Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Going dutch

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Going dutch

van lenen komt wenen!!
    gedeelde smart is halve smart!!
    sterkte!!
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

En wat is zijn reden dan om jou ook een stuk te laten betalen?
      Dat het je eigen schuld is dat je ze aan hem hebt gegeven??

Als je spullen uitleent, dan neem je een risico lijkt mij. Op het moment dat je risico's loopt, dan kan je er iets aan doen om het te beperken. Door b.v. een verzekering af te sluiten. In dit geval is een lens uitgeleend aan een vriend. De hamvraag hierbij is, welke afspraken (mondeling of schriftelijk) zijn er gemaakt bij de uitleen actie. Heb je de beste vriend verteld dat hij 100% moet opdraaien voor de kosten van eventuele schade aan de lens tijdens de uitleen periode. Ik heb het vermoeden van niet. En als dat zo is, dan kan die vriend nu van alles roepen. In het ergste geval helemaal niets betalen. Hoe sterk sta je juridisch dan ??
      Maar als ik die vriend was, dan had ik em netjes volledig vergoed. Ook al was het alleen maar omdat het fatsoenlijk en "normaal" is dat je dat doet.
      Canon 450D | Canon 50D | Canon 10-22 mm f/3.5-4.5 USM | Canon 17-55 2.8 IS USM | Canon EF-S 18-200mm F/3.5-5.6 IS | Speedlight 430EX | Cokin Z-PRO (100mm) Filter System
      http://www.flickr.com/photos/dollias/

Comment

Zo heb ik ook eens een slechte ervaring gehad met iemand die mij camera heeft laten vallen op een groepsreis.
        Om een lang verhaal kort te maken: het toestel was natuurlijk stuk (op de lens gevallen) en de dader wilde niets vergoeden omdat:
        * de camera kon ook bij mij gevallen zijn en dan zou ik hem ook zelf moeten betalen
        * ik moest maar niet zo dom zijn om een dure camera mee te nemen op een avontuurlijke reis. Ik had maar een wegwerp of zo moeten meenemen
        * hij was student en ik werkte al dus ik kon dat wel betalen
        * zijn familiale wilde hij niet gebruiken

Om je dood te ergeren maar uiteindelijk weinig aan te doen.
        Ik heb een bewijs kunnen vinden dat hij schukdig was aan het laten vallen van het toestel en ben daarmee naar een advocaat gegaan maar dat heeft me nog meer gekost en niks opgeleverd.

De les is: niet iedereen is eerlijk en op sommige momenten (vooral als er geld aan te pas komt) komt de ware aard van sommige mensen pas naar boven en worden de grenzen van fatsoen overschreden.

Comment

Probeer een nieuwe te krijgen, maar wees tevreden met al wat je krijgt.
          Je hebt jammer genoeg juridisch geen poot om op te staan.
          En je mag gerust nadien je vriend schrappen me dunkt.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Heeft die kerel dan geen verzekering familiaal of iets dergelijks.

En anders, potje breken = potje betalen.

Comment

Juridisch hier,juridisch daar,onder vrienden............manmanman......wat een wereld
              'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                Juridisch hier,juridisch daar,onder vrienden............manmanman......wat een wereld
                't Is waar ... de mensen kijken te vaak naar "Hopeloos en ongelofeloos".
                Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                  Dat valt nog mee, juridsch hier, juridisch daar en dat onder mensen die samen kinderen gemaakt hebben . Maar soit dat is een ander onderwerp.

'k zou zelfs de moeite niet nemen om er mijn latijn in te steken en het geld proberen te recupereren, maar 't zou wel geen "goeie vriend" meer zijn. Als ze zelf al spontaan niet afkomen met 1000 * excuses en een splinternieuwe lens, zijn het mensen niet die de moeite waard zijn, om te kennen.
                  To make your dreams come true, wake up

Comment

Working...
                  X