Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

A third of Vista PCs downgraded to XP

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• A third of Vista PCs downgraded to XP

Sedert ik mijn nieuwe laptop heb met Windows Vista Home Premium heb ik niks anders dan problemen. Verleden week kocht ik WinRail 9 aan, dit is een programma om railplannen per computer te tekenen, en werkt dus onder Vista. (Van oorsprong is dit een Duits programma maar is eveneens in het Nederlands te krijgen. Op mijn vorige laptop onder XP draaide WinRail 4 zonder de minste problemen.)
    Ik installeer dit programma op mijn laptop en wat gebeurt? Het programma start op in het Duits! Contact opgenomen met de helpdesk van WR9 en daar zeiden ze dat er iets niet klopte op mijn laptop
    Mijn antivirus programma zou inbreken in bestanden van WR9
    Om een lang verhaal kort te maken en nadat ze een boel voorstellen hadden gedaan (met software verbeteringen?) starte WR9 nog altijd op in het Duits!
    Vandaag kreeg ik een mail dat ze mij het programma willen terug betalen (voor mij zou een oplossing van het probleem veel beter uitkomen). En in die mail verwezen ze ook naar deze website: http://www.theregister.co.uk/2008/08...ws_xp_vista_7/

Microsoft
    Vista
    Windows 7
    Wie is er eigenlijk tevreden over Vista

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Re: A third of Vista PCs downgraded to XP

TinyVista REV02

Ik dus. Vista is echt gewoon goed. Ik geef toe er zit wel wat rommel in en dingen die je niet nodig hebt (heb ik geen last van met tinyvista)
    Fotograaf in ontwikkelingsvloeistof

Comment

voor al uw oplossingen even bij mijn vrienden langs gaan.

doe ze meteen even de groeten.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

ik ! .. ik heb mijn oude werk PC (die van op mijn werk dus ) geup'd naar Vista Ultimate via een virtuale DVD structuur en dat loopt als een trein ! (en met maar 1 Gig geheugen) .. niet het minste probleem ... maar ja .. one has to keep his nose clean he !

Comment

Ik ben tevreden met vista, keb veel minder problemen dan met xp, ik versta de mensen niet die hun systeem zo verne*ken dat het slecht zal werken...

Comment

Hier ook een tevreden Vista gebruiker.

Kan niet zeggen dat ik een echte M$-liefhebber ben maar ik vind de Vista toch echt wel leuk (zeker ten opzichte van XP)

Vroeger veel Unix systeemadministratie en beperkte linuxadministratie gedaan en ben altijd nogal terughoudend geweest ten opzichte van nieuwe Windows versies maar op een nieuw gekochte computer Vista geïnstalleerd en dat loopt vanaf het begin goed. Een paar keer een kleine BSOD gehad maar dit was meestal te wijten aan een driver update.

Mvg

Steven
            1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

Comment

Vista ligt bij mij al een tijdje in de kast en zal daar blijven liggen tot Pasen op en maandag valt

Niks dan troubles in paradijs sinds ik er vista op had gezet
              Nu schijnt de zon weer nu ik er weer XP op gezwierd heb

Mijn zoon heeft resent een laptop gekocht en daar is ook de vista al afgegooid
              Dus persoonlijke mening Vista is grafish heel mooi maar het belast het systeem te veel
              En niet alle oudere software is compatibel met het windows parade paardje .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johnny K Bekijk bericht
                Vista ligt bij mij al een tijdje in de kast en zal daar blijven liggen tot Pasen op en maandag valt

Niks dan troubles in paradijs sinds ik er vista op had gezet
                Nu schijnt de zon weer nu ik er weer XP op gezwierd heb

Mijn zoon heeft resent een laptop gekocht en daar is ook de vista al afgegooid
                Dus persoonlijke mening Vista is grafish heel mooi maar het belast het systeem te veel
                En niet alle oudere software is compatibel met het windows parade paardje .
                Pasen duurt twee dagen en wordt gevierd op Zondag en Maandag.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik !!!! Ik heb sinds de installatie nog geen problemen gehad, nog geen reboot's gehad, nog geen crashes gehad, en die staat al sinds 5 februari 2007 te draaien

Ah ja, 't is juist 'k heb me 4 maand later een mac gekocht, en sindsdien heb ik die vista niet veel niet meer gebruikt, 't zal daar misschien aan liggen
                  To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                    Ik !!!! Ik heb sinds de installatie nog geen problemen gehad, nog geen reboot's gehad, nog geen crashes gehad, en die staat al sinds 5 februari 2007 te draaien

Ah ja, 't is juist 'k heb me 4 maand later een mac gekocht, en sindsdien heb ik die vista niet veel niet meer gebruikt, 't zal daar misschien aan liggen

Hihihihi, de kans zit er dik in

Grtz, RF

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      Sedert ik mijn nieuwe laptop heb met Windows Vista Home Premium heb ik niks anders dan problemen. Verleden week kocht ik WinRail 9 aan, dit is een programma om railplannen per computer te tekenen, en werkt dus onder Vista. (Van oorsprong is dit een Duits programma maar is eveneens in het Nederlands te krijgen. Op mijn vorige laptop onder XP draaide WinRail 4 zonder de minste problemen.)
                      Ik installeer dit programma op mijn laptop en wat gebeurt? Het programma start op in het Duits! Contact opgenomen met de helpdesk van WR9 en daar zeiden ze dat er iets niet klopte op mijn laptop
                      Om een lang verhaal kort te maken en nadat ze een boel voorstellen hadden gedaan (met software verbeteringen?) starte WR9 nog altijd op in het Duits!
                      Vandaag kreeg ik een mail dat ze mij het programma willen terug betalen (voor mij zou een oplossing van het probleem veel beter uitkomen). En in die mail verwezen ze ook naar deze website: http://www.theregister.co.uk/2008/08...ws_xp_vista_7/

Microsoft
                      Vista
                      Windows 7

Grtz, RF
                      Zie absoluut niet in wat Vista hiermee te maken heeft? MS kan er toch niks aandoen dat iemand anders niet deftig kan programmeren?
                      En het feit dat je antivirus programma inbreekt in de bestanden van WR9 vind ik gewoon lachwekkend. Welk AV-prog heb je dan? Trouwens zou je dan niet je AV-prog moeten beschuldigen ipv Vista?

Sorry hoor, maar zo kun je ieder OS gaan afbreken, dit is gewoon spijkers op laag water zoeken en vooral omdat ze dan ook nog eens die link erbij plaatsen.
                      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Ik blijf erbij, Vista draait niet goed op mijn laptop. Moet ik soms zeggen dat Vista prima draait terwijl het NIET zo is?
                        Mijn AV-prog is Trend-Micro, al jaren!

Grtz, RF

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                          Zie absoluut niet in wat Vista hiermee te maken heeft? MS kan er toch niks aandoen dat iemand anders niet deftig kan programmeren?
                          En het feit dat je antivirus programma inbreekt in de bestanden van WR9 vind ik gewoon lachwekkend. Welk AV-prog heb je dan? Trouwens zou je dan niet je AV-prog moeten beschuldigen ipv Vista?

Sorry hoor, maar zo kun je ieder OS gaan afbreken, dit is gewoon spijkers op laag water zoeken en vooral omdat ze dan ook nog eens die link erbij plaatsen.
                          Mee eens, was ook mijn 1ste reactie toen ik het topic las.
                          Maar ik gebruik Vista al een tijdje niet meer.
                          XP Pro SP3 is zo goed als een zekerheid
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Ik blijf erbij, Vista draait niet goed op mijn laptop. Moet ik soms zeggen dat Vista prima draait terwijl het NIET zo is?
                            Mijn AV-prog is Trend-Micro, al jaren!

Grtz, RF
                            Dat zeg ik toch niet...maar de problemen die je beschrijft in je openingspost lijken me helemaal niet door Vista te zijn.
                            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Op mijn vorige laptop onder XP draaide WinRail 4 zonder de minste problemen.)
                              En in die mail verwezen ze ook naar deze website: http://www.theregister.co.uk/2008/08...ws_xp_vista_7/

Grtz, RF
                              Ik ben tevreden over Vista. En het lijkt me dat in uw geval er een probleem zit in die WinRail. En ze proberen nog de schuld in de schoenen van Vista te steken ook!

En dan moet je dat artikel nog met een korreltje zout nemen ook hoor:

In a survey of more than 3,000 computers, performance testing software developer Devil Mountain Software estimated that more than one in three new machines had either been downgraded by vendors such as Dell, or by customers once they bought the PC.
                              Dus dat wil gewoon zeggen dat PC's die "gemaakt zijn om Vista te draaien" (dus alles wat na 2007 is uitgebracht) door de klant of de fabrikant gebruikt worden om XP op te draaien.

Dat zijn dus niet 1000 ontevreden gebruikers die van Vista terugkomen, maar eerder bedrijven die er nog niet voor gekozen hebben om over te stappen, maar wel nieuwere machines nodig hebben.

Beetje sensationalistisch aangepakt, niet?

Dat ze bij die WinRail ne keer deftig leren software schrijven.

Dave
                              pixelpusher

Comment

Working...
                              X