Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het gaat erop achteruit bij apple

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Het gaat erop achteruit bij apple

Sorry maar hier snap ik je niet, zowel voor 3G als edge heb je een data verbinding nodig, en heb je een dataabonnement nodig dat je speciaal moet aanvragen. Ik heb helemaal geen data abonnement. Mijn iphone neemt op geen enkele manier met iets of iemand contact of het moet over mijn draadloos netwerk gaan. Hier betaalt niemand iets extra voor.
    Lees eerst dit eens of informeer je bij Mobistar net zoals ik gedaan heb en waarna ik vriendelijk bedankt heb voor de iPhone:

http://tijdblogs.typepad.com/tzine/2...om-horror.html

P.s. Eén van de volgende dagen komt er een update voor de iPhone (versie 2.1) en dit om de slechte bereikbaarheid, onderbroken gesprekken, etc..aan te pakken. Steve Jobs heeft dit zelf meegegeven tijdens de voorstelling van de nieuwe iPods (bron:http://webwereld.nl/ref/rss/52669). Veel succes ermee...

Comment

Wel ik heb het artikel gelezen, en dat is gewoon dikke zever. Als er geen apn ingevuld staat, kan er gewoon geen data communicatie tot stand gebracht worden, niet over 3g, niet over edge en niet over gprs..... Er moet ergens een tcp/ip verbinding tot stand gebracht worden, en zonder apn, kan dit niet gebeuren, gewoon technisch niet mogelijk. Ik zou met alle plezier op kosten van mijn werkgever willen surfen (ik heb daar moreel geen problemen mee ). Maar die heeft nu simpel besloten van op ons gsm abonnement geen data connectie toe te staan, dus het lukt niet (geloof me ik heb gezocht)... Ik maak dus geen extra kosten (en ja ik zie op het einde van de maand mijn factuur, 'k heb al 1 gehad sinds ik mijn iphone heb)

En die verbinding, zet gewoon die 3g af als je het niet nodig hebt, en het wegvallen van communicatie gebeurt niet meer. Het is effectief die 3g die de problemen veroorzaakt (maar aan gezien ik die momenteel niet gebruik, heb ik het probleem van wegvallen dus ook niet). Ik moet zeggen, 'k heb er al plezier aan gehad, aan die iphone zeker op verlof, tot 2 dvd's op 1 dag bekijken, zonder batterij te moeten herladen, kan ik zelfs met mijn laptop niet
      To make your dreams come true, wake up

Comment

Het artikel is geen "dikke zever", er staat beschreven hoe het in elkaar zit en dat stemt overéén met wat jij zegt.

Voor zeker acht van de negentien standaard applicaties van de iPhone 3G geldt namelijk dat ze – zodra u ze activeert – onmiddellijk contact willen leggen met het internet.

En precies daar zit er een adder onder het gras: het is namelijk niet omdat u geen 3G-abonnement heeft, dat uw gsm geen gebruik kan of wil maken van dit snelle netwerk. U betaalt in dat geval gewoon per internetsessie, waarbij het niet uitmaakt of u via 3G, het tragere edge of het nog tragere gprs surft. Zelfs een korte demonstratie van de iPhone 3G aan een vriend of collega kan u dus al op (connectie)kosten jagen, mocht er even geen WiFi-netwerk in de buurt zijn. Om nog maar te zwijgen van de keren dat u per ongeluk de verkeerde applicatie aanraakt.

Of dat nu over 3G, Edge, wireless of wat dan ook gaat...hij zoekt een verbinding. Indien je 3G uitschakelt en je APN profiel een andere naam geeft dan verschijnen er pop-ups welke verminderen in aantal als je de wifi opzet. Dit ook volgens de medewerkers van de Mobistar winkel te Mol (technische dienst).

Ik moet zeggen, 'k heb er al plezier aan gehad, aan die iphone zeker op verlof, tot 2 dvd's op 1 dag bekijken, zonder batterij te moeten herladen, kan ik zelfs met mijn laptop niet
        Dan wordt het niet alleen tijd voor een deftige telefoon maar ook nog eens voor een deftige laptop.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
          Het artikel is geen "dikke zever", er staat beschreven hoe het in elkaar zit en dat stemt overéén met wat jij zegt.

Voor zeker acht van de negentien standaard applicaties van de iPhone 3G geldt namelijk dat ze – zodra u ze activeert – onmiddellijk contact willen leggen met het internet.

En precies daar zit er een adder onder het gras: het is namelijk niet omdat u geen 3G-abonnement heeft, dat uw gsm geen gebruik kan of wil maken van dit snelle netwerk. U betaalt in dat geval gewoon per internetsessie, waarbij het niet uitmaakt of u via 3G, het tragere edge of het nog tragere gprs surft. Zelfs een korte demonstratie van de iPhone 3G aan een vriend of collega kan u dus al op (connectie)kosten jagen, mocht er even geen WiFi-netwerk in de buurt zijn. Om nog maar te zwijgen van de keren dat u per ongeluk de verkeerde applicatie aanraakt.

Of dat nu over 3G, Edge, wireless of wat dan ook gaat...hij zoekt een verbinding. Indien je 3G uitschakelt en je APN profiel een andere naam geeft dan verschijnen er pop-ups welke verminderen in aantal als je de wifi opzet. Dit ook volgens de medewerkers van de Mobistar winkel te Mol (technische dienst).

Dan wordt het niet alleen tijd voor een deftige telefoon maar ook nog eens voor een deftige laptop.
          Dat is geen enkel verschil, met een gewone windows computer. Als je eens moest nakijken, hoeveel programma's ongevraagd contact met het internet opnemen, zonder dat je hetzelf beseft (installeer dit eens http://www.wireshark.org/ , en doe geen activiteit op je pc... je zult versteld staan, welke programma's je allemaal informatie met het internet uitwisselen ). Dus iemand die gewoon met een portable werkt met vodaphone kaart, die heeft hetzelfde probleem. Iemand die met windows mobile werkt, die heeft hetzelfde probleem.... Dit heeft niks met apple te maken, dit is gewoon de hedendaagse manier van werken, iedereen wil zo weinig mogelijk problemen, zonder dat hij of zij er moeite wil voor doen, dus doet iedereen het maar automatisch zonder dat er nog iemand last van heeft.

En die pop-ups, 'k heb die i-phone nu al een maand, die heb ik nog nooit zien verschijnen, trouwens de meeste updates gebeuren via i-tunes. Maar de problemen connecties waarvan men niet op de hoogte is, die gebeuren op ieder platform, dat op het internet geconnecteerd is. Maar het is simpel, wil je niet dat het gebeurt op je gsm, vraag dan gewoon die data connectie niet aan bij je operator, en je krijgt gewoon geen toegang tot een apn (het mag zelfs correct ingevuld zijn), en je kunt geen data kosten maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
            Dat is geen enkel verschil, met een gewone windows computer. Als je eens moest nakijken, hoeveel programma's ongevraagd contact met het internet opnemen, zonder dat je hetzelf beseft (installeer dit eens http://www.wireshark.org/ , en doe geen activiteit op je pc... je zult versteld staan, welke programma's je allemaal informatie met het internet uitwisselen ). Dus iemand die gewoon met een portable werkt met vodaphone kaart, die heeft hetzelfde probleem. Iemand die met windows mobile werkt, die heeft hetzelfde probleem.... Dit heeft niks met apple te maken, dit is gewoon de hedendaagse manier van werken, iedereen wil zo weinig mogelijk problemen, zonder dat hij of zij er moeite wil voor doen, dus doet iedereen het maar automatisch zonder dat er nog iemand last van heeft.

En die pop-ups, 'k heb die i-phone nu al een maand, die heb ik nog nooit zien verschijnen, trouwens de meeste updates gebeuren via i-tunes. Maar de problemen connecties waarvan men niet op de hoogte is, die gebeuren op ieder platform, dat op het internet geconnecteerd is. Maar het is simpel, wil je niet dat het gebeurt op je gsm, vraag dan gewoon die data connectie niet aan bij je operator, en je krijgt gewoon geen toegang tot een apn (het mag zelfs correct ingevuld zijn), en je kunt geen data kosten maken.
            Feit blijft dat als je geen data-abo hebt, en toch de juiste instelling om online te geraken wanneer jij het wil, en dus per sessie betaalt, maar je app doet het net even zelf, dat je dan misschien voor onverwachte kosten komt te staan.

Op een smartphone kan je hetzelfde voorhebben, als je een applicatie hebt die zelf Dial Up Networking (oftewel RAS op Windows CE) gaat aansturen om een verbinding te krijgen. Maar doorgaans heb je op een smartphone alleen een verbinding als je zelf op dat knopje duwt dat een verbinding aanlegt.

Dave
            pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
              Feit blijft dat als je geen data-abo hebt, en toch de juiste instelling om online te geraken wanneer jij het wil, en dus per sessie betaalt, maar je app doet het net even zelf, dat je dan misschien voor onverwachte kosten komt te staan.

Maar als je geen data abonnement hebt, kun je gewoon niet on-line geraken. Toch niet met een iphone. En als je hiervoor een manier weet, mag je ze me gerust weten te zeggen (het moet zelfs niet on-line, als die manier niet voor publicatie vatbaar is ). Maar je kunt op die iphone alleen via apn connectie maken, je kunt hier geen ouwe modem voor dial-up meer mee simuleren. Zonder data-abo, geen connectie het is spijtig (voor mij toch), maar het is zo.

Comment

Maar als je geen data abonnement hebt, kun je gewoon niet on-line geraken. Toch niet met een iphone.
                Euh, jawel, daar draait het om. Zonder data abo betaal je per begonnen sessie, terwijl een data abo je een vast bedrag per maand kost.

Dave
                pixelpusher

Comment

Euh, jawel, daar draait het om. Zonder data abo betaal je per begonnen sessie, terwijl een data abo je een vast bedrag per maand kost.

Dave
                  Dan moet jij me eens vertellen, hoe ik zonder data abonnemet met een proximus simkaart on-line geraak . Ik heb er me al zot achter gezocht, 'k ken iets van gsm's en 'k ken iets van connectiviteit. Maar mij lukt het niet. Misschien met mobistar abonnenmenten, waar je dergelijke sessies kan opzetten (dat je zonder het het te beseffen toch een data abonnement hebt, maar dat je dan per kilobit betaalt zolang je het niet expliciet aanvraagt ?) Maar met een proximus abonnement lukt mij dit gewoon niet. En ik zou nogthans willen dat dit lukt

Comment

Dan moet jij me eens vertellen, hoe ik zonder data abonnemet met een proximus simkaart on-line geraak . Ik heb er me al zot achter gezocht, 'k ken iets van gsm's en 'k ken iets van connectiviteit. Maar mij lukt het niet. Misschien met mobistar abonnenmenten, waar je dergelijke sessies kan opzetten (dat je zonder het het te beseffen toch een data abonnement hebt, maar dat je dan per kilobit betaalt zolang je het niet expliciet aanvraagt ?) Maar met een proximus abonnement lukt mij dit gewoon niet. En ik zou nogthans willen dat dit lukt
                    Gewoon bellen en vragen dat ze je de settings per SMS sturen. Zo werkt dat op een normale GSM. Dan krijg je je MMS settings en je Mobile Internet settings. Daarvoor hoef je geen contract af te sluiten, maar je betaalt, zoals eerder gezegd, per sessie.

Het kan zijn dat je die instellingen manueel moet doen, want die SMS is afhankelijk van je type GSM. Ik kan me voorstellen dat de iPhone dat niet ondersteund. Maar dat is dus inderdaad die APN instelling, en je authenticatie, enz...

Dan kan je perfect surfen, met GPRS, 3G, zelfs HSDPA.

Zonder abo.

Dave
                    pixelpusher

Comment

bij proximus is dit gewoon : internet.proximus.be

En ik mag doen wat ik wil. Ik krijg gewoon Could not activate cellular data network: you are not subscribed to a cellular data service.....

En daarmee is het afgelopen, niks van verborgen kosten, bij proximus lukt het gewoon niet om on-line te gaan, zonder dat je eerst toestemming geven hebt, om een data connectie aan te gaan.

Comment

bij proximus is dit gewoon : internet.proximus.be

En ik mag doen wat ik wil. Ik krijg gewoon Could not activate cellular data network: you are not subscribed to a cellular data service.....

En daarmee is het afgelopen, niks van verborgen kosten, bij proximus lukt het gewoon niet om on-line te gaan, zonder dat je eerst toestemming geven hebt, om een data connectie aan te gaan.
                        Wel dan is er toch iets mis met je instellingen.

Dave
                        pixelpusher

Comment

Wel dan is er toch iets mis met je instellingen.

Dave
                          Vergeet dat maar, als ik mijn data simkaart (van mijn vodaphone kaart) in mijn gsm steek, werkt het wel. Meer kun je niet doen, dan je apn instellen, en dan is het afgelopen.

Comment

Vergeet dat maar, als ik mijn data simkaart (van mijn vodaphone kaart) in mijn gsm steek, werkt het wel. Meer kun je niet doen, dan je apn instellen, en dan is het afgelopen.
                            "Het is inderdaad opletten geblazen met een iPhone 3G zonder data-bundel", bevestigt een woordvoerder van Proximus desgevraagd.
                            Zou een woordvoerder van Proximus je blaaskes wijsmaken?

Misschien ben je'r gewoon nog niet in geslaagd om de instellingen goed te krijgen? Ietsie pietsie mischieni mini?

Dave
                            pixelpusher

Comment

Zou een woordvoerder van Proximus je blaaskes wijsmaken?

Misschien ben je'r gewoon nog niet in geslaagd om de instellingen goed te krijgen? Ietsie pietsie mischieni mini?

Dave

Het is geen kernfysica, dit configureren.....http://business.proximus.be/download/iPhone_NL.pdf Dit documet om uw iphone te confgureren komt van proximus 100'en mensen surfen met deze configuratie (als ze hun data abonnement geactiveerd hebben, kan wel zijn dat er hier verschillende vormen in zijn, en dat dit standaard gaat aan staan bij sommige abonnementen(om per verbinding te betalen, daar spreek ik me niet over uit). Maar als je abonnement geen dataconnectie toestaat, surf je gewoon niet met deze configuratie.

Comment

Het is geen kernfysica, dit configureren.....http://business.proximus.be/download/iPhone_NL.pdf Dit documet om uw iphone te confgureren komt van proximus 100'en mensen surfen met deze configuratie (als ze hun data abonnement geactiveerd hebben, kan wel zijn dat er hier verschillende vormen in zijn, en dat dit standaard gaat aan staan bij sommige abonnementen(om per verbinding te betalen, daar spreek ik me niet over uit). Maar als je abonnement geen dataconnectie toestaat, surf je gewoon niet met deze configuratie.
                                Ah ha!

Maar zowat elk abo laat een dataconnectie toe. Ik geloof dat alleen de prepaid kaarten dit niet doen, maar daar ben ik geen expert in. In ieder geval is een "data abo" en deze instellingen twee losstaande begrippen. Het een sluit het ander niet uit, en dat is wat men in dit artikel bedoelt.

Dave
                                pixelpusher

Comment

Working...
                                X