Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuw in hier.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nieuw in hier.

Hallo,

Ik ga mij dus eventjes kort voorstellen.
    ik ben dus Nicolas, 21j. Ben net afgestudeerd van eind juni 2008 en start met werken op 1 sept.

Nu hoe ik op de forum terecht ben gekomen, is via het zoeken op internet naar fotografie. Ik trek nog wel graag fotos. Zeker als ik op reis ben, trek ik van alles en nog wat. Van personen tot gebouwen tot landschappen, .... Bij het zoeken naar de term fotografie in google. Ben ik enkele dingen tegen gekomen. En wat het mij meest aansprak was urban Explorer. Ik heb daar pracht van fotos tegen gekomen die mij zeer hard aanspreken. Ook om die fotos te bereiken. Hoe veel moeite mens soms doet om een locatie te vinden en om erop binnen te dringen soms. Jaja, dat sprak mij toch wel hard aan.

Zo ben ik dan ook hier beland. Ik heb al eens zitten door bladeren op dit forum. Maar ik vind ze toch een beetje onduidelijk. Ook in beginnershoek. Hier vind je ook weinig over fotos te nemen.

Dus urban explorer. Dit is me dus wel iets.
    Zoals alles beginnende mensen die fotos willen gaan nemen. Begin ik dus ook met een toestel die ook geen wow is . Maar alle begin is klein.
    Het toestel waarvan ik spreek is van het merk Canon Powershot A40. Maar met tijd ben ik van plan wat degelijks te kopen. Als de hobby mij bevalt natuurlijk.

Daarom zoek ik hier en daar informatie op. Waar ken kan ik gemakkelijk tremen vinden in de fotografie? Hoe kiest u een toestel, waar let u op? Hoe trekt men een foto, rekening houden met licht enzo? Welke lenzen? Dus toch een aantal vragen. Daarom hier een begin.
    Mensen die mij kunnen helpen? Tips geven? Uitleg? ....

Greetz,
    Nicolas

Re: nieuw in hier.

Allereerst welkom op 't forum!
    Belgiumdigital heeft een zeer uitgebreide zoekfunctie.
    Met de juiste zoektermen en wat geduld om veel te lezen kan je al veel bereiken. Vind je niet wat je zoekt? Start dan gewoon zelf een topic met een concrete vraag.
    Maar vooral: veel oefenen!

Grtz,
    Palladio
    You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

Comment

Voorál veel oefenen inderdaad. Ik ben ook nog niet lang nieuw en ken ook nog niet veel af van alle termen enzo...

Welkom op het forum!

Comment

Welkom @ BD. Wees zeker niet beschaamd voor je toestel. Iedereen is klein begonnen en met compactjes kan je ook goeie foto's maken. Dan wordt compositie heel belangrijk, want op de instellingen heb je niet zoveel impact.
        Niets mis mee met eerst met compositie te beginnen en later met toestelinstellingen.

BD is momenteel niet helemaal actief. Binnen afzienbare tijd zal het terug een volwaardige home-page krijgen, waarop je heel vele tips zal terugvinden.

Tot dan, misschien wat lectuur...
        Digitaal luchtdrukmaal = een volledige cursus.
        Basisbegrippen fotografie
        Betere foto's maken

Die dingen zullen elkaar voor een stuk overlappen, maar als je mee bent met enkele begrippen, begrijp je wat je doet, en dan ben je al een aardig stuk op weg...

De beginnershoek is bedoeld om foto's te posten. Waarom zet je er niet een paar bij (max 3 - max 900 pixels langste zijde) ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
          De beginnershoek is bedoeld om foto's te posten. Waarom zet je er niet een paar bij (max 3 - max 900 pixels langste zijde) ?

Dit is dan ook de reden dat ik je verhuis naar Chit Chat waar je dit had kunnen posten. Welkom en veel foto plezier.
          Motto: Altijd blijven lachen kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren.
          Canon eos 7D Mijn site

Comment

Working...
          X