Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows kwelling

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Windows kwelling

Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
    Ik hoop dat je dat niet meent :-)
    Dat meen ik voor 100% en is de hoofdreden dat ik zo goed als nooit problemen heb. Je moet gewoon weten wat je doet en updaten als een naïeve zot hoort daar zeker niet bij. Wél updaten heeft ook zijn risico's voor systeemstabiliteit, nieuw is ver van altijd beter en het is ook ver van de eerste keer dat er door MS (stiekem) dingen bij inzitten die je niet zou wensen.
    Iets dat goed bolt moet je ook niet liggen updaten (tenzij een uitz. belangrijke bugfix of zo), zeker geen stom OS dat ik haast geheel vervang door Total Commander

En als ik toch eens met de gebakken peren zit, kan ik gewoon een OS-schijf mirror terugzetten en ben op 5 à 10 minuten weer onder de mensen
    Als dat één keer om de 2 à 3 jaar is, is dat al hoog geschat. Hangt ook af van het soort sites dat je graag bezoekt; maw: weer een geval van "weten wat je doet."

En Henri, IE8 staat ook al om de hoek, dus dringend is het niet (weet niet of die voor XP uitkomt)
    Last edited by maGuy; 10 september 2008, 03:36.

Comment

Ik hoop dat je dat niet meent :-)
      Toch wel.
      Updates worden niet toegepast vooraleer er een volledige en geverifieerde (True)image van mijn systeem is gemaakt. En dat maximaal 1 a 2 maal per jaar (updates).
      Al te veel miserie gezien...

Jo.
      A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
      Nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
        Windows? Wat is dat?
        Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
        (...) Eén van de redenen waarom ik op mijn fruitcomputerke met Safari werk.
        Oorspronkelijk geplaatst door kurrywurry Bekijk bericht
        even denken...

....

Ja, nu weet ik het weer (verdrongen trauma)
        Het is al langer bon-ton om tegen Windows (en Microsoft in het bijzonder) te zijn. Gelijk welke vraag er passeert over computers, het duurt gewoonlijk maar enkele reply's of iemand moet per sé en geheel off-topic komen melden dat hij een Apple heeft. Zucht...

Oorspronkelijk geplaatst door maGuy Bekijk bericht
        Iets dat goed bolt moet je ook niet liggen updaten (tenzij een uitz. belangrijke bugfix of zo), zeker geen stom OS dat ik haast geheel vervang door Total Commander
        Wel wat kort door de bocht, een heel OS vergelijken met een bestandenbeheerprogramma als Total Commander, nietwaar?

Oorspronkelijk geplaatst door jwllms Bekijk bericht
        Toch wel.
        Updates worden niet toegepast vooraleer er een volledige en geverifieerde (True)image van mijn systeem is gemaakt. En dat maximaal 1 a 2 maal per jaar (updates).
        Al te veel miserie gezien...

Jo.
        Groot gelijk om eerst een image van een systeem te maken. Maar wat de updates van Microsoft zelf betreft, heb ik al meer miserie gezien bij mensen die nooit updaten dan bij mensen die stipt updaten. Je mag natuurlijk Microsoft niet met de vinger wijzen als een update van -ik zeg maar wat- de firewall van Norton misloopt.

Willy
        Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
          Het is al langer bon-ton om tegen Windows (en Microsoft in het bijzonder) te zijn. Gelijk welke vraag er passeert over computers, het duurt gewoonlijk maar enkele reply's of iemand moet per sé en geheel off-topic komen melden dat hij een Apple heeft. Zucht...

Willy
          Alvorens mij te quoten, zou je beter mijn post volledig lezen Willy!
          En dan zal je merken dat ik niets tegen Windows heb en met beide systemen werk.
          Ik vermeld het gebruik van Safari alleen om het gemak van de mogelijkheid tot tabbladen te onderstrepen.

Zucht ook...
          Last edited by Ticor; 10 september 2008, 09:38.
          Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maGuy Bekijk bericht
            Dat meen ik voor 100% en is de hoofdreden dat ik zo goed als nooit problemen heb.
            Jij misschien niet maar de anderen daarentegen.
            De meeste problemen die ontstaan door niet gepatchte systemen zijn spyware waar de meesten zelfs niet eens iets van merken en er dus ook nooit last van hebben.
            Wat ze anders wel vergeten is dat ondertussen iedereen dat in zijn adresboek staat continu bestookt wordt met spam.
            Iets dat goed bolt moet je ook niet liggen updaten (tenzij een uitz. belangrijke bugfix of zo
            ...
            Hangt ook af van het soort sites dat je graag bezoekt; maw: weer een geval van "weten wat je doet."
            Ik ken je PC-kennis niet maar eigenlijk is dit typisch een uitspraak van iemand dat niet weet waar hij mee bezig is.
            Opletten op websites helpt inderdaad heel veel en daar kan ik je gelijk ingeven maar virussen en spyware komen soms veel sneller uw systeem binnen dan je denkt en zonder je er iets voor moet doen.
            In de meeste gevallen is het zelfs al voldoende je PC gewoon aan te zetten met een internetverbinding ... surfen of mailen is zelfs niet nodig.
            Natuurlijk bestaan er programma's als anti-virus en anti-spyware maar die alleen zijn niet de oplossing voor de oorzaak van een probleem.

Van een niet gepatchte PC hebben anderen dus veel meer last dan jijzelf want jij zorgt ervoor dat uw vrienden / kenissen de miserie krijgen.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
              Daarom stond er ook een bij, omdat ik net wist dat die reactie ging komen. Een is een clown, en s maken grapjes. Alleen s kunnen daar niet mee lachen .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                Ik herinner mij een vroegere posting over IE7 waarbij nogal wat negatieve aspecten werden gesignaleerd. Bij googlen naar dit soort onderwerp heb ik toen ook veel slechte resultaten vastgesteld.
                Ja ... meer dan de helft van mijn collega's is tegen IE7 omdat het slecht is ... als je dan eens spreekt over een bepaalde functie binnen IE7 dan is het direct "Hoe, zit dat daar staandaard in of wat?".
                Ze hebben het zelfs nooit geïnstalleerd of geprobeerd en doen gewoon mee met de hoop ... ooit eens gelezen op internet.
                Ik heb IE7 op al mijn PC's staan van zodra die uitgekomen is en heb nog nooit een nadeel ondervonden, integendeel want surfen gaat sneller dan met vorige versies mits alles correct ingesteld staat.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Ik heb een bescheiden carrière van 10 jaar in de IT wereld. Een systeem niet patchen wordt in het bedrijfsleven (en dan spreek ik van multi-nationals en niet van KMO's - geen ervaring mee) niet gedaan. Spyware of malware maakt gebruikt van deze exploits en zet zo de deur open naar meer. Privé pas ik dezelfde simpele regels toe. Ik update mijn systeem, ik heb een degelijke anti-virus, ik surf met verstand & ik open mails met verstand. Ik vermijd downloads waar de meeste mensen zich aan laten vangen (you are a winner!, download free emoticons, etc...), en ik zorg voor een 3-voudige backup (1 op externe HD, 1 op een Windows server en 1 op een 2e harde schijf in mijn pc). Ik zorg er ook voor dat niet alle 3 backup systemen tegelijk op het netwerk zitten of tegelijk aanstaan. Misschien ook niet onbelangrijk om te vermelden is dat ik geen download client gebruik om illegale films & muziek mee te downloaden waar je merkt dat de meeste mensen niks van pc's kennen maar wel experts zijn in het downloaden van muziek, films en de meest verschrikkelijke emoticons (inclusief spyware) op hun messenger staan hebben met alle gevolgen vandien...

En het is inderdaad mode om negatief te zijn over Microsoft/Windows, hoge bomen vangen nu éénmaal meer wind. Ik heb geen voorkeur voor een bepaalde vendor omdat, als je ze correct gebruikt, geen enkel systeem slecht is.

Just my 2 cents...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                    Gebruik Windows XP met Internet explorer 6.
                    Telkens ik PC opstart krijg ik melding dat updates klaar zijn voor installatie.
                    Bij nader inzicht stel ik vast dat het om Internet Explorer 7 gaat. Ik weiger telkens de installatie maar bij volgende startup van mijn PC krijg ik die ellendige situatie weer. Hoe geraak ik hier definitief van verlost.

Henri
                    Lap, weeral een pro & con MS & IE discussie. Maar om op je vraag te antwoorden: ja het is mogelijk. Ik weet niet meer juist hoe, maar er is een manier om het definitief af te zetten. Je kan normaalgezien een overzicht van de te installeren updates opvragen en als je een update uitvinkt kan je ook ergens aangeven of die in de toekomst nog moet aangeboden worden of niet. Het is al een jaar of 2 geleden dat ik het nog gedaan heb, maar het is dus iets in die lijn.

Bon, dit gezegd zijnde wil ik wel nog zeggen dat IE7 best OK is.

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johnny K Bekijk bericht
                      Ga naar windows update pagina en laat je updates zoeken
                      Daarna vink je aan wat je niet meer wil weten of laten updaten en klaar is kees
                      Inderdaad, knoeien met de registry is niet nodig.

Dave
                      pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                        Daarom stond er ook een bij, omdat ik net wist dat die reactie ging komen. Een is een clown, en s maken grapjes. Alleen s kunnen daar niet mee lachen .
                        Omdat het niet meer grappig is.

Dave
                        pixelpusher

Comment

IE7 draait perfect op mijn privé PC (laptop) .. maar niet op mijn PC waarmee ik ook SAP gebruik, ook niet op sommige test PC's waarmee mijn collega's webapplicaties nakijken op compatibibiteit met oudere browsers .. er zou immers een bug in SAP zitten die mijn SAP client slecht zou doen werken op een PC waarop IE7 is geïnstalleerd. (maar die bug is bij SAP, niet bij IE7.. het niet installeren van IE7 is de "workaround" om met die bug om te gaan)

voor een privé PC zonder speciale soft (zoals SAP) die problemen heeft met IE7, denk ik niet dat er enige reden zou zijn om het niet te gebruiken, tenzij je een heel oude computer hebt die te weinig resources heeft voor een actueel OS en actuele soft ..

kortom: er bestaan geldige redenen om geen IE7 te willen, maar meestal is er voor een doorsnee gebruiker geen echte reden behalve persoonlijke voorkeur om het niet te installeren. een perfect gepatched systeem is al even belangrijk dan een goede antivirus, firewall en antispam .. die malware gebruikt gewoon al die niet gepatchte kwetsbaarheden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Ja ... meer dan de helft van mijn collega's is tegen IE7 omdat het slecht is ... als je dan eens spreekt over een bepaalde functie binnen IE7 dan is het direct "Hoe, zit dat daar staandaard in of wat?".
                            Ze hebben het zelfs nooit geïnstalleerd of geprobeerd en doen gewoon mee met de hoop ... ooit eens gelezen op internet.
                            Ik heb IE7 op al mijn PC's staan van zodra die uitgekomen is en heb nog nooit een nadeel ondervonden, integendeel want surfen gaat sneller dan met vorige versies mits alles correct ingesteld staat.

Ach ja .. de grijze massa weet absoluut niet waar ze mee bezig zijn he en het staat altijd chique om MS te bashen, dan hoor je er bij ... dezelfde grijze massa heeft ook niet door dat computergebruik geen religie is die men fanatiek moet verdedigen maar gewoon een gebruiksvoorwerp zoals een auto ... trouwens slaat er hier iemand zijn routineonderhoud van zijn auto over ?
                            Ik placht mijn gebruikers wel eens te jennen door te zeggen dat ze hun auto op dezelfde manier moesten behandelen als hun computer want dat zou mij aardig wat minder werk opleveren aan support omdat de meesten dan binnen de 8 dagen dood zouden zijn

Edit:
                            PS & OT ik heb voor de gein ook Firefox op m'n computer gezet .. leuke feature van dat ding ... bij het verbinden naar mijn router (192.168. domein) duurt login en connectie in IE7 iets minder dan 1 milliseconde, abstractie gemaakt van de tijd om te typen, het alom geroemde Firefox toont het loginscherm ook binnen de msec, maar heeft helaas TWEE MINUTEN nodig om de router te vinden (port to port afstand is 50cm ! ) Een vraag gesteld op usenet levert welgeteld EEN hersendood antwoord op "It must be your system" .. proficiat aan de Firefox gebruikers voor hun uitgebreide achtergrond kennis .. LOL !
                            Last edited by Guest41; 10 september 2008, 13:19.

Comment

@ Regulus => respect!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                                dezelfde grijze massa heeft ook niet door dat computergebruik geen religie is die men fanatiek moet verdedigen maar gewoon een gebruiksvoorwerp zoals een auto ...
                                als je wist hoe fanatiek veel mensen met hun auto bezig zijn ... (vergelijk het tuning gebeuren maar met de PC gadgets en verbouwingen van de niet standard game PC) en hoe nonchalant anderen met die PC omspringen .. (geen onderhoud, ...)

dan besef je dat als er een jaarlijks verplichte PC-keuring zou bestaan, velen een rode kaart zouden krijgen

Comment

Working...
                                X