Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

auteursrechten (digital tv)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• auteursrechten (digital tv)

Stond dat vroeger ook al op de facturen van telenet ? Ik heb de indruk dat ze van alles uitvinden om de kabel duurder te maken ? Als ik bekijk betaal ik 165 euro om een jaar digitaal tv te mogen kijken, dat is 14 euro per maand. Ik heb de indruk dat het vroeger als het analoog was, en ik 21% btw betaalde ipv van 12 nu, dat het goedkoper was ? Of zie ik iets over het hoofd
    To make your dreams come true, wake up

Re: auteursrechten (digital tv)

Die auteursrechten betaal je toch al heel wat jaren, dat is geen nieuwe uitvinding.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Telenet is inderdaad duurder dan bv. INDI. Alleen jammer dat die "kl**tz*kken" van Telenet INDI overgenomen hebben.

Ik heb hier een factuur liggen die ik enkele weken geleden betaald heb voor kabeltv van INDI (Infrax hier in West-Vlaanderen).

95 € kabelabonnement + 25.92 € auteursrechten. Ik heb digitale televisie, dus ik betaal 12% BTW.
      Totaal dus 135.43 € BTW incl.

Als jij 165 € betaald, dan klopt er iets helemaal niet.
      Bij Telenet (zie hun website) is het 120.21 € kabelabonnement + 32.52 € auteursrechten (BTW 12 % incl.) samen dus 152.73 €.
      Met 21 % BTW is dat 165 € !!!

Als je dus met digitale TV zit, betaal je dus al een dikke 12 € BTW teveel.

Het straffe is nu dat Infrax met analoge televisie ik dacht 7 zenders meer heeft (o.a. Eurosport zit daar nog altijd in). Wat trouwens de reden is dat bv. mijn zus in Borsbeek al lang op TV Vlaanderen zit (zot van sport)...

Ik vraag me wel af wat Telenet zal doen met de INDI klanten bij hun overname. Deze betalen dus al jaren een 13% minder (135.43 € i.p.v. 152.73 €). Ofwel moet ze deze klanten hun prijs optrekken, maar dan krijgen ze 800.000 INDI klanten tegen zich, ofwel houden ze de prijs, maar dan moeten ze hun eigen klanten uitleggen dat ze al jaren voor 13% opgelicht worden...

Telenet : goe bezig gasten !!!

P.S. die auteursrechten bestaan inderdaad al jaren. Wel vreemd dat die bij Telenet 32.52 € kosten, bij Infrax 29.03 € (dus BTW incl.), zeker als je weet dat je bij Infrax meer analoge zenders hebt (digitaal zal dat +/- gelijk zijn).
      Groeten,

Polleke

Comment

Ja ik heb me misrekend.... ik heb er 21% btw bijgerekend ipv van 12. Omdat op mijn factuur ook nog een digibox stond (mijn vorige was kapot) aangerekend aan 114 euro +21% btw.... Dus ze hebben er die activeringskosten niet uitgehaald zoals beloofd ... Soit maar daar zal ik morgen wel voor bellen, alhoewel ik niet sterk in mijn schoenen sta vrees ik. 'k zie wel..... 't is duur telenet
        To make your dreams come true, wake up

Comment

Working...
        X