Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Anderlecht, wat nu?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Anderlecht, wat nu?

Wat is er toch mis met het belgische voetbal
    Ik vond het zeer spijtig dat Anderlecht het niet haalde.
    Als hollander was ik een fan van de rode duivels uit de jaren 80. EK 1980 had Belgie MOETEN winnen maar deed de titel cadeau aan Duitsland. 1 van de mooiste WK wedstrijden die ik ooit gezien heb, Belgie tegen de Sovjet Unie WK 1986 in Mexico. En zo kan ik nog even door gaan.
    Ik geloof niet dat het aan talent ligt. Je maakt mij niet wijs dat 150 km verderop in Amsterdam meer talent geboren wordt dan in Belgie. Maar waar ligt het dan wel aan ?? Iedereen heeft er een mening over en zo ik ook. Zonder kwade bedoelingen denk ik toch dat het aan de opleiding in Belgie ligt. Dan kom je dus terecht bij de (jeugd) trainers. Wordt er goed opgeleid in Belgie ?? Als buitenstaander zeg ik van niet. Hoeveel belgische trainers zijn werkzaam bij (top) clubs in het buitenland? Ik kom niet verder dan Eric Gerets. Waar zijn de opvolgers van Goethals en Guy Thijs gebleven. De generatie uit de jaren tachtig heeft dus geen (top) trainers opgeleverd en daar is het Belgische voetbal nu de dupe van. In Engeland hebben ze min of meer hetzelfde probleem. Alleen hebben ze daar de trainers ingekocht omdat ze genoeg centen hebben. Manchester United, Chelsea, Arsenal, Liverpool, Tottenham en al die andere topclubs hebben allemaal buitenlandse trainers. Daarnaast vraag ik me af of Belgie niet te lang is blijven hangen in een ouderwets spelstijl.
    En nu het positieve gedeelte. Belgie heeft op dit moment een goede generatie voetballers (talenten). Allleen moeten de mannen nu wel gaan presteren. Om te beginnen, kwalificeren voor het WK in Zuid Afrika. Een speler als Dembele hoort op een WK te spelen. Ik kan niet wachten.....
    Canon 450D | Canon 50D | Canon 10-22 mm f/3.5-4.5 USM | Canon 17-55 2.8 IS USM | Canon EF-S 18-200mm F/3.5-5.6 IS | Speedlight 430EX | Cokin Z-PRO (100mm) Filter System
    http://www.flickr.com/photos/dollias/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dollias Bekijk bericht
      Ik vond het zeer spijtig dat Anderlecht het niet haalde.
      Als hollander was ik een fan van de rode duivels uit de jaren 80. EK 1980 had Belgie MOETEN winnen maar deed de titel cadeau aan Duitsland. 1 van de mooiste WK wedstrijden die ik ooit gezien heb, Belgie tegen de Sovjet Unie WK 1986 in Mexico. En zo kan ik nog even door gaan.
      Ik geloof niet dat het aan talent ligt. Je maakt mij niet wijs dat 150 km verderop in Amsterdam meer talent geboren wordt dan in Belgie. Maar waar ligt het dan wel aan ?? Iedereen heeft er een mening over en zo ik ook. Zonder kwade bedoelingen denk ik toch dat het aan de opleiding in Belgie ligt. Dan kom je dus terecht bij de (jeugd) trainers. Wordt er goed opgeleid in Belgie ?? Als buitenstaander zeg ik van niet. Hoeveel belgische trainers zijn werkzaam bij (top) clubs in het buitenland? Ik kom niet verder dan Eric Gerets. Waar zijn de opvolgers van Goethals en Guy Thijs gebleven. De generatie uit de jaren tachtig heeft dus geen (top) trainers opgeleverd en daar is het Belgische voetbal nu de dupe van. In Engeland hebben ze min of meer hetzelfde probleem. Alleen hebben ze daar de trainers ingekocht omdat ze genoeg centen hebben. Manchester United, Chelsea, Arsenal, Liverpool, Tottenham en al die andere topclubs hebben allemaal buitenlandse trainers. Daarnaast vraag ik me af of Belgie niet te lang is blijven hangen in een ouderwets spelstijl.
      En nu het positieve gedeelte. Belgie heeft op dit moment een goede generatie voetballers (talenten). Allleen moeten de mannen nu wel gaan presteren. Om te beginnen, kwalificeren voor het WK in Zuid Afrika. Een speler als Dembele hoort op een WK te spelen. Ik kan niet wachten.....
      Goede samenvatting dollias.

En het beste voetbal in 2008 vond ik de wedstrijden van de Spaanse nationale ploeg. Wat een verademing.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
        Ahhh, heeft die na het motorcrossen toch een nieuwe hobby gevonden?

Evens bedoel je
        Juist ja verwissel altijd die namen.

Comment

We hebben in België wel goede trainers hoor, ik noem maar M. Preud’homme, G. De Bouck, A. Jacobs, G. Leekens en jawel, R. Vandereycken. Maar je hebt 100% gelijk wat betreft de jeugdtrainers. Wie traint hier de jeugd? Oud spelers houden in hun vrije tijd zich wat bezig met de jeugd. Een trainerscursus hebben de meesten (zeg maar 95%) nooit gevolgd. Dat is niet enkel zo voor de kleine clubs maar ook voor onze zogenaamde topclubs. Investeren in jeugd kennen ze hier blijkbaar niet. En als er dan een toptalent doorbreekt dan wil die al na één jaar naar het buitenland en hier denk ik vooral aan Tom Desutter. Gelukkig heeft Cercle hem kunnen overtuigen om toch nog één jaar te blijven (mede door zijn zware blessure). Dus voor een bestuur is het ook moeilijk veel te investeren in de jeugd want de buitenlandse clubs komen onze jeugd wegpikken voor een prikje. Daar zijn tientallen voorbeelden van. Dus de clubs zijn er dan aan voor de moeite, dus kopen ze liever goedkope 2de rang buitenlanders dan te investeren in een dure opleiding van eigen jeugdtalent.

Volgens mijn bescheiden mening zou de K.B.V.B. zich meer moeten bezig houden met de opleiding van de jeugd en de clubs die inspanningen leveren meer financiële steun geven.
          Ja, ook de stadsbesturen zouden hun steentje moeten bijdragen. Lille OSC (Fr.) krijgt jaarlijks miljoenen van het stadsbestuur. Ok, Lille is een grote stad naar Belgische normen althans, maar hier in ons gezellig apenlandje laten ze de clubs liever failliet gaan (denk maar aan Verbroedering Geel).
          Ach, waar maken we ons druk om, vijftien jaar geleden werd België al gewaarschuwd dat we achterop liepen. Men negeerde gewoon die waarschuwingen (we hebben talent zat zeker?) en nu plukken we daar de vruchten van.
          En dan zwijg ik maar best over de clubs die geen bouwvergunning krijgen om een nieuw stadion te bouwen (die ze zelf financieren) en die ze bovendien dringend nodig hebben.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            We hebben in België wel goede trainers hoor, ik noem maar M. Preud’homme, G. De Bouck, A. Jacobs, G. Leekens en jawel, R. Vandereycken. Maar je hebt 100% gelijk wat betreft de jeugdtrainers. Wie traint hier de jeugd? Oud spelers houden in hun vrije tijd zich wat bezig met de jeugd. Een trainerscursus hebben de meesten (zeg maar 95%) nooit gevolgd. Dat is niet enkel zo voor de kleine clubs maar ook voor onze zogenaamde topclubs. Investeren in jeugd kennen ze hier blijkbaar niet. En als er dan een toptalent doorbreekt dan wil die al na één jaar naar het buitenland en hier denk ik vooral aan Tom Desutter. Gelukkig heeft Cercle hem kunnen overtuigen om toch nog één jaar te blijven (mede door zijn zware blessure). Dus voor een bestuur is het ook moeilijk veel te investeren in de jeugd want de buitenlandse clubs komen onze jeugd wegpikken voor een prikje. Daar zijn tientallen voorbeelden van. Dus de clubs zijn er dan aan voor de moeite, dus kopen ze liever goedkope 2de rang buitenlanders dan te investeren in een dure opleiding van eigen jeugdtalent.

Volgens mijn bescheiden mening zou de K.B.V.B. zich meer moeten bezig houden met de opleiding van de jeugd en de clubs die inspanningen leveren meer financiële steun geven.
            Ja, ook de stadsbesturen zouden hun steentje moeten bijdragen. Lille OSC (Fr.) krijgt jaarlijks miljoenen van het stadsbestuur. Ok, Lille is een grote stad naar Belgische normen althans, maar hier in ons gezellig apenlandje laten ze de clubs liever failliet gaan (denk maar aan Verbroedering Geel).
            Ach, waar maken we ons druk om, vijftien jaar geleden werd België al gewaarschuwd dat we achterop liepen. Men negeerde gewoon die waarschuwingen (we hebben talent zat zeker?) en nu plukken we daar de vruchten van.
            En dan zwijg ik maar best over de clubs die geen bouwvergunning krijgen om een nieuw stadion te bouwen (die ze zelf financieren) en die ze bovendien dringend nodig hebben.

Grtz, RF
            Ik wil jou niet kwetsen maar wat is er nu dringend aan een te bouwen stadion?
            En waarom moeten steden investeren in voetbal?
            Als een land en zijn bevolking zich daarover druk maken dan durf ik spreken
            over een "apenland"...
            Ik denk dat een stad of een gemeenschap het geld beter kan investeren
            dan in voetbal.
            Maar mag ik zeggen dat na religie en nu ook voetbal opium is voor het volk
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              over een "apenland"...
              Ik denk dat een stad of een gemeenschap het geld beter kan investeren
              dan in voetbal.
              Maar mag ik zeggen dat na religie en nu ook voetbal opium is voor het volk
              In Brugge wordt het nieuwe stadion volledig gefinancierd door derden, dus geen stad of gemeenschap, noch de club. Dus jouw punt gaat voor FCB niet op
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                In Brugge wordt het nieuwe stadion volledig gefinancierd door derden, dus geen stad of gemeenschap, noch de club. Dus jouw punt gaat voor FCB niet op
                Ah, ok en bedankt voor deze info.
                Dat is een goede zaak.

Maar "mijn punt" wil ik graag behouden

En als Brugge nu eens zou spelen gelijk in de tijd van Lambert en co.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

[QUOTE=theokus;1944373]Ik wil jou niet kwetsen maar wat is er nu dringend aan een te bouwen stadion?
                  Omdat in het geval van Club ze iedere 14 dagen meer volk zouden hebben.
                  Meer volk is meer inkomsten is meer investeren enz.

Ik had het over de jeugdopleiding niet over het voetbal in het algemeen. En van mij mag dat gerust ook in andere sporten hoor.
                  over een "apenland"... Ik maak er mij niet druk in hoor. Ik stel alleen vast wat elders kan dat hier niet kan. Ik denk dat een stad of een gemeenschap het geld beter kan investeren
                  dan in voetbal. Investeren in jeugdopleiding is dus niet belangrijk? Hallo crocket!Maar mag ik zeggen dat na religie en nu ook voetbal opium is voor het volk
                  Van mij mag je dat gerust zeggen, no problemo.[/QUOTE]

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

[QUOTE=Red Falcon;1944433]
                    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Omdat in het geval van Club ze iedere 14 dagen meer volk zouden hebben.
                    Meer volk is meer inkomsten is meer investeren enz.

Ik had het over de jeugdopleiding niet over het voetbal in het algemeen. En van mij mag dat gerust ook in andere sporten hoor.
                    over een "apenland"... Ik maak er mij niet druk in hoor. Ik stel alleen vast wat elders kan dat hier niet kan. Ik denk dat een stad of een gemeenschap het geld beter kan investeren
                    dan in voetbal. Investeren in jeugdopleiding is dus niet belangrijk? Hallo crocket!Maar mag ik zeggen dat na religie en nu ook voetbal opium is voor het volk
                    Van mij mag je dat gerust zeggen, no problemo.[/QUOTE]
                    Investeren in onze jeugd is een zeer goede zaak.
                    Daarbij hoop ik dat onze jeugd er beter van wordt.

Onze jeugd is de toekomst zegt men.
                    Vergeet dan nooit dat de ouderen van NU, ook ooit jeugd was
                    En wat hebben ze ervan terecht gebracht?
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Heel blij dat we het eens zijn Theo, maar uw vraag snap ik niet goed.
                      Ik heb in ieder geval een mooie jeugd gehad en aan sport heb ik ook gedaan al was het niet altijd voetbal.

Comment

Mischien off-topic maar wat de jonge duivels vandaag toonden vond ik bij tijden mooi voetbal. Vooral in de eerste helft keek ik mijn ogen uit want bij tijden waren het zelfs de Belgen die het mooiste voetbal brachten.

Comment

Als die gasten zelfs in de alles of niets wedstrijd een beetje rondwandelen op het terrein, hoe wil je dan dat ze zich kwalificeren ?
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dollias Bekijk bericht

Dat waren inderdaad nog tijden....
                            Maar toen kwamen de Belgen als leeuwen op het veld en vochten tot ze er bij vielen. En ze "kropen" moegestreden van het veld.
                            Die inzet was er vroeger ook bij onze clubploegen.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Als die gasten zelfs in de alles of niets wedstrijd een beetje rondwandelen op het terrein, hoe wil je dan dat ze zich kwalificeren ?
                              Dan heb je het op de 'echte' Rode Duivels onder René Vandereycken.

Deze jonge garde heeft echt wel talent en eindelijk ook eens een trainer die een deftig systeem op poten zet.

Nu nog René daar wegkrijgen.
                              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door acing Bekijk bericht
                                Mischien off-topic maar wat de jonge duivels vandaag toonden vond ik bij tijden mooi voetbal. Vooral in de eerste helft keek ik mijn ogen uit want bij tijden waren het zelfs de Belgen die het mooiste voetbal brachten.
                                Daar ben ik ook mee eens.

We hebben geen "killer-spitsen".
                                En dan verwijs ik graag naar één jaar Sonck bij Genk.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X