Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oude reflex

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oude reflex

    Een tijdje geleden is mijn opa naar een serviceflat verhuisd. Minder plaats daar; dus veel om achter te laten, te verkopen, weg te gooien, weg te geven...
    Enfin, deze twee toestellen heb ik gekregen. Ze hebben allebei een grote zoeker met mat glas.

    De eerste is een Praktica Praktisix II, Oost-Duits als ik me niet vergis.
    Een model van in de jaren '60. Er zit een 120mm f/2.8 lens op (uiteraard verwisselbaar), met opschrift 'aus Jena'.

    De tweede ziet er ouder uit en heeft duidelijk al wat meer meegemaakt, maar op uitzondering van het merk (Reflecta) kan ik niets vinden van dit type. Ik zie ook nergens een typenummer ofzo op de reflex zelf... Op twee lenzen staat wel 'Triolar Anastigmat - f/3.5, 75mm', maar ik veronderstel dat de naam enkel op de lens doelt...

    Weet iemand iets meer over deze Reflecta of over de Praktica? Productiejaar, locatie, zeldzaamheid, eventuele waarde, iemand die ermee heeft gewerkt...
    Ik heb al een poging ondernomen om het aan m'n opa zelf te vragen, maar iets zinnigers dan 'jaja menneke... da is een goe toestel...' komt er niet meer uit.





    Groetjes,
    Palladio
    You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

  • #2
    Re: Oude reflex

    Een beetje Googelen en je had gevonden wat je zocht.


    mvg
    Antoine

    Comment


    • #3
      Re: Oude reflex

      En hier kunt ge zelfs de handleiding downloaden.
      Aangezien je beide camera's van je opa gekregen heb zou ik die als aandenken houden.
      Die Praktica ziet er nog als nieuw uit en er zit een bere goede lens op die je zelfs mits een adapter op je Canon kunt gebruiken.
      Die Reflecta is een pracht van een toestel om ergens een mooi plaatsje te geven in huis.

      Grtz, RF


      Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

      Comment


      • #4
        Re: Oude reflex

        Bedankt alletwee.
        Kben ook niet echt vanplan ze van de hand te doen hoor!

        Grtz,
        Palladio
        You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

        Comment

        Working...
        X