Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DVB-T tech info gezocht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• DVB-T tech info gezocht

Kent er iemand ergens web sites waar de technische implementatie van die settopbox perikelen degelijk uit de doeken gedaan wordt ?
    Ik heb al alle mogelijke sites afgedweild maar echt wijzer wordt ik er niet van .. van alles een beetje maar van niets genoeg (ook een paar forums bezocht maar van 't zelfde laken een pak)

Bvb .. groot probleem ivm met simultane opname op VCR .. alle info zegt .. je kan niet tegelijk opnemen en kijken .. dan vind je iets als "direct-tv" waar je het programma dat je bekijkt ook direct kan opnemen maar wat schiet ik daarmee op ? Ik wil kunnen opnemen waar ik NET NIET NAAR KIJK ! net zoals nu ! Ga ik een ganse zak van die decoders moeten kopen of wat ?
    Mij dunkt dat men de oude "analoge antennekijker" hier flink bij zijn pietje heeft !!

Re: DVB-T tech info gezocht

bah neen, in uw tv zat vroeger een tuner, in uw video zat vroeger een tuner. Als je op je video zat op te nemen, zat je dat met een andere tuner te doen, dan degene waarmee je tv aan het kijken was.

Dit is nu in het digitale tijdperk niet anders. Voor je tv koop je een nieuwe digitale tuner, dan moet je dat voor je video ook doen... Life is simpel... Er is helemaal niks veranderd
    To make your dreams come true, wake up

Comment

alleen het verschil is dat er in uwe vcr een analoge tuner in zat, terwijl je een digitale nodig hebt, de setupbox.

Een vcr moet je altijd als een 2e tv bekijken kwa kabeltoestanden.

De dvb-t settupbox kan je gewoon aansluiten op je bestaande antenne. Normaal gezien als je nu een goed signaal hebt( geen lijnen of sneeuw) , kan je het dvb-t signaal perfect oppikken.

Mvg,

Vincent
      Vincent blogt

Comment

Thnks .. maar ik heb mij in mijn kinderjaren veel bezig gehouden met analoge TV en antennesystemen en ik snap absoluut niet wat men met die digitale utsekluts beoogt, tenzij de brave burger euros te laten ophoesten in een later stadium ...
        OK : Opnametoestel X heeft een analoge input er wordt analoog uitgezonden en je stemt N kanalen af via je analoge tuner in je ontvanger X dus. Eenvoudig toch ?
        Nu gaat men een beetje zitten klooien. Analoog wordt nu digitaal uitgezonden dus je zit in de puree. MAAR je knalt daar een converter aka settopbox tussen en alles is weer kosjer ?
        Of produceert die rotbox enkel een video out signaal via een scart output en stem je nu de stropbox af op je zender ? TTz je converter demoduleert as well ?

Zie je ik zou willen aan de weet komen of het nuttiger is om gewoon kabel TV binnen te halen of te gaan zitten klooien met decoders want als ik dan mijn rekening ga maken in de geest van 1 opnametoestel = 1 soapbox dan heb ik er minstens 5 nodig ! Halloooo ?! .. tenzij ik zo een "remodulator" module koop en het signaal lokaal terug de "ether" in stuur ?
        Lijkt mij idd dat men JMDP flink bij de dinges heeft ... ach ja vooruitgang weet u wel ... (ja helaas ik weet het )

Edit: .. en als het slecht uitpakt kan ik nog een paar actieve (binnen)antennes kopen ook zeker ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
          Of produceert die rotbox enkel een video out signaal via een scart output en stem je nu de stropbox af op je zender ?
          Dit is het inderdaad kort samengevat.

(scart, hdmi, whatever, maar in ieder geval het enige dat er uitkomt is video en geluid, geen kabelsignaal)

Comment

Zie je ik zou willen aan de weet komen of het nuttiger is om gewoon kabel TV binnen te halen of te gaan zitten klooien met decoders want als ik dan mijn rekening ga maken in de geest van 1 opnametoestel = 1 soapbox dan heb ik er minstens 5 nodig ! Halloooo ?! .. tenzij ik zo een "remodulator" module koop en het signaal lokaal terug de "ether" in stuur ?
            Lijkt mij idd dat men JMDP flink bij de dinges heeft ... ach ja vooruitgang weet u wel ... (ja helaas ik weet het )

Yeps kabel gaat het gemakkelijkste (het goedkoopste aan 140 euro per jaar dat weet ik niet) zijn. Dan krijgen terug al je tv's signaal, en kan iedereen naar een verschillende zender zien. Je mag je binnenkomende signaal nog remoduleren, je gaat alleen maar op alle tv's naar dezelfde zender kunnen kijken.

Maja via dvb-t, kun je toch maar twee zenders ontvangen dacht ik. Meer kun je daar toch niet mee ontvangen, dus veel gaat dat niet uitmaken

Comment

heb je het over DBV-T, signaal dat in de lucht hangt,

of DBV-C digitaal over kabel ?

Het eerste heb je al een heleboel TV's met ingebouwde DBV-T tuner.
              Maar aangezien je dan een antenne per TV nodig hebt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisFRST Bekijk bericht
                Maar aangezien je dan een antenne per TV nodig hebt.
                je zal 1 tuner per tv-toestel bedoelen. Een antennesignaal kan je altijd spiltsen

Mvg,

Vincent
                Vincent blogt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                  Yeps kabel gaat het gemakkelijkste (het goedkoopste aan 140 euro per jaar dat weet ik niet) zijn. Dan krijgen terug al je tv's signaal, en kan iedereen naar een verschillende zender zien. Je mag je binnenkomende signaal nog remoduleren, je gaat alleen maar op alle tv's naar dezelfde zender kunnen kijken.

Maja via dvb-t, kun je toch maar twee zenders ontvangen dacht ik. Meer kun je daar toch niet mee ontvangen, dus veel gaat dat niet uitmaken
                  hmmm ... ja het aantal zenders dat te ontvangen is daar ben ik ook nog niet uit ?
                  Als je bvb de König FTA17 decoder specs bekijkt dan staat daar "400 kanalen" .. op wat slaat dat dan ?
                  Ik zit wel in de comfortzone even bezuiden Brussel waar ik met een binnenantenne ook de RTBF kan ontvangen soms zelfs TV5? .. of gaat dat feest met een decoder ook al niet meer door ?
                  Waarschijnlijk is kabel-TV de eenvoudigste oplossing in the end

Comment

ja je decoder kan misschien 400 kanalen ontvangen. Maar in vlaanderen zitten er maar 2 in de lucht. In brussel kun je misschien wat meer geluk hebben, maar meer dan 4-5 tv zenders en een 14 tal radio kanalen ga je toch niet krijgen.

Comment

hmmm ... ja het aantal zenders dat te ontvangen is daar ben ik ook nog niet uit ?
                      Als je bvb de König FTA17 decoder specs bekijkt dan staat daar "400 kanalen" .. op wat slaat dat dan ?
                      Ik zit wel in de comfortzone even bezuiden Brussel waar ik met een binnenantenne ook de RTBF kan ontvangen soms zelfs TV5? .. of gaat dat feest met een decoder ook al niet meer door ?
                      Waarschijnlijk is kabel-TV de eenvoudigste oplossing in the end
                      Voorlopig:
                      een, canvas, ladeux, la une, la trois, euronews
                      +
                      scrambled: BeTV (gewoon, movies &, series, drie kanalen dus) Die zou je moeten kunnen unscramblen, maar das betaal tv en kost dus genoeg.

Later dit jaar zouden er wel eens een pak zenders kunnen bijkomen ivm de verkoop van VRT zenderparken en het inrichten van een aparte netwerkuitbater (naar analogie van Infrabel).

Best koop jij een dvb-t settopbox met harde schijf lijkt me.
                      flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guRuh Bekijk bericht
                        Voorlopig:
                        een, canvas, ladeux, la une, la trois, euronews
                        +
                        scrambled: BeTV (gewoon, movies &, series, drie kanalen dus) Die zou je moeten kunnen unscramblen, maar das betaal tv en kost dus genoeg.

Later dit jaar zouden er wel eens een pak zenders kunnen bijkomen ivm de verkoop van VRT zenderparken en het inrichten van een aparte netwerkuitbater (naar analogie van Infrabel).

Best koop jij een dvb-t settopbox met harde schijf lijkt me.
                        Thnks .. de optie met HD had ik ook al bekeken .. en schijnbaar bestaat er ook een systeem met dubbele decoder en HD ...
                        en bedankt voor het vermelden van de mogelijk te ontvangen zenders !

Comment

Working...
                        X