Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vista service pack 1

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vista service pack 1

Oorspronkelijk geplaatst door kdm Bekijk bericht
    Ja, inderdaad, daar had ik het gevonden. Maar het is toch wel straf dat ze een SP op de markt brengen waar zo'n fout in zit.
    Waar zit de fout nu echt?
    Als je de vereisten eens leest voor de installatie van het servicepack dan staat er mooit uitgelegd dat men eerst de meest recente drivers moet installeren voor de hardware alvorens het servicepack te installeren.
    Maar ja ... wie zijn wij om deze instructies eens te lezen alvorens te beginnen? Het is toch gewoon downloaden en direct de setup doen ... en nadien zeggen "had ik geweten dat ..."
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Waar zit de fout nu echt?
      Maar maar mannekes toch, ik maak er geen drama van hoor. Ik heb de indruk dat jullie je hierover drukker maken dan ik.
      Gewoon het feit dat MS dit schrijft, komt het bij mij over dat hun update inderdaad niet 100 % was zoals ze eerst wel gedacht hadden ...

Comment

Maar maar mannekes toch, ik maak er geen drama van hoor. Ik heb de indruk dat jullie je hierover drukker maken dan ik.
        Gewoon het feit dat MS dit schrijft, komt het bij mij over dat hun update inderdaad niet 100 % was zoals ze eerst wel gedacht hadden ...
        Oftewel dat ze een bepaald probleem hebben aangetroffen bij het gebruik van SP1. Maar om nu te zeggen dat de fout bij hen ligt, is erover.

Dave
        pixelpusher

Comment

Halloooo ? sinds wanneer is MS verantwoordelijk voor de rommel van andere fabrikanten ?

LEES !
          "...Note We recommend that you install the latest drivers for your hardware before you install Windows Vista SP1. When you do this, you can help avoid the problem that is mentioned in the “Symptoms” section...."

Dat uw "made in Taiwan" prullenfabrikant te beroerd of te dom of te lui is om Vista drivers te schrijven in hoeverre is dat de fout van de maker van het OS ??? dat de temperatuur vannacht zakt is ook de fout van MS zeker ?

Comment

Je schrijft "laten we er geen drama van maken" maar uiteindelijk zijn het soort van uitlatingen waar je je schuldig aan maakt net het soort dat gemakkelijk gebruikt wordt door fanboys om hun eigen "waarheid" te verkondigen over hun eigen producten.

En dat is niet alleen zo over Microsoft producten, maar over vanalles en nog wat, en het helpt een ongeleerd mens geen zier.

Dave
            pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
              Halloooo ? sinds wanneer is MS verantwoordelijk voor de rommel van andere fabrikanten ?

LEES !
              "...Note We recommend that you install the latest drivers for your hardware before you install Windows Vista SP1. When you do this, you can help avoid the problem that is mentioned in the “Symptoms” section...."

Dat uw "made in Taiwan" prullenfabrikant te beroerd of te dom of te lui is om Vista drivers te schrijven in hoeverre is dat de fout van de maker van het OS ??? dat de temperatuur vannacht zakt is ook de fout van MS zeker ?
              Klopt allemaal, maar indertijd moesten de fabrikanten al eens nieuwe drivers schrijven als er een nieuwe Windows versie verscheen. Maar als ze nu al bij elk service-pack ook al mogen herbeginnen, MS terwille, dan kan ik begrijpen dat er al eens eentje "foert" zegt.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Klopt allemaal, maar indertijd moesten de fabrikanten al eens nieuwe drivers schrijven als er een nieuwe Windows versie verscheen. Maar als ze nu al bij elk service-pack ook al mogen herbeginnen, MS terwille, dan kan ik begrijpen dat er al eens eentje "foert" zegt.
                't Is lood voor oud ijzer ... de meeste fabrikanten hebben het vertikt om drivers voor Vista te schrijven omdat ze de kat uit de boom keken toen Vista niet echt aansloeg bij de release ... en wel zo dat ze nu bij de eerste SP nog een steeds een inhaalbeweging moeten verzinnen ... ze moeten niet HERbeginnen als ze gewoon BEGINNEN is het al zat genoeg

Comment

Wie wordt er hier het meest gekl..... nete?
                  MS of de gebruikers??
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Maar als ze nu al bij elk service-pack ook al mogen herbeginnen, MS terwille, dan kan ik begrijpen dat er al eens eentje "foert" zegt.
                    Het zit hem eigenlijk nog heel anders ...
                    Er zijn de gevallen waar de gebruiker zelfs nooit op zoek ging naar een update van de driver zelfs als die bestaat en er zijn gevallen waar er inderdaad geen driver beschikbaar is.
                    Fabricanten spelen het anders ook wel slim.
                    Als jij die hardware gekocht hebt dan is hun product al verkocht, alle moeite dat ze erna moeten doen kost hun geld en levert hen niets op.
                    Als ze zelf wat treuzelen met nieuwe drivers en ondertussen nieuwe producten op de markt brengen waar ze dan in het groot Vista compatibe kunnen opzetten, dan hopen ze dat de mensen al maar vlug die nieuwe hardware gaan kopen i.p.v. op een driver te wachten voor hun oude hardware.
                    Het is gewoon een commerciële zet van de fabricanten om achter te blijven met compatibele drivers omdat ze weten dat mensen toch hun OS zullen updaten en toch compatibele hardware moeten hebben.
                    En de realiteit is ook zo, de meesten die hun systeem updaten en die met bijvoorbeeld een driverprobleem voor hun videokaart zitten, die gaan algauw een nieuwe kopen om het maar snel op te lossen.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Als jij die hardware gekocht hebt dan is hun product al verkocht, alle moeite dat ze erna moeten doen kost hun geld en levert hen niets op.
                      Als ze zelf wat treuzelen met nieuwe drivers en ondertussen nieuwe producten op de markt brengen waar ze dan in het groot Vista compatibe kunnen opzetten, dan hopen ze dat de mensen al maar vlug die nieuwe hardware gaan kopen i.p.v. op een driver te wachten voor hun oude hardware.
                      Het is gewoon een commerciële zet van de fabricanten om achter te blijven met compatibele drivers omdat ze weten dat mensen toch hun OS zullen updaten en toch compatibele hardware moeten hebben.
                      .
                      Neen, fabrikanten verkopen hun product met ondersteuning voor de software die er is op dat moment is, en dat staat ook in de specificaties van het product dat je koopt. Een fabrikant kan niet eindeloos een product in r&d laten, om drivers te schrijven voor iedere nieuwe versie van software die uitkomt. Dit kost geld, en gaat ten koste van ontwikkeling van nieuwe producten. Het is de fabrikant van hardware zijn fout niet, dat microsoft of apple of gelijk wie constant met nieuwe software uitkomt, waarvoor andere drivers nodig zijn, en waarvoor andere specificaties gelden. De tijden zijn vandaag de dag al zo, en het gaat meer en meer komen. Dat fabrikanten alleen drivers leveren met specificaties voor bepaalde os'en, en als het os verandert is dat de fabrikant van dat product zijn verantwoordelijkheid niet meer. En je kunt ze hierop geen ongelijk geven. De wereld draait niet voor niks, ondernemingen moeten winst maken.
                      To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                        Neen, fabrikanten verkopen hun product met ondersteuning voor de software die er is op dat moment is, en dat staat ook in de specificaties van het product dat je koopt. Een fabrikant kan niet eindeloos een product in r&d laten, om drivers te schrijven voor iedere nieuwe versie van software die uitkomt. Dit kost geld, en gaat ten koste van ontwikkeling van nieuwe producten. Het is de fabrikant van hardware zijn fout niet, dat microsoft of apple of gelijk wie constant met nieuwe software uitkomt, waarvoor andere drivers nodig zijn, en waarvoor andere specificaties gelden. De tijden zijn vandaag de dag al zo, en het gaat meer en meer komen. Dat fabrikanten alleen drivers leveren met specificaties voor bepaalde os'en, en als het os verandert is dat de fabrikant van dat product zijn verantwoordelijkheid niet meer. En je kunt ze hierop geen ongelijk geven. De wereld draait niet voor niks, ondernemingen moeten winst maken.
                        Je gaat er volgens mij verkeerdelijke van uit dat er voor SP1 nieuwe drivers ontwikkeld moesten worden. Volgens mij is het een compatibiliteitsprobleem dat met Vista RTM niet optrad, maar nu wel door andere omstandigheden.

Als de fabrikant een driver had ontwikkeld volgens de specs om Vista compatibel te zijn, had er zich volgens mij geen probleem voorgedaan.

Volgens mij.

Dave
                        pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                          Je gaat er volgens mij verkeerdelijke van uit dat er voor SP1 nieuwe drivers ontwikkeld moesten worden. Volgens mij is het een compatibiliteitsprobleem dat met Vista RTM niet optrad, maar nu wel door andere omstandigheden.

Als de fabrikant een driver had ontwikkeld volgens de specs om Vista compatibel te zijn, had er zich volgens mij geen probleem voorgedaan.

Volgens mij.

Dave
                          Als ik u iets verkoop, en ik beloof u dat het onder vista werkt. En dat doet het ook, en jij installeert dan sp1 onder vista, en dan werkt het niet meer. Dan heb jij een probleem. En als er al geen drivers voor vista waren, dat je nog met drivers voor xp werkte, dan heb je als gebruiker nog een groter probleem.
                          Niet microsoft, of de fabrikant van de hardware is hier in de fout gegaan. Als je als gebruiker upgrades doet, zorg dan ook dat je hardware hebt, die deze upgrades ondersteund. Heb je die niet, en ben je niet bereid om een investering te doen. Doe je gewoon die upgrades niet. Life is simpel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                            Als ik u iets verkoop, en ik beloof u dat het onder vista werkt. En dat doet het ook, en jij installeert dan sp1 onder vista, en dan werkt het niet meer. Dan heb jij een probleem. En als er al geen drivers voor vista waren, dat je nog met drivers voor xp werkte, dan heb je als gebruiker nog een groter probleem.
                            Niet microsoft, of de fabrikant van de hardware is hier in de fout gegaan. Als je als gebruiker upgrades doet, zorg dan ook dat je hardware hebt, die deze upgrades ondersteund. Heb je die niet, en ben je niet bereid om een investering te doen. Doe je gewoon die upgrades niet. Life is simpel.
                            Zo simpel is het niet.

Als iemand het laatste jaar een laptop gekocht heeft, kwam daar Vista mee bij. Dan is het aan de fabrikant om ervoor te zorgen dat drivers blijven werken, ook onder SP1. De fabrikant had maar een driver moeten gebruiken die geschikt was voor Vista, en er niet louter op werkte.

De zaak zit waarschijnlijk zelfs nog gecompliceerder in elkaar dan dat. De fabrikant maakt gebruik van een component van een andere fabrikant, en die verkoopt dat component als zijnde "ondersteund onder Vista", maar dan komt SP1 er aan en de fabrikant van de laptop dient de fabrikant van het component erop aan te spreken dat er problemen zijn en ondertussen wordt die SP1 in de media naar buiten gebracht als een belangrijke update en vraagt de klant zich af waarom Vista die SP1 niet op zijn laptop automatisch wil installeren waarna de gebruiker door zijn slimme kameraden erop attent wordt gebracht dat die ook gewoon te downloaden valt en dat je die zelf kan installeren. Dan moet je natuurlijk alle documentatie goed lezen en dat doe je dan niet waarna je die SP1 even installeert, tot de vaststelling komt dat er geen geluid meer uit je PC komt en dan steek je het simpelweg op Microsoft.

Om maar even te zeggen dat het niet allemaal zo simpel is. Het slachtoffer is de gebruiker, maar die is niet slim genoeg om met zijn PC om te gaan.

Hij had beter een Mac gekocht. Als 't dan niet werkt, dan heb je maar 1 adres: Steve Jobs, 1 Infinite Loop, Cupertino, CA

Dave
                            pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                              Om maar even te zeggen dat het niet allemaal zo simpel is. Het slachtoffer is de gebruiker, maar die is niet slim genoeg om met zijn PC om te gaan.
                              kort na mijn vraagstelling postte ik dit :

Probleem opgelost, nieuw stuurprogramma geïnstalleerd
                              Zullen we de discussie dus maar stoppen
                              Last edited by kdm; 16 september 2008, 20:47.

Comment

kort na mijn vraagstelling postte ik dit :

Zullen we de discussie dus maar stoppen
                                Jomoja, je begint een interessante discussie, die eens kan uitmonden in : moeten driver updates wel gratis blijven, of mogen die betalend worden (ik weet wel al wat de meeste hun antwoord kan zijn) (zonder dat het opvalt).... En nu wil je die stoppen, je geeft dan eens een goede aanzet

Comment

Working...