Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beamer voor kantoorgebruik

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Beamer voor kantoorgebruik

Kan er iemand me vertellen waar ik op moet letten bij een aankoop van een beamer voor kantoor gebruik?

- Projectie op doek van +/- 1.85m X 2.24m
    - Projector moet dienen voor office & internet prsentaties
    - Budget is niet zo belangrijk
    - Ruimte kan lichtje verduisterd worden, maar toch zeer beperkt.

Moest je er kennis van hebben, laat zeker een berichtje (of PM) achter.

Sven

Re: Beamer voor kantoorgebruik

Als je de ruimte niet echt kan verduisteren is het best dat je zoveel mogenlijk Ansi Lumen hebt. 2500 Ansilumen is normaal wel voldoende voor een presentatie bij daglicht. Verder zou ik kijken naar de levensduur van de lamp, het aantal branduren dus en ook hoeveel een nieuwe lamp kost.

Zo heb ik bij de aanschaf van mijn projector getwijfeld tussen een Acer en een Sanyo met dezelfde specs (3500 branduren / 2500 ansilumen). Toen ik ontdekte dat de lamp van de Acer +- 200€ koste en die van de Sanyo +-450€ had ik snel gekozen natuurlijk.

Verder moet je er rekening mee houden, als je zo groot wil projecteren zal de beamer ongeveer 4.5 - 5m van het doek staan. Dat is natuurlijk niet exact, de ene heeft wat meer zoom dan de andere. Meestal staan er wel calculators op de websites.

Comment

Zijn Acer en Sanyo de beste merken?

Comment

Dat zeker niet, Epson is ook een heel goed merk en er zullen er vast nog zijn.
        Maar heb je het beste nodig voor projecties op kantoor?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T Bekijk bericht
          Dat zeker niet, Epson is ook een heel goed merk en er zullen er vast nog zijn.
          Maar heb je het beste nodig voor projecties op kantoor?
          Neen, de beste hebben we niet nodig, maar wel een hoog kwalitatief toestel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels Bekijk bericht
            Neen, de beste hebben we niet nodig, maar wel een hoog kwalitatief toestel.
            Dan zou ik hier eens kijken.

Ik denk dat de EMP400W ideaal is omdat deze een heel korte projectieafstand heeft & 4000 branduren. Maar bekijk ook de andere eens uit de EMP reeks.

Is de ruimte vrij groot en maakt geld niet uit zou ik eerder voor de EP reeksen gaan, die hebben meestal 3500 - 4000 ansilumen, perfect om te projecteren met daglicht.

Comment

Acer behoort tot het goedkopere gamma en is niet slecht.
              Daarnaast heb je ook - Benq / - Canon / - Epson / - Infocus / - Mitsubishi / - Nec / - Optoma / - Samsung / - Sharp / - Sony /
              - Viewsonic /
              Vooral ALu is van belang. hoe hoger, hoe duurder.
              De EMP400W behoort al tot de duurdere. Alles is afhankelijk van waar je hem wil gebruiken.

Comment

Working...
              X