Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

garantie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: garantie

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Eigenlijk zou daar niemand nog iets moeten kopen, hij zal het dan wel rap aanpassen.

    Wet op garantie :
    § 2. Voor de toepassing van deze afdeling wordt verstaan onder :
    1° « consument » : iedere natuurlijke persoon die handelt voor doeleinden die geen verband houden met zijn beroepsactiviteit of zijn commerciële activiteit;

    Ge koopt alles op naam van uw schoolgaande kinderen of van een gepensioneerde, dan kunnen ze nooit bewijzen dat het voor beroepsdoeleinden is.
    Maar die winkel is toch zooooooooo goedkoop hé, niet moeilijk als je geen enkele garantie-onkost te vrezen hebt.
    En heel veel mensen zijn enkel geïnteresseerd in de prijs, en nog veel meer lezen de verkoopsvoorwaarden nooit.
    Dan kan je inderdaad gaan procederen als die verkoper met één jaar garantie staat te zwaaien.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #17
      Re: garantie

      Ok slecht nieuws dus, test-aankoop heeft net gemeld dat er maar 6 maand garantie is ?? idd ik kon het ook niet geloven , die 2 jaar dat je overal is ziet is puur bedrog, en als klant juridisch niet te bewijzen.
      bye bye sony bye bye bartsmit dat was mijn laatste koop bij jullie
      Nikon D3300 Sigma 18-35 f1.8, tamron 90 f2.8, tokina 11-16 f2.8, tamron 70-300 f4-5.6, nikon 18-105

      Comment


      • #18
        Re: garantie

        Ze hebben mij opgebeld, ik kan helaas geen mail posten van hun.
        Het komt er op neer dat je maar 6 maand garantie hebt in geval van een defect, vanaf 6 maand moet je als klant kunnen aantonen dat er al een defect inzat van in het begin , wat juridisch niet haalbaar is voor de gewone mens. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze dit allemaal toepassen maar in het geval sony wel.
        Nikon D3300 Sigma 18-35 f1.8, tamron 90 f2.8, tokina 11-16 f2.8, tamron 70-300 f4-5.6, nikon 18-105

        Comment


        • #19
          Re: garantie

          iemand al mijn comment gelezen!!!!!
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #20
            Re: garantie

            Oorspronkelijk geplaatst door brooklyn Bekijk bericht
            Ok slecht nieuws dus, test-aankoop heeft net gemeld dat er maar 6 maand garantie is ?? idd ik kon het ook niet geloven , die 2 jaar dat je overal is ziet is puur bedrog, en als klant juridisch niet te bewijzen.
            bye bye sony bye bye bartsmit dat was mijn laatste koop bij jullie

            Dat is toch een teken, dat je dit niet als particulier aangekocht hebt. 2 weken geleden was er nog het gsm verhaal van de phonehouse, waar ze agressief extra garantie bij verkochten. En toen heeft testaankoop nog gemeld, dat dit voor niets nodig was, omdat er standaard 2 jaar garantie zit op alles wat je als particulier in belgie aankoopt. Ongeacht wat de fabrikant beweert, dit is gewoon door de wet verplicht
            To make your dreams come true, wake up

            Comment


            • #21
              Re: garantie

              Zo zie je maar wat een POT ze er van maken.
              Vroeger was het één jaar en daarmee uit, nu 6 maand, 1 jaar, 2 jaar.....

              Trouwens, die 2 jaar vindt ik een beetje absurd: de meeste elektronische spullen zijn al hopeloos verouderd en voorbijgestreefd als ze nog in garantie zijn.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #22
                Re: garantie

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Trouwens, die 2 jaar vindt ik een beetje absurd: de meeste elektronische spullen zijn al hopeloos verouderd en voorbijgestreefd als ze nog in garantie zijn.
                Of ze verouderd zijn of niet, je mag toch verwachten dat dure elektronische spullen een redelijke levensduur hebben.
                Ik heb ooit een dure Sony Trinitron 19" CRT gekocht, en die gaf het op na iets meer dan een jaar. Toen kreeg je nog maar 1 jaar garantie, en overal kreeg ik te horen dat het te duur zou zijn om die monitor te laten repareren. Het gevolg was dat ik dus geen andere keuze had dan een nieuwe monitor te kopen, ook al was die Sony nog maar net een jaar oud geworden.

                Dan is de huidige regeling toch al heel wat beter, en ik was heel blij dat ik nog niet zo lang geleden een nieuwe Sigma 10-20 gekregen heb. (De eerste was 2,5 jaar oud, en er was drie jaar garantie op die lens.)
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #23
                  Re: garantie

                  Oorspronkelijk geplaatst door brooklyn Bekijk bericht
                  Ok slecht nieuws dus, test-aankoop heeft net gemeld dat er maar 6 maand garantie is ?? idd ik kon het ook niet geloven , die 2 jaar dat je overal is ziet is puur bedrog, en als klant juridisch niet te bewijzen.
                  bye bye sony bye bye bartsmit dat was mijn laatste koop bij jullie
                  Ja en Test Aankoop is heilig zeker?
                  Ge moet zo'n vraag niet stellen aan Test Aankoop maar aan het ministerie van economische zaken, zij zullen u een correct antwoord geven zoals de wet echt voorziet.
                  Die mannen van Test Aankoop worden ook door fabrikanten gesteund en niet elk bedrijf durven zij zomaar afbreken.

                  Deels hebben ze gelijk want in de wet staat :
                  Men kan zich beroepen op de wettelijke garantie, indien de niet-conformiteit wordt vastgesteld binnen de 2 jaar na levering van het goed. De wettelijke garantie begint dus te lopen na de levering van het product. Indien de vaststelling gebeurt meer dan zes maanden na de levering dan moet de consument bewijzen dat deze niet-conformiteit bestond op het ogenblik van de levering.
                  Maar daar kan je toch op inspelen ... je kan zeggen dat het toestel niet conform is aan de verwachte levensduur.
                  Last edited by VerSeg; 1 oktober 2008, 00:07.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: garantie

                    Sorry voor het oprakelen van deze topic

                    Ik was op zoek naar een laptop op Tones.be, waarbij vermeld wordt dat er 1 jaar (fabrieks)garantie is. Ik heb nagevraagd hoe het zit met de garantie indien het na 1 jaar defect is:

                    Beste

                    We zeggen het u op voorhand dat u slechts één jaar garantie heeft. Dit staat op uw factuur en zal ook zo worden uitgevoerd. We staan dus niet in voor het tweede jaar garantie. Na het eerste jaar defect, is vuilbak op of op eigen kosten laten maken bij HP. We proberen u dus niets wijs te maken, meer kan ik niet doen. Als u dan nog steeds het toestel wil, zou ik aanraden om er een care pack bij te kopen. Ik zou eerlijk gezegd om die reden veel liever geen HP meer verkopen maar ja, sommige mensen vragen er naar.

                    Met vriendelijke groet
                    Wat staat er me dan te wachten na 1 jaar? Of kijk ik beter ergens anders uit naar een laptop, of een ander model??

                    Comment


                    • #25
                      Re: garantie

                      PSP stuk? Ach dat is relatief. Nu kan die jongen weer leuk buiten spelen en zich echt amuseren in plaats van vierkante ogen te krijgen door dat stukje onbenullige technologie.

                      Comment


                      • #26
                        Re: garantie

                        "...
                        Burgerlijk Wetboek België:
                        Art. 1649quater.
                        § 1. De verkoper is jegens de consument aansprakelijk voor elk gebrek aan overeenstemming dat bestaat bij de levering van de goederen en dat zich manifesteert binnen een termijn van twee jaar te rekenen vanaf voornoemde levering.
                        § 4. Manifesteert zich een gebrek aan overeenstemming binnen een termijn van zes maanden vanaf de levering van het goed, dan geldt tot bewijs van het tegendeel het vermoeden dat dit gebrek bestond op het tijdstip van levering, tenzij dit vermoeden onverenigbaar is met de aard van het goed of met de aard van het gebrek aan overeenstemming, door onder andere rekening te houden met het feit of het goed nieuw dan wel tweedehands is.
                        ..."

                        Na een periode van 6 maanden tot einde 2 jaar ga je als consument moeten bewijzen dat het product bij normaal gebruik niet beantwoordt aan een normale verwachting.
                        Dat bewijzen is erg moeilijk. Maar een aanstelling van een onafhankelijke deskundige kan helpen. Alleen ga je voor die kosten opdraaien indien blijkt dat het product niet normaal werd gebruikt. Anders kan je het verhalen als je wenst te procederen.
                        Ik heb dat zelf met een GSM gehad die 5 maanden oud was en stuk ging. Was onherstelbaar beschadigd door een val werd gezegd. Tegen 37euro kon ik die wel laten repareren. Ik had geen omniumpakket genomen bij de firma. Ze gaven enkel 6 maanden waarborg op batterijen. Minnelijke schikking in de winkel was niet mogelijk. Een heel deftige brief met de vermelding van een neerlegging klacht bij het Ministerie en een expertise en het aanhalen van de correcte artikelen deed wonderen. De betrokken firma heeft mijn volledige kostprijs vergoed. Zo kan het dus ook.
                        Last edited by patrickL; 17 maart 2009, 18:16.
                        [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

                        Comment


                        • #27
                          Re: garantie

                          (We zeggen het u op voorhand dat u slechts één jaar garantie heeft. Dit staat op uw factuur en zal ook zo worden uitgevoerd. We staan dus niet in voor het tweede jaar garantie. Na het eerste jaar defect, is vuilbak op of op eigen kosten laten maken bij HP. We proberen u dus niets wijs te maken, meer kan ik niet doen. Als u dan nog steeds het toestel wil, zou ik aanraden om er een care pack bij te kopen. Ik zou eerlijk gezegd om die reden veel liever geen HP meer verkopen maar ja, sommige mensen vragen er naar.)

                          Met vriendelijke groet

                          bij een bedrijf wat zo'n brief schrijft en met deze zinsopbouw, zou ik zo wie zo niets kopen.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #28
                            Re: garantie

                            Oorspronkelijk geplaatst door mazoutjen Bekijk bericht
                            Sorry voor het oprakelen van deze topic

                            Ik was op zoek naar een laptop op Tones.be, waarbij vermeld wordt dat er 1 jaar (fabrieks)garantie is. Ik heb nagevraagd hoe het zit met de garantie indien het na 1 jaar defect is:



                            Wat staat er me dan te wachten na 1 jaar? Of kijk ik beter ergens anders uit naar een laptop, of een ander model??
                            Tja, Tones en garantie.............

                            Mensen willen nog altijd bedrogen worden hé. Wat die man daar schrijft is onwettig, maar wat kan hem dat schelen, wie gaat er nu procederen voor een defecte laptop ?

                            Maar zo heeft hij natuurlijk GEEN ENKEL risico qua garantie en kan hij degenen die het spel wel eerlijk spelen KAPOT concurreren. Want de meesten kijken niet eens naar die garantie, ze kijken alleen naar de prijs.
                            Maar er komt wel om de paar maanden een Tones winkel bij, her en der in Vlaanderen.

                            Koop dus een Asus, MSI, Q-Force of een ander merk dat 2 jaar fabrieksgarantie geeft.
                            En zo'n merk mag je dan wel weer bij Tones kopen, vermits hij daar geen garantie moet geven, dat doet de fabrikant.

                            Maar nog eens: als eindverkoper zelf moeten instaan voor een jaar garantie is eigenlijk economisch zelfmoord. Neem nu een GSM: de eindverkoper verdient daar een paar misschien een euro aan, neemt hij iets grotere marge dan ziet hij geen kat meer in zijn winkel.
                            Ik begrijp dus hun reactie,maar ze gaan wel de wet en hun boekje te buiten.
                            Aan de klant te oordelen of die paar euro's prijsverschil dat risico waard is.
                            Last edited by nete; 18 maart 2009, 07:14.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment

                            Working...
                            X