Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste route naar Etterbeek.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Beste route naar Etterbeek.

Volgende week moet mijn vrouw naar Etterbeek.Ze heeft nog nooit alleen in Brussel gereden.Het bedrijf waar ze moet zijn heeft een routebeschrijving gegeven langs de E40 dan de ring tot exit kraainem en dan langs montgomery.

Is dit wel de vlotste route?Ze moet er om 9 u zijn,staat de ring niet volledig stil dan?Ik heb het eens op google maps bekeken en deze berekend deze route :

Welke neem je nu best als je er om 9u wil aankomen em om hoe laat vertrek je dan best hier in Wetteren?

Iemand ervaring met dit trace?
    Ik overweeg haar tom tom ook mee te geven

Mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Re: Beste route naar Etterbeek.

Best uwen tom tom meegeven.

De laaste weken viel het wel mee.... maar men komt van de e-40, daar staat men vast omdat iedereen daar tesamen komt om naar de keizerkarel laan te gaan. Daar best in het midden blijven rijden !! want rechts parkeren ze hun, en sta je ook vast. En als je in het midden blijft, kom je automatisch in de tunnels terecht. Daar in koekelberg tot aan saintelette (of hoe je het ook mag schrijven), sta je ook meestal vast.... Nu met het verlof, zal het misschien nog meevallen. Niet vergeten, als je de kruidtuin gepasseerd bent (het is wel de volgende voor de belliard), u daar al rechts beginnen te zetten, om eruit te geraken. Als je op de linkerkant daar de amerikaanse ambasade ziet (ben je al uit de tunnels), je zoveel mogelijk links zetten om de belliard in te rijden.... en in de belliard, je weer zo veel mogelijk rechts zetten, dat je daar aan de europese instellingen weer niet de tunnels in sukkelt (vanaf hier moet het vlot rijden). En daar ga je zeker je tom tom nodig hebben.

In het verlof zal het nog meevallen. Het gaat een rustige week zijn, vrijdag verlof, velen die er 4 dagen bijgenomen hebben om een volledige week te hebben. Dus het moet te doen zijn

Best is eigenlijk de trein te pakken in normale werkweek, en vandaar de metro (maar hier heb ik geen ervaring mee, dat zal een ander beter kunnen uitleggen)

Of er anders dit weekend al eens naar toe rijden, want in de ochtendspits heb je daar geen ruimte om te improviseren, op een zondagmiddag wel
    To make your dreams come true, wake up

Comment

9am.. ouch..
      I'd suggest leaving very early!

One of our suppliers in in Etterbeek and I always allow plenty of time to get there. Unless I go on the motorbike

That route is ok but traffic starts getting heavy at Aalst.
      If she takes TomTom and starts going through the tunnels, GPS gets lost quickly, if it's her first trip across Brussels that will make her nervous.

I have also tried going on the ring, then over Laken/Schaarbeek ,it took about the same time.

Maybe more regular Brussels commuters have better ideas?

Good luck though, and luck has a lot to do with it, one accident on the E40 or the R0 and the world stands still

Saying that.. it's still school holidays! There's a chance that she's there in 40mins

Comment

Ik zou overwegen om de trein en tram te nemen.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

hoi,

ik moet veel naar Etterbeek gaan, iets teveel (Luchtmachtlaan, Infanteriestraat: kennen sommigens misschien), gelukkig soms na de spits maar

vanuit wetteren het gemakkelijkst:
          - ik heb twee routes : ofwel via de tunnels aan de baseliek tot aan de wetstraat en dan bovengronds verder tot de troonlaan en dan links rechtdoor tot etterbeek

ofwel: vanaf grootbijgaarden de R0 volgen tot aan de A12 brussel binnenrijden via Laken en Vanpraet altijd rechtdoor op de R21 via de Lambermontlaan -Reyerslaans (vrt) tot Bouvelard Géneraal Jacques.

twee routes die bij ochtendspits hééél druk zijn, ofwel vroeg vertrekken of wel laat. Want zowel in de tunnels of langs Vanpraet-R0 : kun je gerust een uur rijden tot je terug in groot-bijgaarden zit

Openbaarvervoer:
          trein tot aan de zuid nemen en er daar overstappen op een trein tot treinstation Etterbeek , héél simpel (15 min)
          en als je aansluiting naar etterbeek te lang duurt: Metro nemen van Zuid tot aan Troon en daar de bus 95 tot etterbeek (15 min)

voor wie brussel niet goed kent en tijdens de spits moet komen zou ik openbaarvervoer voorstellen.
          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Mir,

heb 15 jaar iedere dag naar Bxl gereden, ik zou je vrouw ook aanraden om in Wetteren of Zottegem de trein te nemen en in Bxl over te stappen op de trein naar Etterbeek.

Ik herinner mij nog 15 jaar terug dat ik in Etterbeek aan de Rijkswacht kazernes moest zijn en dat ik die buurt ook nog niet kende (wel ervaring met andere delen van Brussel) en het is een buitengewone stresserende ervaring. Je kent Brussel niet, je kent de manieren van voorsorteren niet, je rijdt rond in het spitsuur, je wordt zenuwachtig omdat je op tijd wil zijn ...

Als de firma een beetje in de buurt van het station is zou ik dus zeker de trein aanraden!

Sven
            --
            Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

Comment

Het is nog steeds vakantieperiode dus qua verkeer valt het hier nogal mee. Het is rond dat uur altijd wel ergens aanschuiven natuurlijk. Montgomery kan ze waarschijnlijk beter vermijden want daar moet nu extra verkeer langs dat anders door de Beliard-tunnel zou gaan (afgesloten wegens werken).
              De route van Google maps is wat ik zelf ook zou doen. Ik kan mij ook vinden in de praktische tips van jdm, met uitzondering van het voorsorteren om de Beliardstraat in te rijden (ik doe net het tegenovergestelde, ttz. ik begin altijd rechts, zelfs als ik op het einde helemaal links wil zitten). Ik ga trouwens ook al een tunnel eerder (dus na de Madou-tunnel) bovengronds rijden en hou daar al rechts zodat ik geen last heb van de reeks wagens die de ring op en af willen. Als ze Brussel niet kent, dan zou ik haar zeker diene Tom Tom meegeven (als ze dat gewoon is tenminste en het ding niet voor extra afleiding en frustratie zou zorgen). Goed om weten: de Kruidtuintunnel is die tunnel met een scherpe bocht naar rechts in, de tunnel daarna is Madou, die daarna Wetstraat.

Maar mijn eigenlijke tip voor zo weinig mogelijk stress: laat ze goed op tijd vertrekken zodat ze er ruimschoots voor 9u is (bvb rond 7u ter hoogte van Aalst). In Brussel vind je altijd wel een plaatsje waar je rustig kan ontbijten terwijl je de krant of zo leest.

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Ik rij zelf ook alle dagen naar en van brussel voor het werk (kan niet met openbaar vervoer gaan, wegens technieker on the road), als het de eerste keer is voor je vrouw zou ik haar ook aanraden om openbaar vervoer te nemen, in de vakantieperiode is het minder druk dan anders maar toch zijn er nog altijd dezelfde gekende files, alsook de montgomery tunnel en dergelijk zijn altijd een miserie, zeker als je vrouw ook niet gewoon is van met gps te rijden, want eenmaal de tunnel in is het gps-signaal weg en moet je beter opletten (bvb kijken hoeveel km die baan nog is alvoor je de tunnel inrijd en naar je km-teller kijken kan helpen).

Alsook als je de fonsnylaan passeert daar staan momenteel in de buurt daarvan kermis-attracties wat het verkeer er niet op versimpelt (zeker niet zoals deze week als daar dan nog op datzelfde drukke kruispunt de verkeerslichten niet werken en gewoon pinken).

als chauffeur in brussel moet je ook de neiging hebben om te durven rijden, daar zit ook veelal het probleem bij sommigen, die twijfelen, traag rijden, en de andere chauffeurs zijn de route meestal bekend en rijden daar zonder veel om te kijken eigenlijk.

de eerste keren dat je in brussel rijd is wel stresserend en niet gemakkelijk.. dus het openbaar vervoer klinkt voor je vrouw het beste denk ik als het bedrijf gemakkelijk bereikbaar is.
                Gear: Pentax K20D / 2x Pentax AF360FGZ with Lumiquest Ultrabounce / Pentax DA* 16-50mm f2.8 / Pentax DA* 50-135mm F2.8 / Pentax DA 10-17mm F 3.5-4.5 ED Fisheye / Pentax 50mm F2.8

Comment

Ok zal dus de trein worden tot centraal en daar metro lijn 1 tot Merode.

Kan ook met trein naar Mechelen daar overstappen en dan afstappen Merode,maar ik denk dat ze zo een langere rijstijd zal hebben.

Bedankt voor de tips

mir
                  De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                    hoi,

ik moet veel naar Etterbeek gaan, iets teveel (Luchtmachtlaan, Infanteriestraat: kennen sommigens misschien), gelukkig soms na de spits maar

vanuit wetteren het gemakkelijkst:
                    - ik heb twee routes : ofwel via de tunnels aan de baseliek tot aan de wetstraat en dan bovengronds verder tot de troonlaan en dan links rechtdoor tot etterbeek

ofwel: vanaf grootbijgaarden de R0 volgen tot aan de A12 brussel binnenrijden via Laken en Vanpraet altijd rechtdoor op de R21 via de Lambermontlaan -Reyerslaans (vrt) tot Bouvelard Géneraal Jacques.

twee routes die bij ochtendspits hééél druk zijn, ofwel vroeg vertrekken of wel laat. Want zowel in de tunnels of langs Vanpraet-R0 : kun je gerust een uur rijden tot je terug in groot-bijgaarden zit

Openbaarvervoer:
                    trein tot aan de zuid nemen en er daar overstappen op een trein tot treinstation Etterbeek , héél simpel (15 min)
                    en als je aansluiting naar etterbeek te lang duurt: Metro nemen van Zuid tot aan Troon en daar de bus 95 tot etterbeek (15 min)

voor wie brussel niet goed kent en tijdens de spits moet komen zou ik openbaarvervoer voorstellen.
                    Ben jij ook een lid van die failliette firma

Comment

Working...
                    X