Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

4x100m

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 4x100m

Ik garandeer je dat het viertal nog veel blijer en fierder had geweest, moesten ze 2de geworden zijn zonder het uitvallen van de 2 topfavorieten . . . en als je dat niet beseft, dan heeft het geen zin om verder te praten.

EDIT : en zoals ik ook in een andere post heb vermeld : Wat niet wegneemt dat ik ook, al is't maar van in mijne zetel, zo fier als een gieter ben op die 4 meiden
    Last edited by Franciskine; 23 augustus 2008, 00:37.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
      Ik garandeer je dat het viertal nog veel blijer en fierder had geweest, moesten ze 2de geworden zijn zonder het uitvallen van de 2 topfavorieten . . . en als je dat niet beseft, dan heeft het geen zin om verder te praten.
      Dan heeft het zeker geen zin om verder te praten, want wat je hier vertelt is onzin. Karibou heeft het zo mooi verwoord:

De stokwissel is een wezenlijk onderdeel van de estafetten. De 4x100m bestaat uit twee vaardigheden : hardlopen én de stok doorgeven. Dit is TEAMWORK. Wie de stok niet goed doorgeeft, verliest tijd of faalt.
      Onze meisjes hebben hun 2 races perfect uitgevoerd, de anderen NIET, en het falen of niet falen hoort bij de topsport en het resultaat dat je bereikt. Ik twijfel er geen seconde aan dat ze niet fierder kunnen zijn op hun geleverde prestaties.

Denk je dat de medaillewinnaars bij de turners minder blij zijn omdat hun directe concurrent een fout heeft gemaakt op de rekstok of aan de ringen? nope, het hoort erbij, er zijn risico's. Of een ruiter die wint omdat een andere ruiter zijn paard het laat afweten? ETC!!
      Vriendelijke groeten, Sven
      Nikon D80 + Tokina 12-24 f4 + Tamron 28-75 f2.8 + Nikkor 50mm f1.8 + Nikon SB600 en een Canon Powershot S5 IS.

Comment

EDIT : en zoals ik ook in een andere post heb vermeld : Wat niet wegneemt dat ik ook, al is't maar van in mijne zetel, zo fier als een gieter ben op die 4 meiden
        Hier ben ik het dus ook helemaal niet mee eens. Beetje "kleine kindjes" mentaliteit: als ik mijn goesting niet krijg ga ik maar janken.
        Sorry, 't is echt niet kwaad bedoeld hoor maar dit vind ik erover.
        http://www.myricreaties.be

Comment

Als je zo redeneert, hervormen we best het hele atletiekgebeuren: iedereen mag het hele jaar proberen om de beste chrono te realiseren en op het einde van het jaar is diegene met de beste chrono kampioen. Da's toch het meest eerlijke, al die toevallige factoren zoals ziekte, kwetsuren, vrouwelijke ongemakjes, valse start, tegenwind, regen, te koud of te warm of de estafettestok laten vallen ...worden dan veel minder tot niet meer belangrijk..... maar of het nog boeiend is ik denk het niet.

Atletiekkampioen worden is veel meer dan het snelste kunnen lopen, het verst of het hoogst kunnen springen..... het is je zo voorbereiden dat je in optimale conditie op dat bepaalde moment aan de start komt, doseren in de eventuele voorrondes, genoeg rusten tussen de selectiewedstrijden, tijdens de finale je zenuwen onder controle houden om dan in die éne wedstrijd al wat je getraind en geoefend hebt zo perfect mogelijk uit te voeren.
          We mogen fier zijn op onze 4 dames en zij mogen terecht fier zijn op hun prestatie ! En laat die Vlaamse negatiefdoenerij nu voor één keer in de kast.

Mvg,
          Chris
          Geniet van foto's maken

Comment

Hier moet ik je tegenspreken: want dan zouden de medaillewinnaars van de individuele 100m ook moeten gaan denken: oei, als Kim hier in finale had geweest.....
            Trouwens die topfavorieten zijn niet "uitgevallen", ze hebben het zelf verknoeid, en ze konden gerust nog aangekomen zijn, weliswaar in verloren positie. Een aflossing is nu eenmaal snel lopen EN perfect proberen aflossen.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Working...
            X