Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wireless probleem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wireless probleem

Oorspronkelijk geplaatst door jwllms Bekijk bericht
    Is de wifi adapter geassocieerd met de router? maw kan je aan de management interface van de router op 192.168.1.1?

jo.
    Nee, (wel op de notebook).
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Moet je mss de channel (1 - 11) mss manueel instellen?
      Kijk op de laptop of in de config van de router welk channel er gebruikt wordt, en stel dat eerst in op de desktop.
      j.
      A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
      Nikon stuff

Comment

Het is dus opgelost.

Op de notebook geraakte ik in de setup van de router en daar blijkt een totaal andere key te staan dan deze die ik altijd gebruik.
        Geen haar op mijn hoofd dat er aan dacht dat daar de oorzaak van de problemen kon liggen, temeer omdat ik de melding "verbonden" kreeg.

Het ellendige van de hele situatie is wel dat je bij het moeilijkste onderdeel van heel de PC configuratie steeds zo volkomen in de mist moet handelen.
        Ik geef een verkeerde key in (degene die ik vrijwel overal gebruik) en toch komt Windows mij doodleuk melden dat er verbinding is met een uitstekend signaal. Dan zit je natuurlijk overal te zoeken waar het niets oplevert.

In elk geval iedereen bedankt voor de assistentie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Het is dus opgelost.

Op de notebook geraakte ik in de setup van de router en daar blijkt een totaal andere key te staan dan deze die ik altijd gebruik.
          Geen haar op mijn hoofd dat er aan dacht dat daar de oorzaak van de problemen kon liggen, temeer omdat ik de melding "verbonden" kreeg.
          was er bijna zeker van dat het aan de key lag, omdat ik onlangs juist hetzelfde voorhad....
          ontvangst uitstekend en geen verbinding....1 letterke verkeerd in de sleutel...
          kon m'n eigen wel onder m'n g*t schoppen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
            was er bijna zeker van dat het aan de key lag, omdat ik onlangs juist hetzelfde voorhad....
            ontvangst uitstekend en geen verbinding....1 letterke verkeerd in de sleutel...
            kon m'n eigen wel onder m'n g*t schoppen...
            Tja, programmeren dat je, zoals op miljoenen sites, een melding krijgt: "de key is verkeerd", of "paswoord is verkeerd", dat is blijkbaar te veel gevraagd aan Microsoft.....

Ik moet me maar eens op BD met een verkeerd paswoord aanmelden, ik zal wel niet ingelogd geraken.

Comment

Het is dus opgelost.

Het ellendige van de hele situatie is wel dat je bij het moeilijkste onderdeel van heel de PC configuratie steeds zo volkomen in de mist moet handelen.
              Ik geef een verkeerde key in (degene die ik vrijwel overal gebruik) en toch komt Windows mij doodleuk melden dat er verbinding is met een uitstekend signaal. Dan zit je natuurlijk overal te zoeken waar het niets oplevert.

In elk geval iedereen bedankt voor de assistentie.
              je hebt de kinderen weer gelukkig gemaakt nu het vakantie is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
                je hebt de kinderen weer gelukkig gemaakt nu het vakantie is
                Inderdaad, ze hadden intussen al beslag gelegd op mama's notebook.

Comment

Ik geef toe, wireless is inderdaad een loterij.....

Je moet ook de nummerkes juist hebben
                  To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                    Ik geef toe, wireless is inderdaad een loterij.....

Je moet ook de nummerkes juist hebben
                    Het is logisch dat je de juiste gegevens moet ingeven.

Maar jij vindt het natuurlijk superlogisch dat, als je een verkeerde code ingeeft bij wireless, dit ongeveer de enige plaats op de wereld is waar je niet verwittigd wordt dat je verkeerd zit. Beter nog, je krijgt een melding dat je verbonden bent met een heel goede signaalsterkte. Dat bedoel ik met "loterij".

Dus ik herhaal: Ik moet me maar eens op BD met een verkeerd paswoord aanmelden, ik zal wel niet ingelogd geraken.

Comment

Maar jij vindt het natuurlijk superlogisch dat, als je een verkeerde code ingeeft bij wireless, dit ongeveer de enige plaats op de wereld is waar je niet verwittigd wordt dat je verkeerd zit. Beter nog, je krijgt een melding dat je verbonden bent met een heel goede signaalsterkte. Dat bedoel ik met "loterij".
                      Dit is gewoon security. Schrijf hier maar eens een programma voor, dat passwoorden blijft proberen, tot je het juiste hebt, en verbinding maakt.... Het wordt al een pak moeilijker, als je geen input krijgt, dat je password verkeerd is, en dat je dan zelfs met een verkeerd password nog verbonden bent, zonder dat je iets kunt doen

Comment

Dit is gewoon security. Schrijf hier maar eens een programma voor, dat passwoorden blijft proberen, tot je het juiste hebt, en verbinding maakt.... Het wordt al een pak moeilijker, als je geen input krijgt, dat je password verkeerd is, en dat je dan zelfs met een verkeerd password nog verbonden bent, zonder dat je iets kunt doen
                        Ik denk dat je me verkeerd begrijpt: op miljoenen plaatsen op internet e.d. krijg je, als je een verkeerde code of paswoord ingeeft, direct een melding dat je mis zit (en soms de verwittiging dat je nog x pogingen hebt).
                        Alleen bij wireless detecteert het systeem dat je mis zit, maakt geen automatische connectie, maar meldt niks over een verkeerde code. Vermits ik op dat moment dacht dat mijn code wel juist was probeer ik manueel ip, gateway e.d. in te geven. Op het eerste zicht met succes want er wordt mij triomfantelijk meegedeeld dat er verbinding is met een prima signaalsterkte. Maar geen internet... Is het dan zo moeilijk om te detecteren dat de key niet klopt en dat op het scherm te zetten ?

Comment

Is het dan zo moeilijk om te detecteren dat de key niet klopt en dat op het scherm te zetten ?

Het is de bedoeling, dat dit niet op het scherm gezet wordt, dat daar geen melding van gemaakt wordt, dat de key incorrect is !!! Dit gaat brute force attacs tegen.

Het is veel onveiliger, van een melding te geven, dat een key incorrect is, schrijf je gewoon software, dat key's genereert tot je geen signaal meer krijgt, dat het incorrect is

Zwijgen is goud.

Comment

Het is de bedoeling, dat dit niet op het scherm gezet wordt, dat daar geen melding van gemaakt wordt, dat de key incorrect is !!! Dit gaat brute force attacs tegen.

Het is veel onveiliger, van een melding te geven, dat een key incorrect is, schrijf je gewoon software, dat key's genereert tot je geen signaal meer krijgt, dat het incorrect is

Zwijgen is goud.
                            Deze gedachtengang kan ik begrijpen, maar het blijft geweldig irritant.

Comment

Working...
                            X