Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aldi navigatiesysteem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Aldi navigatiesysteem

Doet ie het, of doet ie het niet

En al zo lang aan het uitkijken naar zo'n ding maar wil er niet veel geld aan spenderen, alles voor de kunst
    Eigenlijk zou ik het willen gebruiken voor zo'n beetje van alles, op de fiets, in mijn broekzak bij wandelingen in grote steden, en vooral voor s'avond op de weg heb ik laatste jaren wat problemen met oriënteren.

Jullie gedacht is welkom
    Groeten Sensor

Re: Aldi navigatiesysteem

Kopen dat ding.
    Je kan 'm binnen de maand nog terugbrengen en je geld terugkrijgen. Zo kan je zonder risico alles eens uitproberen.

Verwacht natuurlijk niet hetzelfde als een Garmin of TomTom van 700 euro...
    Fuji FinePix S100fs

Comment

Sensor

Medion is zich aan het (proberen) afscheiden van de Aldi-reputatie. Dat is al iets wat voor Medion spreekt.
      Tweedens blijkt Medion het helemaal niet slecht te doen qua GPS prestaties. Uit diverse reviews komt het merk goed uit. Let wel, net als bij fototoestellen bestaat het ideale GPS niet.

Voor 129 euro heb je (west) Europese kaarten en TMC (maar daar hoor ik voor België tegenstrijdige verhalen over: het werkt wel, het werkt niet).

Dus enerzijds is het waar voor je geld. Anderzijds heb ik 14 dagen geleden in de MM Hasselt een Garmin nuvi 200 gekocht (gedetailleerde kaarten Benelux en Frankrijk plus grensgebied Duitsland) voor 129 euro. En Garmin is een A-merk met een goede reputatie.

Als je weinig vertrouwen hebt in Medion/Aldi (maar wel inruilgarantie en drie jaar waarborg!) heb je voor die prijs een deugdelijk alternatief in de Garmin mits je voldoende hebt aan de aanwezige kaarten. Als het ook een vakantie reisgezel moet zijn heb je een deugdelijke Garmin met breedbeeld en TMC voor 179 euro (als ik me niet vergis). (de nuvi 255WT?)
      Smalbeeld met Europa van Garmin (nuvi 250) maar ook een Mio 200 met europese kaarten kost ongeveer 150 euro.

Al deze modellen zijn klein genoeg voor de broekzak.

Kijk ook eens op point2.be (winkel in Paal-Beringen) of gpsshop.be.
      Op deze sites vindt je vast meer en betere info.

Comment

O ja.
        Er bestaat zoiets als jaarlijkse kaart updates. Voor de prijs heb je meestal een nieuwe gps (of toch bijna). Om de 3 jaar kaarten updaten zou volgens de meeste kenners (?) voldoende zijn.

(ikzelf heb al enige jaren TomTom5 draaien op een PDA en ben nog steeds tevreden, zelfs zijn het niet de recentste kaarten)

Comment

Bedankt Nabi
          het is dus zo dat ik niet iets geweldigs laat schieten indien ik er niet voor ga? het is wel verleidelijk vermits de Aldi op slechts enkele meters bij me vandaan is
          Tja en als ik eenmaal naar de détailhandel ga dan kom ik toch weer met meer naar huis
          Mmm... woensdag is niet zover weg meer, snel beslissen dan maar.

groeten
          Rémon
          Groeten Sensor

Comment

't is zoals ik al eerder zei: Ga woensdag naar den Aldi en koop er eentje.
            Moest 'm je niet bevallen, breng je hem gewoon terug en koop je er een in de detailhandel voor meer geld...
            Fuji FinePix S100fs

Comment

mmmmmmmm, West-europa, maar als ik bv naar Slovenië wil, moet ik dan medion kaarten bijkopen, en waar dan?
              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
              George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                mmmmmmmm, West-europa, maar als ik bv naar Slovenië wil, moet ik dan medion kaarten bijkopen, en waar dan?
                Tegenwoordig is alles west.
                'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                  Tegenwoordig is alles west.
                  nietwaar
                  """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                  George Orwell

Comment

Voor info en/of extra kaarten kan je uiteraard Medion best eens contacteren.
                    Maar standaard wordt bijv Slovenië bij bepaalde modellen meegeleverd (o.a. de 4410). Andere merken leveren ook niet altijd alle kaarten.

Comment

Van deze moet je de gegevens is kijken super toestel hoor Navigon PNA 2110 MAX Europa TMC te koop in Antw http://www.pdashop.be/
                      Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

van deze 2100 MAX: de kaartdekking
                        En zoals je ziet beweren ze dat 99% van het wegennet in Slovenië is gedekt door hun kaartmateriaal.
                        Als je naar daar wil ...

Comment

heb nu ook die navigon 2110max gekocht, en da's echt een heel goed toestelletje... gebruikt op vakantie in de provence, en 'k stond echt verbaasd van de snelheid van (her)berekening van de routes. Enige nadeel is dat je voor TMC ontvangst in Frankrijk en Duitsland moet bijbetalen.
                          Als ik me niet vergis kost het toestel iets meer dan 250 euro. Da's natuurlijk bijna het dubbel van het Aldi-toestel, maar 'k heb er nog geen seconde spijt van gehad. Die reality view pro (borden zoals op de snelweg) en de lane assist pro (welke rijstrook je moet volgen om voor te sorteren) maken het rijden echt een stuk aangenamer...

Comment

ik heb dat bakje enkele maanden geleden gekocht en er vorige week mee naar Zweden en terug gereden ... 't beestje heeft me geen seconde in de steek gelaten.
                            Kopen dus! Voor die prijs kan je niet sukkelen...
                            embee ::: nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door embee Bekijk bericht
                              ik heb dat bakje enkele maanden geleden gekocht en er vorige week mee naar Zweden en terug gereden ... 't beestje heeft me geen seconde in de steek gelaten.
                              Kopen dus! Voor die prijs kan je niet sukkelen...
                              enne....doet ie ook door-to-door navigatie ?
                              George Orwell

Comment

Working...
                              X