Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lampje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• lampje

Ik ben op zoek naar een lampje...
    12V 8W met een klein voetje... Blijkbaar niet te vinden in benelux...
    En geloof me... Ik heb al veel winkels aangeproken...
    Kan iemand mij verder helpen of de gouden tip geven ?
    Katten zijn altijd fotogeniek.
    Ze doen nooit idioot als ze een lens zien...
    -Gladys Taber-

Re: lampje

met welke voet is dit lampje? Wij hebben denk ik de 5W versie op het werk (met hopen ) maar moet weten welk voetje deze heeft:
    Wat je zegt over de beschikbaarheid kan kloppen, ik weet dat we bij ons op het werk er ook echt moesten achter zoeken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
      met welke voet is dit lampje? Wij hebben denk ik de 5W versie op het werk (met hopen ) maar moet weten welk voetje deze heeft:
      Wat je zegt over de beschikbaarheid kan kloppen, ik weet dat we bij ons op het werk er ook echt moesten achter zoeken.
      Als ik het goed voorheb is het een E14...
      -Gladys Taber-

Comment

gelijkstroom of wisselstroom!!
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Maakt voor een lampje niet uit!

Edit: we hebben inderdaad op het werk deze lampjes maar denk in de 3W uitvoering. Ik ben eind volgende week terug in het bedrijf en kan het met zekerheid zeggen welk vermogen deze hebben. Vanwaar ben je ergens trouwens? Je moet het anders maar PM'en
          Last edited by Sultana; 10 augustus 2008, 14:07.

Comment

maakt voor een lampje niet uit!!!!
            dat dacht ik bij mij aan boord eerst ook.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Osram offers innovative and sustainable lighting solutions. The product portfolio of Osram ranges from modules, LED lamps and luminaires to light management systems.

quote uit bovenstaande:
              Gelijkstroom
              Vraag

Kunnen gloeilampen functioneren op gelijkstroom?
              Antwoord

Ja, dat is mogelijk, maar aangezien gelijkstroom de oppervlaktestructuur van de gloeidraad beïnvloedt, kan het zijn dat de levensduur van de lampen iets verkort wordt.
              Als het zo'n lampjes is dan is het idd ietsje korter maar tot een minimum. Wat we wel vaststelden is dat het merk ook belangrijk is. Zoals de TS aangaf zijn deze heel moeilijk te vinden en hebben we slechts 2 producenten gevonden. De eerste was echt heel slecht (we werken hier op 12VDC) maar met een lampje van een andere fabrikant met identiek dezelfde specs geen problemen meer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                de bron waaruit je quote is op sommige punten wel tegenstrijdig....nu zal ik ff 2 citaten neerplanten uit dezelfde bron

Vraag
                Heeft het aantal ontstekingen een invloed op de levensduur van gloeilampen?

Antwoord
                De levensduur van gloeilampen en halogeenlampen is afhankelijk van het verdampingsproces en de temperatuur van de wolfraamdraad.
                De levensduur van gloeilampen is, in tegenstelling tot die van fluorescentielampen, niet afhankelijk van het aantal ontstekingen. Daarom worden gloeilampen gebruikt voor toepassingen waarbij de lampen vaak aan- en uitgeschakeld worden, bijvoorbeeld verkeerslichten.

Vraag
                Kunnen gloeilampen gebruikt worden in koelruimten waar het -25 C is?
                1)...knip...
                2) De weerstand van de gloeidraad is 30 keer kleiner dan bij een normale omgevingstemperatuur van 20°C, waardoor de stroomsterkte bij de ontsteking 30 keer groter is dan de nominale stroomsterkte (bij +20°C is de stroomsterkte bij de ontsteking 15 keer groter). Daarom moeten er overgedimensioneerde zekeringen geplaatst worden. Verminder (indien mogelijk) de voedingsspanning. De voedingsspanning mag nooit te groot zijn! Lampen springen meestal op het moment van de ontsteking.

de kans dat 'n gloeilamp de geest geeft is het grootst bij onsteking en dat kan soms de automaat van 40A zekeringkast laten uitspringen...met evt bijbehorende knal...

Comment

Tip voor wie op zoek is naar een lampje dat je nergens meer kan vinden...

In Maastricht is er een piepklein winkeltje, gelegen in de Wolfstraat (een smal winkelstraatje als verbinding tussen de vroegere V&D naar het OLV Plein). Vanaf het Vrijthof volg je de hoofdwinkelstraat en ipv linksaf de winkelstraat richting Maas te nemen ga je rechtdoor, dat smalle straatje in, dat is de Wolfstraat...

Het is echt een klein oud winkeltje met een uitstalraam van 1 meter breed, en in die etalage liggen duizende verschillende soorten lampjes. Voor oude filmprojectoren, scheepslampjes met bajonetfitting, frigo's van 50 jaar geleden tot halogeenspotjes of zelfs LED's. Ze verkopen er trouwens alleen maar lampjes. En dat winkeltje vanbinnen is al niet veel groter. Als er vijf personen terzelfdertijd inkunnen zal het veel zijn...
                  Maar van boven tot onder steekt dat winkeltje stampvol met allemaal kartonnen dozen en lege ijscrème-dozen met alle mogelijke soorten lampjes. De eigenaar weet blijkbaar perfect waar alles ligt...

Ongelooflijk wat ze daar nog allemaal hebben. En als ze het niet hebben dan zegt de man zelfs dat hij het kan bestellen. Bij wie of waar? Ik zou het niet weten, maar hij kan er blijkbaar aan geraken.

En als ze het daar niet meer hebben, dan mag je echt wel zeggen dat je het nergens meer kan vinden.

Meer gegevens heb ik niet, een fax, website of een e-mailadres zal nog science fiction voor hem zijn...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MDF Bekijk bericht

In Maastricht is er een piepklein winkeltje, gelegen in de Wolfstraat (een smal winkelstraatje als verbinding tussen de vroegere V&D naar het OLV Plein). Vanaf het Vrijthof volg je de hoofdwinkelstraat en ipv linksaf de winkelstraat richting Maas te nemen ga je rechtdoor, dat smalle straatje in, dat is de Wolfstraat...

Het is echt een klein oud winkeltje met een uitstalraam van 1 meter breed, en in die etalage liggen duizende verschillende soorten lampjes. Voor oude filmprojectoren, scheepslampjes met bajonetfitting, frigo's van 50 jaar geleden tot halogeenspotjes of zelfs LED's. Ze verkopen er trouwens alleen maar lampjes. En dat winkeltje vanbinnen is al niet veel groter. Als er vijf personen terzelfdertijd inkunnen zal het veel zijn...
                    Maar van boven tot onder steekt dat winkeltje stampvol met allemaal kartonnen dozen en lege ijscrème-dozen met alle mogelijke soorten lampjes. De eigenaar weet blijkbaar perfect waar alles ligt...

Ongelooflijk wat ze daar nog allemaal hebben. En als ze het niet hebben dan zegt de man zelfs dat hij het kan bestellen. Bij wie of waar? Ik zou het niet weten, maar hij kan er blijkbaar aan geraken.

En als ze het daar niet meer hebben, dan mag je echt wel zeggen dat je het nergens meer kan vinden.

Meer gegevens heb ik niet, een fax, website of een e-mailadres zal nog science fiction voor hem zijn...
                    Bedankt voor de tip ! Zou nog een leuke daguitstap zijn...
                    -Gladys Taber-

Comment

Bedankt voor de tip ! Zou nog een leuke daguitstap zijn...
                      Eer je met de daguitstap aanvangt veiligheidshalve even navragen aan iemand uit Maastricht (BD-er op dit forum?) of dat winkeltje er nu nog is...
                      Last edited by MDF; 12 augustus 2008, 09:37.

Comment

En welke zijn opeings uren/dagen zijn, het zal je maar tegenzitten dat jij op een woensdag gaat en dat dat net zijn wekelijkse sluitingsdag is
                        www.sergioprodi.com
                        Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MDF Bekijk bericht

Heb een beetje verder gezocht en heb dit gevonden !!!

Lichtstroom V.O.F.
                          Wolfstraat 24 - 6211 GN - Maastricht
                          Tel. 043-3213369

Dat zou het moeten zijn volgens een iemand uit Maastricht. Ik geef dit even ter info... Misschien kan ik er anderen ook mee verder helpen...
                          -Gladys Taber-

Comment

Working...
                          X