Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vogeldatabank

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vogeldatabank

    Hallo,

    Ik ben bezig met een groots project, namelijk het opstarten van een vogeldatabank...

    Deze databank bevat dan allerlei "fiche's" van verschillende vogelsoorten, waarop men dan bv de voeding, het gedrag, wetenschappelijke naam, en veel meer op kan aflezen...

    Natuurlijk horen er bij zo'n fiche ook foto's van de betreffende vogel...

    Het is voor mezelf onmogelijk om in te staan voor deze foto's, daarom doe ik hier navraag of er eventueel mensen zijn die bereid zijn om hun foto's af te staan ter publicatie op deze databank...

    De databank zelf is reeds online, maar nog nergens bekend gemaakt omdat ik die pas wil bekend maken nadat ik zelf reeds een basis-aantal fiche's heb toegevoegd.

    In maart 2009 heb ik een grote vergadering met alle west-vlaamse vogelclubs die aangesloten zijn bij de Koninklijke Belgische Ornithologische Federatie K.B.O.F. waarop ook de pers aanwezig is.

    Het is dus een ideale gelegenheid om op die dag de databank "open te stellen en bekend te maken"... maar daarvoor heb ik dus eerst ook foto's nodig...

    Eenmaal de databank bekend gemaakt is, zal deze vrij vlug uitgebreid worden, want deze databank is ontworpen op een manier dat elke geregistreerde bezoeker fiche's kan toevoegen. Deze fiche's komen dan terecht in een "bufferzone" waarna ik deze eerst dien goed te keuren alvorens ze toegevoegd en zichtbaar worden in de databank; een veiligheid tegen verkeerde info/spam en dergelijke. Op die manier kan ik garanderen dat de databank 100% betrouwbare gegevens bevat...


    Graag had ik dan ook gehoord wie eventueel bereid is om zijn/haar foto's af te staan ter publicatie... hopelijk komt er hier veel goeie reactie op, want ik vind dit een belangrijk, en vooral een leerrijk project, zowel voor de vogelkenners als zeker voor de niet kenners van vogelsoorten

  • #2
    Re: vogeldatabank

    Maar ik ben zelf nog niet gecatalogeerd en heb bijgevolg ook nog geen naam.
    Op zijn minst eigenaardig deze manier

    Comment


    • #3
      Re: vogeldatabank

      Oorspronkelijk geplaatst door MantaRay Bekijk bericht
      Maar ik ben zelf nog niet gecatalogeerd en heb bijgevolg ook nog geen naam.
      Op zijn minst eigenaardig deze manier
      wat bedoel je hier precies mee?

      Comment


      • #4
        Re: vogeldatabank

        Geen probleem, mijn vrouw heeft mij al gecatalogeerd en kom niet in aanmerking voor te vogelen

        PS: die andere bank is wat anders.
        gr, eb

        Comment

        Working...
        X