensen die de overstap maakten van een gewone DVD-speler naar eentje met upscaling of een Blu Ray speler (van de betere merken en kwaliteit) zeker het verschil zullen merken als ze hun DVD's eens herbekijken.
                            Welke speler met upscaling heb jij? Ik denk nog geen als ik eerlijk mag zijn want anders zou je het verschil gemerkt hebben.
                            Natuurlijk ... slecht beeld blijft slecht beeld, ook met upscaling.
                            Last edited by VerSeg; 15 september 2008, 23:27.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Ik heb een Philips DVP 5980.

Dat upscalen doet iets, maar om nu te zeggen enorm ???

Ik heb die Ratatouille ook, de DVD-speler is zowel via SCART (op 576i, want SCART kan niet hoger) als HDMI (op 1080P) aangesloten, dus ik kan makkelijk vergelijken.
                              De TV is een Loewe Connect 32 (FULL HD)..

Er is een verschil : de kleuren zijn beter, iets scherper beeld, maar daar blijft het bij.
                              Het is mogelijk dat een duurdere DVD-speler het beter doet.
                              Ik ben wel blij dat ik een speler met upscaling genomen heb : ook dat ietsje beter is een verbetering, en duur kosten die dingen zeker niet.
                              Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                              X