Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ik krijg mijn laptop maar niet op volle snelheid

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: ik krijg mijn laptop maar niet op volle snelheid

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Maar dan verlies je aan beeldkwaliteit.
    Klopt, maar dan heeft TS wellicht beter streaming

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Installeer CPU-Z eens, en volg in realtime wat de exacte CPU snelheid is.

Dave
      pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
        Laden van foto's verbruikt geen noemenswaardige processor snelheid, 'k bedoel gewoon open doen. Lezen van uw hd, en uw videokaart, en de doorstroom daar tussen, maar uw cpu . Die cpu zal normaal wel naar hogere snelheden gaan, als je die belast. Of die nu tegen 800 mhz of 2,10 ghz staat te wachten tot hij iets moet verwerken, dat gaat het verschil niet maken.
        ik merk nochtans een serieus verschil bij mijn oude laptop tijdens het werken in lightroom wanneer de processorsnelheid lager staat dan zijn maximum.
        (het wachten tot de foto volledig scherp is, en bij het inzoomen en scrollen door de lijst, de vlotheid van het beeld tijdens het trekken aan de schuivertjes.....)
        5DmkIII en wat glas

Comment

ik denk dat ik gevonden heb wat het is. Toen ik vandaag (voor de eerste keer) mijn laptop opstartte voor dat ik de voeding instak, kwam hij zeggen dat het vermogen van mijn adapter maar 65 watt is ipv de optimale 90 watt en dat hij daarom de performance aanpast.
          Ik zal mijn andere adapter eens moeten zoeken (had er 2 gekregen)
          5DmkIII en wat glas

Comment

Laden van foto's verbruikt geen noemenswaardige processor snelheid, 'k bedoel gewoon open doen. Lezen van uw hd, en uw videokaart, en de doorstroom daar tussen, maar uw cpu . Die cpu zal normaal wel naar hogere snelheden gaan, als je die belast. Of die nu tegen 800 mhz of 2,10 ghz staat te wachten tot hij iets moet verwerken, dat gaat het verschil niet maken.
            Voor het laden van een foto is wel die processor nodig... Een JPG is gecomprimeerd, en je mag 2 keer raden wie instaat voor de decompressie ervan...

Trouwens : er zijn geen toepassingen waar er rechtstreeks van de harddisk wordt doorgesluisd naar de grafische kaart. Een grafische kaart doet wat de processor (lees de software) beveelt...
            Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
              Voor het laden van een foto is wel die processor nodig... Een JPG is gecomprimeerd, en je mag 2 keer raden wie instaat voor de decompressie ervan...

Trouwens : er zijn geen toepassingen waar er rechtstreeks van de harddisk wordt doorgesluisd naar de grafische kaart. Een grafische kaart doet wat de processor (lees de software) beveelt...

Die grafische kaarten pakken vandaag de dag veel, zeer veel werk van de processor over. Al eens goed bekeken, wat voor processors en en geheugen dat er op die grafische kaarten van vandaag de dag zit. 5 jaar geleden had je daarmee een volledige computer
              To make your dreams come true, wake up

Comment

Die grafische kaarten pakken vandaag de dag veel, zeer veel werk van de processor over. Al eens goed bekeken, wat voor processors en en geheugen dat er op die grafische kaarten van vandaag de dag zit. 5 jaar geleden had je daarmee een volledige computer
                ...enkel maar wanneer de software daarvoor ontwikkeld is. En dat is buiten games vandaag nog maar bitter weinig.

Ja, ik heb ook de CUDA demo's gedownload, alsook de PhysX driver van nVIDIA, maar heel weinig applicaties kunnen van deze technologie gebruik maken.

h.264 decoding, wanneer je daarvoor de nodige software aankoopt, video transcoding met sommige software, ook DxO beweert er gebruik van te maken, maar de gemiddelde fotoviewers/raw converters vinden geen voordeel in de aanwezigheid van een DX9/DX10 compatibele grafische kaart.

Dave
                pixelpusher

Comment

Yep, maar het overgrote deel wordt gebruikt voor zaken die zuiver "grafische kaart" gebonden zijn, en dan voornamelijk voor het 3D gebruik (opslag texturen, z-buffering, anti-aliasing, enz...). Allemaal zaken die zeer veel rekenkracht verbruiken, en die de grafische kaart inderdaad op zich neemt.
                  De meeste grafische kaarten kunnen 2 beeldschermen aansturen, versnellen van MPEG (video) weergave, enz.

Men is nu heel onlangs begonnen om de rekenkracht van de grafische kaart ook beschikbaar te stellen voor andere toepassingen, maar er is nog quasi geen software dit dit gebruikt.
                  Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                  X