Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Cern Geneve
Collapse
X
-
-
Re: Cern Geneve
Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
enfin hier nog 1"""Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
George Orwell
Comment
-
Comment
-
Over een kwartiertje wordt het boeltje opgestart hé mannen.
En zeggen dat ik enkele jaren geleden op cursus was bij Theo Mulder, die rechtstreeks was betrokken bij het vacuumtechnische gebeuren in het Cern.
Een heel bekwaam en inteligent man die in gewone mensentaal kon praten over zijn levenswerk VACUUM 5.10-12 mbar haalden ze toen reeds in de oude instalatie
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk berichtOver een kwartiertje wordt het boeltje opgestart hé mannen.
En zeggen dat ik enkele jaren geleden op cursus was bij Theo Mulder, die rechtstreeks was betrokken bij het vacuumtechnische gebeuren in het Cern.
Een heel bekwaam en inteligent man die in gewone mensentaal kon praten over zijn levenswerk VACUUM 5.10-12 mbar haalden ze toen reeds in de oude instalatieerik, Nikon materiaal
'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk berichtis die mulder ook nen hollander? die hebben daar blijkbaar een traditie van vacuum (nobelprijs voor kamerling onnes als ik me niet vergis)
Vacuum is dan ook geen simpele materie hé, en ik kan het weten, wij waren reeds zeer tevreden als we in het gebied 10-6 mbar konden geraken dit met een combinatie voorpompen, roots, diffusie en criopompen, testen deden we met een turbomoliculaire pomp, maar deze zijn in een minder proper proces niet echt aan te raden.
Geert.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk berichtJa Erik, nen Hollander, en een toffe gast, verbonden aan het Nevac, één of ander vacuumtechnisch instituut waar je ook op cursus kan, het was een man die wist over wat hij het had, en niet een omhooggevallen docent die het alsmaar met formules wist uit te leggen, hij heeft nog voor het duitse Leybold gewerkt als wetenschapper.
Vacuum is dan ook geen simpele materie hé, en ik kan het weten, wij waren reeds zeer tevreden als we in het gebied 10-6 mbar konden geraken dit met een combinatie voorpompen, roots, diffusie en criopompen, testen deden we met een turbomoliculaire pomp, maar deze zijn in een minder proper proces niet echt aan te raden.
Geert.
Comment
-
Alles draait goed heb ik net gehoord op tv (ZDF).
Er was wel protest geweest van een Duitse prof. maar dit werd afgewezen.
Die prof dacht dat er door deze proeven een zwart gat zou kunnen ontstaan
waarbij de aarde zou herleid worden tot een doorsnee van één centimeter....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk berichtAlles draait goed heb ik net gehoord op tv (ZDF).
Er was wel protest geweest van een Duitse prof. maar dit werd afgewezen.
Die prof dacht dat er door deze proeven een zwart gat zou kunnen ontstaan
waarbij de aarde zou herleid worden tot een doorsnee van één centimeter....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk berichtOei, 't is daarom dat ik plots moeilijkheden heb om mijn evenwicht te bewaren.
niet eens gewaar worden....
Dus stel dat die prof. gelijk heeft?
Dan kunnen we zijn ongelijk nog niet eens bewijzen.
Een webcam op Mars zou kunnen helpen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk berichtGeen paniek, als alles in verhouding kleiner wordt dan zullen we het nog
niet eens gewaar worden....
Dus stel dat die prof. gelijk heeft?
Dan kunnen we zijn ongelijk nog niet eens bewijzen.
Een webcam op Mars zou kunnen helpen
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk berichtTiens .. mogelijk laat mijn geheugen mij in de steek maar ik dacht dat wij begin 70-er jaren behoorlijk lager gingen dan 10-6 voor experimentele chemische synthesen in de gasfase ... (op basis van uiterst reactieve metaalorganische verbindingen, that is )
Hier een foto van zo een openstaande machiene, alles achter rechts achter de hefkraan en naast de opdampkamer, zijn pompen, voorpomp, twee rootspompen, één diffusiepomp, en een criokoelgroep tot - 150°C om de laatste moliculen te vangen.
En hier de met aluminium opgedampte folie aan een snelheid van 13m/sec. dikte folie tot minimuum 1,2 duizenste mm.
Deze foto's heb ik gemaakt toen ik de machienes ging overnemen in Duitsland.Last edited by Guest42; 11 september 2008, 19:03.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
Heb je geen stap-voor-stap-instructies van deze DIY?
You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
[...dwarsliggers houden de sporen recht...]
Imagening the world with Nikon and Tamron stuff
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk berichtDie prof dacht dat er door deze proeven een zwart gat zou kunnen ontstaan
waarbij de aarde zou herleid worden tot een doorsnee van één centimeter....Minder glas dan vroeger, maar beter.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk berichtIk heb voorwaar het zwarte gat gezien toen ik vanmorgen in mijn portefeuille keek...
Comment
Comment