Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Dat is echt wel oud worden!
Dergelijke commentaren gaf mijn vader 50 jaar geleden!
Ja er zijn *****zakjes onder de jeugd, maar die waren er vroeger ook!
Ja, de kinderen van nu hebben veel meer dan wij, maar dan vooral materiële zaken!
Ja, de kinderen hebben gebrek aan opvoeding maar dan dank zij hun ouders!
Ja, kinderen hebben behoefte aan duidelijke regels , maar die zijn er niet meer!
Ja de volwassenen moeten het goede voorbeeld geven,vooral zij met een voorbeeldfunctie zoals politici;bekende Vlamingen enz... maar ze doen het niet!!
Je oogst wat je zaait en dat kun je alleen aan jezelf verwijten!
Ik heb een dochter van 25.
Nee , dat is geen *****zakje maar een vriendin waar ik als vader ernstig mee kan discussieren.
Nee, ze heeft bijlange niet alles gekregen wat ze wilde ,maar wel een goeie begeleiding naar het groot worden.
Nee, ze heeft niet altijd het goede voorbeeld gezien,soms zelfs niet van haar ouders, en noch veel minder van de maatschappij.
Nochtans is dit een crême van een generatie, Veel volwassener dan wij ooit geweest zijn op die leeftijd ,met een onvoorstelbare honger naar kennis ,en een veel aangenamere levensfilosofie in onze jachtige wereld!
Ze zullen het zeker niet makkelijker hebben in een wereld waar de regels onduidelijk zijn, waar aasgieren nog veel meer dan vroeger op de loer liggen,waar bekoringen voor het grijpen liggen enz...Maar ze gaan ervoor!
En ja er zijn ook anderen! Die waren er vroeger ook.
probeer er eens tegenin te gaan? ik heb bv. geprobeerd om studio100 uit mijn huis te halen, dan komt dat gewoon via de school en de media terug binnen.
in onze tijd was er reklame, maar niet vergelijkbaar met de reklame van vandaag. Onze kids zijn in mijn ogen letterlijk muizen voor de kat met de media van vandaag. De enige manier om het tegen te gaan is extreem de "amish" tour op te gaan .. en je kids de marginaliteit in te sturen. zonder al die reklame tijdens kinderprogramma's zou het voor ouders een pak makkelijker zijn om die zinloze overvloed buiten te houden
in onze tijd hadden ouders meer tijd dan nu, een playstation of xbox is nu een moderne "electronische babysit" geworden omdat de ouders vaak te weinig tijd hebben.
in onze tijd waren ouders niet bang om de kids buiten te laten spelen, tegenwoordig worden veel kids binnengesloten met een xbox of andere spelconsole, want de opvolger van dutroux moest maar passeren. Mijn ega wordt al kwaad als ik de kids alleen met de hond laat wandelen. Dutroux heeft onze generatie in ieder geval paranoia gegeven.
in onze tijd kreeg je straf bij van je ouders als de meester je straf had gegeven .. nu gaan ze met nen advokaat naar 't school om de straf aan te vechten ..
ach .. 'k stel me toch ook vragen bij die "voorruitgang" van tegenwoordig
Goh, kweetnie hoor. Toen ik jong was kon je zonder enig risico op straat spelen, kon je fietsen zonder helm of idioot fluojasje en had je een zee van ruimte & natuur (als ik nu nog eens in mijn oude buurt kom dan zie ik dat alles, maar dan werkelijk alles, verkaveld en volgebouwd is). Veel studeren op school moest ik ook al niet (wat mij op de unief wél even 't zuur opgebroken heeft ).
Eu, wel effen melden dat de patat door ene Joost de Rijcke (inderdaad, uit Buggenhout) naar Europa werd gebracht. Er is zelfs een herdenkingsplaatje te vinden in de zijgevel van het oude justitiegebouw in Gent.
EN in mijne tijd was een zakrekenmachine een rekenlat
en toe ik nog neig klein was was mijne eerste komputer dat prachtige telraampje met blauwe en rode bollekes die ge van links naar rechts kon verschuiven of was het nu omgekeerd ?
Toen kregen we evenzeer straf van de buren als van onze eigen ouders.
Toen verdubbelden mijn ouders steeds de straf die ik op school kreeg. Dat was altijd straf voor die keren dat de leerkracht het niet had gezien zei mijn vader.
Toen keek men nog op naar de leerkracht, nu veegt men er zijn voeten aan.
... Toen kregen we evenzeer straf van de buren als van onze eigen ouders. Toen verdubbelden mijn ouders steeds de straf die ik op school kreeg. Dat was altijd straf voor die keren dat de leerkracht het niet had gezien zei mijn vader. ...
Tsja, 'vooruitgang' hou je niet tegen. Soms heb ik de indruk dat we we in een sneltrein zitten zitten die zonder eindbestemming steeds sneller voort raast tot we uiteindelijk onze eigen snelheid niet meer onder controle hebben en verzin zelf maar wat er dan gebeuren kan...
Maar vooruitgang is ook van alle tijden en mensen zouden geen mensen zijn als ze niet zouden proberen zich het leven aangenamer en gemakkelijker te maken met alle gevolgen vandien. Maar ondanks dit alles ligt de basis van hoe je kinderen zich gedragen bij de opvoeding en de ouders. Voor alles wat je kids zich willen permiteren is geld nodig. Laat ze er voor werken, door op school resultaten neer te zetten en/of een bijbaan te zoeken, Bedenk een waardige straf wanneer ze (weer maar eens dezelfde) misstap begaan.
Het grote probleem is dat tegenwoordig ook ouders veel meer mogelijkheden hebben om hun vrije tijd te besteden waardoor de kids -en vooral de opvoeding ervan- er aan over schieten. Ouders die nu via goedkope vliegtuigmaatschappijen eens weekendje naar Praag of Lissabon willen sturen hun kids makkelijk met compleet survivalpakket van draagbare mp3- spelers, playstations, gsm, laptop etc. naar oma en opa, die dan ganzenbord maar van de tafel halen omdat er anders te weinig plaats is voor die bling bling multimediaprul die ma en pa uit schuldgevoel dan maar gekocht hebben...
Een vervelende jeugd is niet ontstaan uit zichzelf... waarmee ik zeker het verloederde norm - en waardebesef niet wil goedprten hoor.
Nu ja, je kan er uren over blijven doorbomen. Ik ga dankzij het supersnelle internet verder het forum doorsnuffelen op mijn nieuwe iMac om het meeste uit mijn mooie digitale SLR te halen zodat ik die vette printer van mij op zijn prestaties kan testen nadat ik alle truken uit de kast heb gehaald in fotoshop... Wie was er verwend?
Stel je kritieken niet te scherp...
Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander
Oorspronkelijk geplaatst door Jos VanhengelBekijk bericht
Blijft nog altijd de vraag of het geholpen heeft?
Ik weet het niet, maar ergens heb ik wel respect leren opbrengen voor andersmans goed, maar achteraf heb ik er ook geen gebreken aan over gehouden. Dus slechts was het niet.
Die verwende kinderen van tegenwoordig komen wel die post lezen hoor
Ik vond het gewoonweg super
Ik ben mss wel maar 22, maar ik heb ook nog op de Atari gespeeld, en ook nog geprobeerd mijn favo liedje op te nemen op cassette, om daarna de dj door te spoelen, en zo het bandje helemaal kapot te spelen
En ik moet zeggen, ik amuseerde me meer met knikkers, en bikkels, en rekkeren, en hinkelen, ... Dan degenen die nu in de lagere school zitten en tijdens de les al smsjes zitten te versturen
Canon EOS 50D EF-S 17-85 IS USM You don't take a photograph. You ask, quietly, to borrow it.
Je kan je natuurlijk afvragen of die jeugd het wel zo gemakkelijk heeft in een wereld met een overaanbod van vanalles en nog wat?
Op het moment dat jongeren vandaag 16 zijn hebben ze alles al gehad en meegemaakt. Ik vraag mij af of dat zo goed is? Want dan zoek je iets nieuws en kom je al snel terecht bij dingen als drugs en zinloos geweld. (Je mag natuurlijk niet iedereen over dezelfde kam scheren.)
Als die mensen afstuderen ziet het er op de arbeidsmarkt al even onstabiel uit. Terwijl de "oudere" generatie vaak nog in hetzelfde bedrijf werkt als waar ze gestart zijn.
Een eigen huis .... dat is ook een behoorlijk onmogelijke opdracht geworden!
Die jongere generatie van vroeger kon "redelijk gemakkelijk" een eigen huis aanschaffen zonder zichzelf in de problemen te werken. De meeste veertigers/vijftigers wonen nu in een eigen huis dat er meestal nog heel behoorlijk uitziet!
Dus vraag ik mij af of het wel allemaal zo gemakkelijk en leuk is?
(ik ben er 25)
En ja... er bestaan computers en dergelijke. Maar dan wordt er wel verwacht dat je al je schooltaken net op de computer maakt en afprint en dat je liefst van al werkt met de laatste nieuwe programma's. Er wordt verwacht dat je continu bereikbaar bent en dat je extra informatie opzoekt op de schoolwebsite of op blackboard enzo.
Ik ben blij dat ik nog net voor dat tijdperk de school uit was
Maar dan wordt er wel verwacht dat je al je schooltaken net op de computer maakt...
Dit merk ik meer en meer. In het middelbaar is het nodig om een pc met internet te hebben, maar het is overkomelijk als je bereid bent veel moeite te doen. Als je geen eigen computer hebt om daarna verder te studeren kan je het wel vergeten. ALLE trafiek van agenda, uurroosters, cursusmateriaal, lesverplaatsingen, communicatie... enz. gebeurt via internet. We krijgen zelfs onze examenresultaten niet eens meer op een blaadje. Die komen gewoon in de mailbox binnen...
Grtz,
Palladio
You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)
Weet je wat ik mis ........
Van de pattatengeneratie de legerdienst
In het leger LEERDE ze U manieren, eerbied en vooral ........ zuipen
En het was de tijd dat je net van school kwam (voor de langstudeerder onder ons)
Of toen je al een jaartje of 4 aan het werken was zoals ik,
kwam daar enen die zij dat ge soldaatje mocht gaan spelen in Duitsland.
Schonen tijd en plezier gemaakt, zelfs cachot was plezant in die tijd.
9 dagen in gezeten de reden moogt ge zelf raden maar zal al vertellen dat er
een soldaatje en een sergantje aan te pas kwamen en bier emmers vol met bier.
En aja mijne legertijd duurde 9 dagen langer dan die anderren van mijn klas
Was dus een SUPER onder de bleukes die toen binnen kwamen
Comment