Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

notebook

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• notebook

We willen een nieuwe 15 inch notebook aankopen die niet voor grafische toepassingen moet dienen, louter administratie binnen een éénmanszaak.
    Budget (BTW incl.): 1300 euro. Er moet wel een dockingstation inbegrepen zijn.

Graag suggesties naar toestellen/merken en winkels (Gent-Brugge-Oostende of online).

Wij dachten eventueel in de richting van een Hewlett-Packard Compaq 6710b?

Gr
    Yannicks
    Last edited by yannicks; 7 augustus 2008, 17:18. Reden: aanvulling
    Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning - Rich Cook

Re: notebook

Vandaag in de carrefour in st-denijs westrem een HP laptop zien staan voor 499 euro.
    Type Pavilion G7065EB + ook nog all-in-one printerDJ F 2180

mir
    Last edited by mir; 7 augustus 2008, 18:13.
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Er zijn mensen voor en mensen tegen, maar ik blijf steeds kopen bij Dell.
      Bij veel standaard pc's en notebooks investeer je vanaf een bepaald bedrag in zaken die je niet nodig hebt (bv. BlueRay in mijn geval), in plaats van dat geld te geven aan een beter scherm of snellere processor of meer geheugen... Bij Dell kan je kiezen wat je wil voor je geld, wat voor mij zeker een pluspunt is. Bovendien zijn de prijzen zeer goed te doen en zijn er heel regelmatig acties zoals 100 euro korting, gratis verdubbeling van je geheugen, gratis verzending...
      Levering is overigens altijd ruim binnen de afgesproken termijn.
      Ik zou 'ns naar de XPS M1530 notebook kijken...

De HP die je voorstelde is denk ik voldoende voor administratie. Wat je het meest zal voelen is het lage RAMgeheugen (1Gb), wat voor Vista vrij weinig is. (Tenzij je nog XP wil draaien natuurlijk)

Grtz,
      Palladio
      Last edited by Palladio; 7 augustus 2008, 18:21.
      You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Palladio Bekijk bericht
        De HP die je voorstelde is denk ik voldoende voor administratie. Wat je het meest zal voelen is het lage RAMgeheugen (1Gb), wat voor Vista vrij weinig is. (Tenzij je nog XP wil draaien natuurlijk)

Grtz,
        Palladio
        Alvast bedankt voor de reacties.

Ik zou inderdaad alsnog opteren om XP pro te draaien en bij mijn weten is de HP standaard geleverd met 2 GIG ram geheugen, uitbreidbaar tot max 4 GIG.

Maar zoals gezegd zijn alle suggesties welkom, ik bekijk de DELL nog eens.

gr
        Yannicks
        Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning - Rich Cook

Comment

Voor een Dell met docking-station moet je bij de Lattitude reeks zijn. Ik keek net even en zag een D530 met Core 2 Duo voor 499 euro excl. Tel daar een D/Port bij voor een 130 euro excl. en je hebt nog ruimte in je budget voor snellere CPU / meer geheugen / meer schijf naar believen.

Wel vreemd dat je die D/Port niet kon selecteren bij het samenstellen van de machine, maar je plukt 'm gewoon uit de accessoires afdeling.

Dave
          pixelpusher

Comment

Inderdaad, de Dell Latitude reeks is de beste reeks voor professioneel gebruik denk ik. Ik heb hier een D860 staan van 2 jaar oud, wordt 16u per dag gebruikt en nog geen problemen met gehad na die 2 jaar. Er zit trouwens 3 jaar garantie op (op dit toestel dan toch).

Voordeel is, zoals iemand anders reeds zegde, dat je die machines bij Dell volledig naar uw wensen kan samenstellen.

Sven
            --
            Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

Comment

Gent: kijk eens bij www.aios.be of (meestal iets duurder) bij www.vdhsoft.be
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

[quote=Palladio;1944627]Bovendien zijn de prijzen zeer goed te doen en zijn er heel regelmatig acties zoals 100 euro korting, gratis verdubbeling van je geheugen, gratis verzending...

/quote]

Over de kwaliteit van Dell geen slecht woord (heb hier zelf een Dell monitor), maar bovenstaande getuigt voor mij dat hun basisprijzen te hoog zijn. Een promo moet een uitzondering zijn en niet de regel vind ik.

Gratis bestaat namelijk niet......
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

gggggggggggggggg
                  Last edited by Guest13; 31 augustus 2010, 16:17. Reden: hhhhhhhhhhhhhhhhhh

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                    awel ik moet van dell niets meer hebben.. op een gegeven moment gaat de batterij verminderen..... en ik bel dus om een nieuwe.... "dan dan 84 euro meneer, maar eerst moet ge de andere opsturen, want ge zou die kunnen openmaken en namaken" : nu is het wel zo.. batterij opsturen is laptop kan niet gebruikt worden ( werk daarmee altijd op de bat. omdat ik daar ergens mee zit waar geen stroom is.) dus ik zeg : "ik denk wel even na"
                    Na een 2 maand bel ik terug ik zeg, "ik moet wat langer ergens werken en ik kom met 1 batterij niet toe.. kan ik een 2de bestellen?". " : "das geen probleem meneer, geef je adres op, en stort 69 euro op deze rekening en we sturen er een op" .
                    Ik heb hem in de vuilbak gesmeten en ne nieuwe gekocht ( ne siemens ).
                    Toch wel vreemd dat ze vragen om je oude batterij op te sturen. Je kan inderdaad gewoon een tweede bestellen. Maar dat een batterij verslijt, is de normaalste zaak van de wereld.

Dave
                    pixelpusher

Comment

VGN-BZ11MN rond de 1000 euro plus 200 euro voor dockingstation.

Sony vaio zakelijke modellen gezien bij Hifinesse (laurentplein gent).

zeer degelijk model, je moet de specs maar eens bekijken ...

ideaal voor wat jij opnoemt
                      Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
                      Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

Comment

hhhhhhhhh
                        Last edited by Guest13; 31 augustus 2010, 16:17. Reden: gggggggggggggg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Gent: kijk eens bij www.aios.be of (meestal iets duurder) bij www.vdhsoft.be

of www.codima.be , www.forcom.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                            Dat een batterij verslijt begrijp ik 100%, maar hen om een nieuwe vragen en zij dan 84 euro vragen en de oude opsturen ??? en een 2de vragen en dan maar 69 euro vragen ... verkeerde politiek.
                            maar dat is "off the question" , dus zwijg ik hier nu verder.
                            Dat zijn normale prijzen voor batterijen, en het is best mogelijk dat ze na verloop van tijd goedkoper worden.

Maar goed, geloof wat je wil...

Dave
                            pixelpusher

Comment

Dan heb je toch een achterlijke aan de telefoon gehad bij Dell.

Als ze stukken leveren in garantie mag je altijd achteraf terugsturen.

En een nieuwe kopen kan je zelfs gewoon via de website.

Comment

Working...
                              X