Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Registry opkuisen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Registry opkuisen

Kent er iemand een goed programmaatje om de registry van je pc op te kuisen?
    It's not the size that matters, it's how you use it.
    Bart's Foto's Lenske Boortmeerbeek

Re: Registry opkuisen

ccleaner http://www.ccleaner.com/

gratis en doet nog veel meer register opkuisen
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

idd, ccleaner is
      Nikon D3100 18-55 VR lens
      http://www.flickr.com/photos/102305253@N04/
      https://www.facebook.com/groups/867440223266618/

Comment

IMHO .. ccleaner stinkt ben al verschillende malen dll's kwijgespeeld met dit ding ..

Wat wel goed werkt (al jaren) is "Regseeker" en nu recent aangevuld met een bijkomende "Glary Utilities" .. er zijn er nog anderen maar deze twee gebruik ik naar volle tevredenheid

Comment

Van Macecraft heb je nog JV Power Tools. Niet gratis en gevaarlijk voor onachtzame gebruikers.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Registry opkuisen? Waar is dat voor nodig?

Dave
            pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht

Dave
              voor op het werk?
              "Its no use to cry over spilled milk - it's far worse if it's beer!"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht

Dave

you must be joking ? right ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Consiglieri Bekijk bericht
                  Kent er iemand een goed programmaatje om de registry van je pc op te kuisen?
                  Zeg er dan ook eens bij voor welk OS.

Meer en meer mensen stellen halve vragen en een hoop gaat er op reageren zonder zelf te weten waar het over gaat.
                  Het register opkuisen van een XP of Vista is heel verschillend en het is niet omdat een tooltje dat voor XP goed werkt ook voor Vista goed is.

En het register opkuisen is vooral nodig als je zelf eerst zitten klooien hebt met een of ander, bij normaal gebruik van de PC helpt het helemaal niet veel dat je dat register nu opkuist of niet.

Soms kan je er bepaalde fouten mee oplossen maar heel dikwijls kan je ook voor meer miserie zorgen dan dat je al had.

Een goede kennis van het register is nog steeds de beste oplossing om op zoek te gaan naar aanpassingen.

Ik weet ook wel dat bepaalde programma's iets om zeep kunnen halen in je register zonder dat je dat zelf wil maar hier bieden de meeste registercleaners zelfs geen oplossing voor.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                    you must be joking ? right ?
                    Neen, ik maak geen grapjes.

Dat de registry vol allerhande prul blijft staan, komt door de software die er vanalles in achterlaat. Maar de registry wordt er niet trager door. Die kan dat wel aan.

't Is dat die software soms zo'n pest is, dat je koppelingen tussen bestandsformaten en programma's wat in de war raken. Bijvoorbeeld. Maar daar gaat je registry cleaner je niet mee kunnen helpen.

Of dat programma's niet deftig zichzelf de-installeren waardoor DLL's geregistreerd blijven en onvindbaar blijken. Maar da's ook zo erg nog niet.

Dave
                    pixelpusher

Comment

Hmmm ... dat is best "twilight zone" he ... of de achtergebrleven rommel in het register (wat schijnbaar fungeert als afvalcontainer) altijd zo onschuldig is dat betwijfel ik omdat al een hele tijd idd heel erg slordig geprogrammeerd wordt .. het is mij al een aantal keren gebeurd dat, bij support, in het register nog verwijzingen achterblijven naar een resident te laden driver of stub die totaal geen functie meer heeft maar waarvan je absoluut niet weet aan wat die nog meer gelinkt kan zijn (omdat die bij system boot ook daadwerkelijk geladen wordt, achtergebleven wegens slordige uninstall routine!) .... IMHO is dat een "zwart gat" waarvan je niet kan inschatten tot welke mogelijke instabiliteiten het kan leiden .. misschien niets, misschien een absolute PITA !
                      Maar ik volg je redenering dat enkel een registry opkuis niet direct mirakels zal verrichten, je moet een aantal andere "clean-ups" mee synchroniseren al dan niet manueel ...

... en ver weg blijven van alle mogelijk installs van prullen die je random van het internet plukt en die meestal toch geen bal waard zijn .. safe hex !

Comment

Working...
                      X