Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Patatgeneratie .........

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De Patatgeneratie .........

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
    Papa is blijven hangen in de sixties.
    mmm... eerder tweede helft '70 en eerste helft '80.
    Dat we ze nog lang mogen "trekken".
    Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Depressieve bui Hanske
      Maar je hebt wel voor 99,99% gelijk hoor.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

ok zelf ben ik 24! dus nog een jongesnotter
        MAAR ...

jeugd was zoals het hoorde! streng en van alles net voldoende.
        gemakkelijk ja en neen!

- resultaten op school of thuis blijven (zeg de nu es tegen een 15jarige!!!)
        - op tijd thuis of gedaan voor een eind!!!!!
        - te zat (gevolg kotsen) ge weet den trekken en den dweil staal/liggen
        - kan zo nog een eind doorgaan

heb het begin van pc meegemaakt wa was't ook al weer 386 ofzo
        sjans da mijn pa daar't nut van inzag. heb zelf wel pas op mijn 16de mijn eigen pc kunnen kopen deel mezelf deel ouders (waar werken goed voor is)
        zakgeld sparen voor games (man waar is de tijd da we comtent waren met keen, wolfenstein, ... waren ton topgames ZONDER cheats), en extra's

toen ik een scooter wou om te gaan werken, weekend werk gezocht en hem bijgod moeten terugbetalen (kwam van mijn spaarboekje) eerst ferm gevloekt maar later enzovoort

wat maakt dat ik toen ik een 3jaar geleden samen ging gaan wonen ik wist hoe of wat!! mijn vrouwke had het minder getroffen ouders gescheiden, en moeder gaan lopen mee al't geld! wa er ook voor zorgt da zij weet wa geld is en mij wist in te tomen als ik met te veel geld wou laten rollen!
        nu wonen we sinds een goed jaar in ons eigen huis, en kunnen alles aan soms op de tanden bijten maar doordat we allebij zeer verschillend zijn opgevoed loopt alles op wieltjes.

hou min hart vast als wij ooit kinderen gaan hebben! als het zo voort gaat gelijk nu dan zal een ouder zijn kind niet eens mogen aankijken of 't wordt mishandeling. heb bij gog ook tikken gekregen ze, was toen kwaad en da was het. nu wordt daar een heel drama rond gemaakt en zijt ge een slechte ouder!! vroeger werden er meer tikken uitgedeeld en mijn ouders zijn geen criminelen dus moet zijn da het hielp!!

den tekst is misschien wa onsamenhangend, maar idd de snotneuzen (tussen 14j en 18j) die nu rondlopen zijn idderdaad net iets te los en permiteren zich soms ferm te veel! der zijn goeie maar zoek ze eens!!!

mvg david
        nikon stuff

Comment

Hey juppekes

Zo oud ben ik nu ook weer niet.

Maar ik kan hier zeker nog zo'n blad maken

-Waar vind je nog een weide om een kamp te bouwen

-Als heteens gesneeuwd had legden we onze fietsen op de straat en de auto's reden dan maar een blokje om

-Met de knikkers spelen op straat

-Pekkels dat zie je ook niet meer

-Naar school moeten met knielappen op je broek omdat je weeral eens gevallen was

-Een nieuwe fiets dat kregen we niet, diene van bompa een beetje oplappen was ook al goed
          Bootjes

Comment

leg da maar es uit aan die jeugd van vandaag en diegene die eraan komen.
            nikon stuff

Comment

Ja,
              in mijn jeugd heette een mp3 gewoonweg een LP of een singel
              een gsm een telefoontoestel
              een sms was een met de hand geschreven brief
              men sprak er niet van sh*t maar eerder van verdorie
              en kouwe kikker klonk evengoed als cool
              We hadden geen consultants nodig om ons dingen te komen vertellen die we al lang wisten
              een croque mosieur konk toen chique en was in de volksmond beter gekend als "een geroosterde stuutte met een schelle hespe en een schelle kaas"

Toen stopten we ons uitgangsleven wanneer nu het uitgangsleven pas begint
              We rookten toen geen hasj, maar men pruimde tabak
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

Comment

en anno 1971, ook goeie muziek

en.....hotpants
                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                George Orwell

Comment

ik kan me nog steeds niet van de indruk ontdoen dat mijn ouders een grotere welvaartssprong hebben gemaakt dan ik (jaargang 1958).
                  Mijn ouders hebben in hun jeugd honger gehad, ik nooit. Zij hebben oorlog meegemaakt, ik niet. Ik had thuis (nu ja, wij hadden) een platendraaier, een stereo en een bandopnemer; de MP3 is daar enkel een moderne vorm van, en iedereen heeft nu blijkbaar de zijne.
                  Anderzijds heeft de huidige generatie haar onschuld verloren (dutroux) en worden ze blijkbaar harder dan ooit tevoren onder druk gezet in schoolse én buitenschoolse activiteiten (ik heb zelf geen kinderen dus ik praat uit tweede hand). Ze is ook beter op de hoogte van het wereldgebeuren (denk ik): achteraf gezien heb ik bijzonder veel geluk hier nog te zijn, want tijdens de Cubacrisis van 1962 hebben we écht op de rand van de nuclaire afgrond gestaan, nog veel meer dan we dachten weten we nu.
                  Ze heeft ook het sociaal contact verloren: ik vind dat bijzonder goed geillustreerd door Susan Jacobi (in 'the age of american unreason') die beschrijft dat ze onlangs op een universiteit was uitgenodigd voor een lezing en daar gratis mocht overnachten in een student dorm. Ze kwam exact 2 studentes tegen in die dorm, met hun MP3 oortjes in hun oren, met wie ze dus geen woord heeft gewisseld, waarna ze met weemoed terugdenkt aan haar eigen studentenjaren ('60) toen elke schrijver die op d'unief kwam de ganse nacht werd wakkergehouden in discussies.
                  erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

mmmm...,
                    een off-topic bedenking:
                    de Cuba crisis is dichterbij dan je denkt, in de achtertuin van de Russen staat er binnenkort een rakettenschild (Polen), en een toekomstig Navo partner ( Georgië), en er is Iran met zijn nucleair en raketten programma..... ik maak mij eigenlijk zorgen
                    Last edited by toerist; 18 augustus 2008, 15:34.
                    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                    George Orwell

Comment

Hanske moet zeggen dat je een kei bent in brieven neerschrijven ,en natuurlijk zit er wel genoeg waarheid in je hele verhaal ,maar bekijk het eens even anders ,mijn ouders gingen beide werken mijn vader in 5 ploegen en mijn moeder als kok in een groot warenhuis ,dus mijn ouders hebben ons ook andere dingen gegeven als zei gewoon waren ,nu ikzelf een paar kids heb ,en ook onze kids hebben alles teveel ,playstation,wi ninendo,pc voor elks één ,dvd flattv ,en ga maar zo door ,dus het ligt aan ons zelf en ook een deels aan de maatschappij dat we onze kinderen verwennen ,je hebt minder tijd je hebt een euro'ke teveel en je geeft het aan je kids .

Ze moeten presteren de kinderen en ja als je kind niet heeft wat meer als de helft van een klasje heeft aan gadgets telt je kind niet mee .

En de verhaaltjes van vroeger ja daar komt iedere ouder al wel eens met aandrijven ,maar je kids hebben hier geen enkele meerwaarde aan die opgefokte verhalen van toen ,zij leven nu en niet in het verleden .

En bedenkt dat we als ouder zelf de schuldige zijn aan de opvoeding van onze kinderen ,wij verwennen ze zij doen dat zelf niet .

Dit is natuurlijk mijn eigen opninie op je patatgeneratie kids .

Met vriendelijke groeten ,

Ardesign
                      Last edited by Hanske; 18 augustus 2008, 14:49.
                      Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
                        -Pekkels dat zie je ook niet meer
                        Wasda?
                        Of was het een tikfout en bedoelde je dit?
                        Mvg Tim

Comment

Ik herinner mij ook nog de Teleac cursussen op TV om in BASIC te leren programmeren.
                          Er was ook een radio uitzending (op Hilversum 3 denk ik mij te herinneren) waarop iedere week ook een uitzending was gewijd aan computer, je kon je eigen gemaakt programma insturen op een kassette, en als het goed was werd dat uitgezonden op de radio (je hoorde dan het fluitend geluid, dat je ook hoort bij een fax). Dat geluid namen we dan op met een kassette recorder met een micro voor de radio en konden we nadien in de computer laden. Afhangende van het weer tussen Nederland en Belgie konden we sommige weken enkel 'ruis' horen ipv de zender.

...ik word oud...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                            Wasda?
                            Of was het een tikfout en bedoelde je dit?
                            Soort spelletje dat héél vroeger met kleine botjes gespeeld werd, later met metalen vormpjes. De bedoeling is er een stuk of 5 op te werpen, één op te vangen en de rest te laten vallen. Dan die éne terug opwerpen, en voor je die terug opvangt een tweede oprapen. Dan die twee weer opwerpen en een derde oprapen, etc...

Ik denk dat het zoiets was. Het werd nog gedaan toen ik klein was op school
                            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                              Soort spelletje dat héél vroeger met kleine botjes gespeeld werd, later met metalen vormpjes. De bedoeling is er een stuk of 5 op te werpen, één op te vangen en de rest te laten vallen. Dan die éne terug opwerpen, en voor je die terug opvangt een tweede oprapen. Dan die twee weer opwerpen en een derde oprapen, etc...

Ik denk dat het zoiets was. Het werd nog gedaan toen ik klein was op school
                              Ow, hier noemen ze dat 'bikkels' ipv 'pekkels'.

Thanks voor de uitleg
                              Mvg Tim

Comment

Hallo!

Ik ben net het rijk der kinderen uitgestapt... (18j)

Als je op de brommer weg moest, moest je dat ding gewoon aantrappen, en als dat niet lukte er naast hollen om hem aan de praat te krijgen.
                                Ik heb/had geen brommer. Voor de dichte verplaatsingen heb ik mijn fiets. Voor de iets verdere en de iets meer onbereikbaarder plaatsen gebruik ik de wagen. De bereikbare plaatsen en de verre plaatsen gebruik ik de trein! tenzij ik niet anders kan (ik ben treinbestuurder in opleiding met onregelmatige uren).

Toen waren er nog geen Cd's, MP3's of Napsters en Kazaa's. Als je muziek wilde jatten moest je helemaal naar de platenwinkel.

Of je zat bij de radio te wachten met je cassetterecorder om een nummer op te nemen wat toch nooit lukte omdat die idiote DJ altijd erdoor praatte bij het begin van een nummer en het zo helemaal verziekte.
                                Ik ben nu eenmaal in het tijdperk van de digitale wereld geboren... MAAR ben tot ik mijn gedeelde PC had ook aan het sukkelen geweest met een cassettespeler met opnamefunctie. Knoeien was het... zijt daar maar zeker van!

Je moest je oudere broer of een oudere jongen in de buurt omkopen om het bij de krantenzaak een Penthouse of Playboy te kopen.
                                Zoals hierboven: Ik ben nu eenmaal in het tijdperk van de digitale wereld geboren...

Als je van huis was, was je gewoon onbereikbaar tot je aankwam daar waar je zijn moest.
                                Moest het van mij afhangen zou die gsm weer de doos ingaan en er niet meer uit komen, maar voor mijn job is die nog steeds nodig en soms van levensbelang!

En wij hadden geen stoere Sony Playstation met high-resolution 3-D graphics!
                                Wij hadden een Atari 2600 of een spectrum of een commodore 64!!
                                Met spelletjes zoals 'Space Invaders' en 'Asteroids' en 'Pacman' en de beeldkwaliteit was gewoon waardeloos!
                                Het enige ik heb gehad van game-elektronica was een sega. Zo'n grote 'draagbare' bakken met een klein scherm met die grote casetten om erin te steken. Nu ook al meer dan 10 jaar geleden. Later kocht ik mij een PSP aan, maar was niet met de bedoeling games te spelen. Wel als draagbare foto-album, mp3-speler, films bekijken, internet, ... Heb het vorig jaar terug verkocht

En als je naar de bioscoop ging, stonden alle stoelen gewoon nog op dezelfde hoogte!
                                Ik ben geen cinema-ganger! Te duur! (voor films die je binnen onbepaalde periode toch via tv kunt zien)

En tuurlijk hadden we televisie, maar toen hadden we maar 5 zenders: Nederland 1 en 2, België 1 en 2 en een Duitse zender waar je toch nooit naar keek.
                                Als ik dan toch eens TV bekijk, zijn de enige zenders toch één, vtm en hier en daar 1 zender of 2... Die tekenfilms en muziekzenders hoeven echt niet...

Ik zeg nu ook niet dat ik streng werd aangepakt thuis, maar zeg ook niet dat ik zacht werd aangepakt thuis.

Ik mag blij zijn dat ik er op die manier werd opgevoed.

MVG
                                Nikon D300 + Nikkor AF 50mm 1.8 + Nikkor AF-S 24-70 2.8 www.bfoto.be (spoorwegfotografie)

Comment

Working...
                                X