Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

camera op reis

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• camera op reis

Hey allen ,

Binnenkort gaan we voor het werk naar Barcelona... Nu ben ik aan het twijfelen om mijn fototoestel , een canon 400d mee te nemen . Weet iemand of dit tamelijk veilig is of niet want heb al verhalen gehoord over Barcelona ...
    We gaan allemaal met het vliegtuig . Mag dergelijk toestel in de handbagage of niet ? We verblijven ginder wel in een deftig hotel maar maak me alleen wat zorgen inzake het transport...

Alvast bedankt !!

Re: camera op reis

Zeker meenemen! Waarom koop je anders zo'n mooie camera? Om op vakantie met je back-up compactje te fotograferen?

Comment

tuurlijk meenemen en gewoon aan een voorbij komende vragen of ie met jou toestel even een foto van jou wil maken!!!!.
      al meerde draadjes aangaande dit onderwerp lopen hier.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jurgen2008 Bekijk bericht
        Binnenkort gaan we voor het werk naar Barcelona... Nu ben ik aan het twijfelen om mijn fototoestel , een canon 400d mee te nemen . Weet iemand of dit tamelijk veilig is of niet want heb al verhalen gehoord over Barcelona ...
        We gaan allemaal met het vliegtuig . Mag dergelijk toestel in de handbagage of niet ? We verblijven ginder wel in een deftig hotel maar maak me alleen wat zorgen inzake het transport...
        Binnenkort ga ik voor het werk naar Brussel. Ik twijfel of ik met mijn VW Golf zou rijden. Weet iemand of het tamelijk veilig is want ik heb nogal wat verhalen gehoord over Brussel. We rijden langs de Brusselse Ring en ik ga mijn auto in een overdekte parking plaatsen maar maak me toch wat zorgen...

Zo ongeveer zou dit klinken als je het zou vertalen naar de autowereld. Waarom koop je een VW Golf ? Om ermee te rijden. Waarom een 400D? Om te fotograferen. Barcelona is The Bronx of Timboektoe niet hoor. Er gaan daar honderden toeristen rondlopen met een pak duurdere toestellen dan een 400D.
        DigiCam

Comment

Jurgen toch even dit laten lezen van ons eigenste forum
          Forum voor het bespreken van Reisfotografie. Niet alleen tips rond leuke lokaties, maar ook praktische fotografietips voor de reizende fotograaf komen hier aan bod.

Comment

Als ik op verlof ga, dan neem ik nu een compact mee en da's alleen uit comfortredenen. Verlof is om van te genieten en de hele dag sleuren met zo'n toestel is niet altijd handig. Natuurlijk hangt veel af van waar je gaat en hoe je gaat.
            Ieder zijn keuze hierin ... natuurlijk maak je met je DSLR op sommige plaatsen betere foto's.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DigiCam Bekijk bericht
              Binnenkort ga ik voor het werk naar Brussel. Ik twijfel of ik met mijn VW Golf zou rijden. Weet iemand of het tamelijk veilig is want ik heb nogal wat verhalen gehoord over Brussel.
              Waarom koop je een VW Golf ? Om ermee te rijden.
              Als ik naar bepaalde plaatsen in Brussel zou moeten dan zou ik niet met mijn wagen gaan, ik wil de dag erna nog kunnen zeggen dat ik een auto heb.
              Dus je hebt gelijk, ik heb die auto om er "zelf" mee te rijden.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Ik kom pas van barcelona, heb er mooie foto's kunnen maken
                Tas op buik, regencover erover.
                Had de 70-200 wel in de kluis gelaten, en een statief had ik ook niet mee. Veel te lomp, alhoewel handig om een zakkenroller op zijn knikker te slaan
                Heb 1 groepje mannen even zien loeren, maar ik heb constant oogcontact gehouden.
                Waar ik wel versteld van stond is dat ik 2 mannen zag lopen met hun toestel over hun schouder.
                De eerste een 40D + 17-40L
                De tweede een 5D + 24-70L en daarna 70-200 2.8
                Gewoon, losjes over de schouder, achter hun armen.
                Had ze beter zelf meegenomen
                Opletten als je op en af de metro stapt. Dan zijn ze snel, en als de deuren eenmaal dicht zijn is er geen weg meer terug.
                Ook kan het dat iemand "perongeluk" met ijs op je knoeit, terwijl een andere iets van je pikt. Mijn tactiek: Hand vastgrijpen, scène maken, en zo dominant mogelijk overkomen.
                S'avonds laat zou ik ze ook niet meepakken, en sowieso erop uitgaan met een kopie van je pas en wat geld los in je zak.

Comment

Working...
                X