Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel kost warm water?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hoeveel kost warm water?

Hallo bollebozen,

Kan iemand mij vertellen hoeveel het kost om 10 liter water van 15° te verwarmen tot 40° met een doorstroomvarwarmer op aardgas, belgische prijs uiteraard.

Ave,

Fonzarelli.

Re: Hoeveel kost warm water?

Oorspronkelijk geplaatst door fonzarelli Bekijk bericht
    Hallo bollebozen,

Kan iemand mij vertellen hoeveel het kost om 10 liter water van 15° te verwarmen tot 40° met een doorstroomvarwarmer op aardgas, belgische prijs uiteraard.

Ave,

Fonzarelli.
    vakantiewerk aan 't maken vent ?
    erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

weet je wel de niet Belgische prijs!!
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Kan je zelf berekenen op deze link

Henri
        lidnummer: BD0435BE

Comment

Als je dat helemaal juist wil berekenen, dan moet je ook de liters tellen die in de nog koude buis zitten.
          Het koude water in de buis + de brander zelf moet je dus bij die 10 liter bijtellen, + de hoeveelheid warmte die de buis opneemt, en de warmteverliezen terwijl het water door de buis stroomt.

Als ik hier warm water nodig heb in de keuken, dan loopt er eerst zo'n 4-5 liter koud water door de kraan.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

OK bollebozen,

Ik weet genoeg, vriendelijk bedankt.

Groetjes,

Fonzarelli.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Als je dat helemaal juist wil berekenen, dan moet je ook de liters tellen die in de nog koude buis zitten.
              Het koude water in de buis + de brander zelf moet je dus bij die 10 liter bijtellen, + de hoeveelheid warmte die de buis opneemt, en de warmteverliezen terwijl het water door de buis stroomt.

Als ik hier warm water nodig heb in de keuken, dan loopt er eerst zo'n 4-5 liter koud water door de kraan.
              Vandaar dat ik in de keuken zo'n elektrische boiler heb gezet, geen verlies van koud water, maar binnen de halve seconde heet water.
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                Vandaar dat ik in de keuken zo'n elektrische boiler heb gezet, geen verlies van koud water, maar binnen de halve seconde heet water.
                Maar die elektrische boiler blijft op temperatuur, en dat kost ook energie.
                Als je maar een paar keer per dag warm water nodig hebt in de keuken, dan is dat syteem veel duurder dan dat je een paar liter water moet laten weglopen omdat de doorstroomverwarmer een paar meter verder af staat.
                Een doorstroomverwarmer op gas, en zonder waakvlam, die verbruikt alleen gas terwijl je warm water aftapt, een elektrische boiler zal door de warmteverliezen geregeld inschakelen om de boel op temperatuur te houden.

Als de doorstroomverwarmer op gas helemaal aan de andere kant van de woning hangt, dan is het pas goedkoper met zo'n kleine boiler onder de gootsteen.
                Een elektrische doorstroomverwarmer zou een betere oplossing zijn, maar het probleem is dat je dan zo'n 25KW (= 108 Ampére bij 230V) nodig hebt om een redelijke straal warm water uit de kraan te laten lopen. Dat is niet haalbaar, en daarom wordt dat niet toegepast.
                BD0338BE

Comment

Bij mij kost dat nikske
                  gr, eb

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sloefke Bekijk bericht
                    Bij mij kost dat nikske
                    Je hebt dus warm water als de zon schijnt.

Als ik zo'n installatie zou (laten) plaatsen, dan krijg ik ze nooit terugverdiend voor ze versleten is. Ik ben maar alleen, en ik probeer zo weinig mogelijk warm water te gebruiken.

Voor een gezin is het natuurlijk een heel andere zaak.
                    BD0338BE

Comment

Ik wil toch even opmerken dat wij, de Limburgers, het warm water hebben uitgevonden !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudieke Bekijk bericht
                        Ik wil toch even opmerken dat wij, de Limburgers, het warm water hebben uitgevonden !
                        Zei ik toch, produceer dat al van bij mijn geboorte
                        gr, eb

Comment

Working...
                        X