Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

garantie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • garantie

    Ik zit met een vervelend probleem, de PSP van mijn zoon heeft het net begeven. Ik bel naar sony voor eventuele reparatie, wat zeggen zij je hebt maar 1 jaar garantie en bel maar naar test aankoop enzo je kunt er niks aandoen? Das wel heel straf ik heb me laten wijsmaken dat er een
    wettelijke garantie is van 2 jaar.
    Nikon D3300 Sigma 18-35 f1.8, tamron 90 f2.8, tokina 11-16 f2.8, tamron 70-300 f4-5.6, nikon 18-105

  • #2
    Re: garantie

    Is het niet zo dat ze wettelijk 2 jaar moeten geven, tenzij uitdrukkelijk vermeld (dat ze maar 1 jaar geven) ?
    Bij tweedehandswagens is dat toch zo ...

    Comment


    • #3
      Re: garantie

      even goed nakijken, denk dat op dat spul een beperkte garantie zit.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: garantie

        Als particulier gekocht of met btw nr ?

        Als particulier zijn ze verplicht van je 2 jaar te geven (tenminste toch in europa aangekocht)
        To make your dreams come true, wake up

        Comment


        • #5
          Re: garantie

          Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
          Als particulier zijn ze verplicht van je 2 jaar te geven (tenminste toch in europa aangekocht)
          Er van uitgaande dat hij met "Sony" de hersteldienst van de de fabrikant bedoelt en niet een winkel Sony.

          Niet helemaal waar dan, de fabrikant moet helemaal geen 2 jaar geven, de wet verplicht de eindverkoper twee jaar waarborg te geven aan de particuliere klant.
          Ge moet dus gaan klagen bij de verkoper.



          Vanaf wanneer?
          Voor alle contracten gesloten vanaf 01/01/2005

          Voor wie?
          Voor de consument t.o.v. de verkoper
          Last edited by VerSeg; 12 september 2008, 21:57.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: garantie

            Wat is een PSP ?

            Die wet op 2 jaar garantie is Kafka in de hoogste graad. Elke eindverkoper kan er mits wat inventiviteit wel onderuit. Maar in theorie heeft een particulier inderdaad twee jaar garantie, maar die gaat de fabrikant zelf niet geven. In sommige gevallen (Asus laoptops bv.) geeft de fabrikant WEL 2 jaar.

            Ik ken zelfs een online computershop die in zijn verkoopsvoorwaarden heeft staan dat, bij het plaatsen van een bestelling, de klant verklaart dat hij het goed koopt voor commerciële of beroepsdoeleinden. Dus bye bye tweede jaar garantie.

            3.7. Door het plaatsen van een Online-bestelling verklaart de koper de bestelde goederen aan te kopen voor doeleinden die verband houden met zijn beroeps- of commerciële activiteit.

            Als je daarover uitleg vraagt zegt men u dat alleen professionelen kunnen bestellen.
            Larie natuurlijk, als je een bestelling aanmaakt MAG je je BTW nummer invullen, je moet zelfs niet. Maar je verklaart dus wel dat je koopt als niet-particulier. En wie leest die verkoopsvoorwaarden allemaal door ?

            Dit vind ik aanleunen bij oplichterij. En op zijn minst oneerlijke concurrentie naar shops toe die de particulier wel als zodanig behandelen.
            Last edited by nete; 13 september 2008, 10:05.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: garantie

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht

              Ik ken zelfs een online computershop die in zijn verkoopsvoorwaarden heeft staan dat, bij het plaatsen van een bestelling, de klant verklaart dat hij het goed koopt voor commerciële of beroepsdoeleinden. Dus bye bye tweede jaar garantie.

              3.7. Door het plaatsen van een Online-bestelling verklaart de koper de bestelde goederen aan te kopen voor doeleinden die verband houden met zijn beroeps- of commerciële activiteit.

              Als je daarover uitleg vraagt zegt men u dat alleen professionelen kunnen bestellen.
              Larie natuurlijk, als je een bestelling aanmaakt MAG je je BTW nummer invullen, je moet zelfs niet. Maar je verklaart dus wel dat je koopt als niet-particulier. En wie leest die verkoopsvoorwaarden allemaal door ?

              Dit vind ik aanleunen bij oplichterij. En op zijn minst oneerlijke concurrentie naar shops toe die de particulier wel als zodanig behandelen.
              Dat vind ik ook al vrij leep. Echte distributeurs doen een uitgebreide controle voordat je er als professional iets kan bestellen. Er waren 10 jaar geleden genoeg "distributeurs" te vinden waar je wel iets kon bestellen als partikulier als je er iemand kende, en zo aan handelsprijzen je spul kon vinden. Die tijden zijn voorbij, me dunkt.

              Dave
              pixelpusher

              Comment


              • #8
                Re: garantie

                Jamaar, dit is helemaal geen distributeur, gewoon een online shop.

                Dan is het woord "leep" heel zacht uitgedrukt.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #9
                  Re: garantie

                  Hi,

                  Niet alle online shops doen moeilijk over herstellingen onder garantie... Je kan dus eens bij hun horen? Wie neemt de garantie van de eindverkoper over indien deze intussen de boeken neerlegt?
                  ---
                  Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
                  http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

                  Comment


                  • #10
                    Re: garantie

                    Ik heb er hen eens opmerkzaam op gemaakt. Vermits het blijft staan is de bedoeling toch wel duidelijk: het tweede jaar garantie, waar ze zelf moeten voor instaan, omzeilen. Zo is er voor hen geen enkel risico en werk (= kost) naar garantie toe en kunnen ze rustig de anderen proberen kapot concurreren met superlage prijzen.

                    Wanneer de eindverkoper "ophoudt te bestaan", dan zit je volgens mij met een probleem (alleszins het tweede jaar).
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #11
                      Re: garantie

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Ik heb er hen eens opmerkzaam op gemaakt. Vermits het blijft staan is de bedoeling toch wel duidelijk: het tweede jaar garantie, waar ze zelf moeten voor instaan, omzeilen. Zo is er voor hen geen enkel risico en werk (= kost) naar garantie toe en kunnen ze rustig de anderen proberen kapot concurreren met superlage prijzen.
                      Eigenlijk zou daar niemand nog iets moeten kopen, hij zal het dan wel rap aanpassen.

                      Wet op garantie :
                      § 2. Voor de toepassing van deze afdeling wordt verstaan onder :
                      1° « consument » : iedere natuurlijke persoon die handelt voor doeleinden die geen verband houden met zijn beroepsactiviteit of zijn commerciële activiteit;

                      Ge koopt alles op naam van uw schoolgaande kinderen of van een gepensioneerde, dan kunnen ze nooit bewijzen dat het voor beroepsdoeleinden is.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: garantie

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Ge koopt alles op naam van uw schoolgaande kinderen of van een gepensioneerde, dan kunnen ze nooit bewijzen dat het voor beroepsdoeleinden is.
                        Ne gepensioneerde mag nog altijd een ( zij minimum ) een beroep uitoefenen ( ik dacht zozeel uren per maand ), dus is het evengoed nada, en kinderen: die zijn al lang getrouwd... dus ook nada..
                        Al zal het moeilijker voor hen zijn, van het te bewijzen dat hij nog werkt
                        en deze regel :
                        3.7. Door het plaatsen van een Online-bestelling verklaart de koper de bestelde goederen aan te kopen voor doeleinden die verband houden met zijn beroeps- of commerciële activiteit.
                        daar hebben zij hun recht mee... ( alhoewel het een groot ONRECHT is).

                        Comment


                        • #13
                          Re: garantie

                          als je geen btw nr opgeeft om op hun factuur te zetten, doe je toch een particuliere aankoop


                          of is het zo simpel niet ?
                          To make your dreams come true, wake up

                          Comment


                          • #14
                            Re: garantie

                            Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                            en deze regel :
                            3.7. Door het plaatsen van een Online-bestelling verklaart de koper de bestelde goederen aan te kopen voor doeleinden die verband houden met zijn beroeps- of commerciële activiteit.
                            daar hebben zij hun recht mee... ( alhoewel het een groot ONRECHT is).
                            En welk BTW-nummer van u (als particuliere klant) gaat hij dan op zijn factuur vermelden er dan van uitgaande dat u een professionele klant zou zijn?

                            En de wet voorziet nu juist het omgekeerde ...
                            De wet voorziet dat geen enkele vermelding in de voorwaarden belet dat een consument het recht heeft op de wettelijke garantie. De wet gaat boven eender welke vermelding op een bestelbon of verkoopsovereenkomst.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: garantie

                              Oorspronkelijk geplaatst door brooklyn Bekijk bericht
                              Ik zit met een vervelend probleem, de PSP van mijn zoon heeft het net begeven. Ik bel naar sony voor eventuele reparatie, wat zeggen zij je hebt maar 1 jaar garantie en bel maar naar test aankoop enzo je kunt er niks aandoen? Das wel heel straf ik heb me laten wijsmaken dat er een
                              wettelijke garantie is van 2 jaar.
                              Jij hebt inderdaad recht op twee jaar waarborg.
                              Vergeet wel niet dat de wet zegt dat de eindverkoper de garantie moet bieden, je moet dus bij de verkoper gaan aankloppen om uw rechten te laten gelden.

                              Dit is anders ook wel heel duidelijk vermeld in de voorwaarden van Sony (garantievoorwaarden PSP en PS3) :

                              Last edited by VerSeg; 15 september 2008, 01:18.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X