Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help !!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Help !!!

iemand enig idee waar ik de buurt van Hasselt een niet meer werkende externe harde schijf kan binnenbrengen voor een mogelijke redding ?

alvast dank
    Scotty... beam me up !!!

Re: Help !!!

Je kunt hier eens proberen: http://www.eurosys.be/winkels/hasselt/ http://www.sands.be/news.php http://www.lbcs.be/
    Fuji S5 Pro ~ Nikon AF-S 12-24mm F 4.0 ~ AF-S 16-85mm F 3.5-5.6 VR ~ AF-D 80-200mm F 2.8 ~ Lightroom & RAW-only vanaf dag één

Comment

Misschien kan PC Tools in Alken jou helpen. Eventjes telefoneren.
      Vriendelijke groet,

Jos

Comment

thnx... de schijf is binnen en géén nieuws is voorlopig nog goed nieuws mag ik zo hard hopen
        Scotty... beam me up !!!

Comment

Toch niet je enige back-up hoop ik?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
            Toch niet je enige back-up hoop ik?
            ja...
            Scotty... beam me up !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lana Bekijk bericht
              ja...
              Als het een backup is, heb je toch nog altijd je origineel Toch geen probleem, gewoon nieuwe hd nemen en je origineel terug backupen...

Daar dienen nu eenmaal backups voor, om 2 copies te hebben, dat het met ene mag misgaan
              To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                Als het een backup is, heb je toch nog altijd je origineel Toch geen probleem, gewoon nieuwe hd nemen en je origineel terug backupen...

Daar dienen nu eenmaal backups voor, om 2 copies te hebben, dat het met ene mag misgaan
                da was ik nu ook aant denke se
                foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                  Als het een backup is, heb je toch nog altijd je origineel Toch geen probleem, gewoon nieuwe hd nemen en je origineel terug backupen... Daar dienen nu eenmaal backups voor, om 2 copies te hebben, dat het met ene mag misgaan
                  tis géén backup.... tis de enige plek waar zowel originele raw files, als de afgewerkte opstaan...
                  Scotty... beam me up !!!

Comment

Tja, da's balen... Heb net hetzelfde voorgehad twee weken terug. Alles net op externe geplaatst om daarna op dvd te branden... Originelen van harde schijf pc gehaald... en externe gaf er de brui aan...
                    Na wat toverwerk van technicus groot deel terug doch fotobestanden van twee jaar kwijt... (2005-2006) Nu dus alles op cd en dvd aan het zetten, just in case... en in afwachting andere hd... En vanaf nu alles dubbel back-uppen...
                    Hoop dat men toch een groot deel kan recupereren Lana... Kvoel alleszins met je mee...
                    Nikon D200 | Nikon D700 | SB600 | SB910 | Tokina 11-16 | Nikon 18-70 | Nikon 24-70 | Nikon 105 Micro | Nikon 80-200 AF D ED
                    http://<span style="color:Navy">www....ions.be</span> - http://<span style="color:Silver">ww...lens.be</span>

Comment

tis géén backup.... tis de enige plek waar zowel originele raw files, als de afgewerkte opstaan...
                      je hebt dat één keer voor

maar geen twee keer
                      foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door diabetic Bekijk bericht
                        Hoop dat men toch een groot deel kan recupereren Lana...
                        er valt nix meer te redden
                        Scotty... beam me up !!!

Comment

da's zwaar balen Lana

Je kan ze nog naar data rescue center in Engeland sturen... de beste van de wereld maar €€€€€€€ :s

wake-up call om mijn schijf nog eens te syncen met 2 andere externe schijven...

laatst nog een 500gb maxtor in de carrefour zien staan voor 69 €... voor wat ze kosten kan
                          je het niet laten om 1 of zelfs 2 extra HD's in te spannen voor backup. (dat zijn nu jammer genoeg
                          wel vijgen na pasen )
                          Last edited by Hans Swolfs; 22 augustus 2008, 11:56.
                          With Canon, I can (or at least try)
                          Photastic.be ~ Passion for the picture
                          Nieuwe site

Comment

Ik weet uit ondervinding dat altijd iets te redden valt uit een broken HD... maar er is een maar... het kost je enorm veel kluiten...(weet dit omdat ik m'n eerste stukgelopen HD eens binnen bracht, en daar me alles héél fijn werd uitgelegd hoe dat in z'n werk gaat...en omdat ik ook niets wou verliezen, maar toen ik de prijs hoorde zei ik toch vriendelijk: bedankt )

Altijd werken met back ups is de boodschap

Comment

Hallo

Ik kan me niet uitspreken over het al dan niet terug halen van gegevens op een HDD.

Er zijn wel programmatjes op de markt die beweren dat ze een defecte HDD terug kunnen herstellen, vooral wat betreft "bad sectors", maar als de electronica het heeft begeven, kunnen deze hier niet baten.

Er zullen ongetwijfeldwel mogelijkheden zijn, maar dan zal het idd veel geld gaan kosten.
                              Dan moet men alles gaan uit elkaar halen enz. en dit neemt tijd in beslag.

Wat betreft Back-ups:
                              Iedeeen zit vol goede voornemens maar het gebeurt nog al eens dat we dit vergeten, of uitstellen tot we met onze neus op de feiten worden gedrukt.

Ik geef mn kennissen ook de raad om alles zo veel mogelijk op DVD of CD te branden, maar ze doen het niet allemaal.

De zoon van een vriend, had zn eindwerk op de pc bewaard, maar niet gebrand.
                              Toen de HDD het begaf, paniek aan boord.

We hebben ze gelukkig nog even aan de praat gekregen, en toen direct alles overgezet.
                              Nadien gaf ze er de brui aan en was ze goed voor de prullebak.

Externe HDD zijn niet echt duur meer en het is zeker raadzaam er 2 te gebruiken.

Ik ben niet echt te vinden voor pc's en laptop's van de Aldi maar ik had eens een externe HDD gekocht omdat de prijs zo aanlokkelijk was, en tot mn verbazing werkt deze vlot en vooral goed.
                              Heb ze nu toch al een paar jaar, en ze doet het nog steeds.
                              Ondertussen heb ik nog een paar bijgekocht van de Aldi en ben er dik tevreden van.

groetjes
                              Ayala
                              http://www.guytoelen.be

Comment

Working...
                              X