Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigarettenaansteker naar USB

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigarettenaansteker naar USB

    Ik ben op zoek naar een gadget. Ik heb er genoeg van om beperkt te zijn in mijn auto met die sigerettenaansteker. Ik heb een GPS en een GSM die beiden aangesloten worden met een USB aansluiting. Bij de GPS was er een kabel meegeleverd waar de USB stekker die in de GPS gaat en aan de andere kant een lompe stekker voor de sigarettenaansteker. Mijn GSM dan weer het kleine fichke voor USB.

    Zou er geen compacte gadget bestaan die van sigarettenaansteker naar 2x USB gaat? En dan liefst niet van die grote USB stekkers van het kleinere model zoals we die kennen van de GPS, GSM of DSLR? ZO kan ik EN de GPS gebruiken EN mijn GSM opladen in de auto.


    Alvast bedankt.

  • #2
    Re: Sigarettenaansteker naar USB

    Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
    Ik ben op zoek naar een gadget. Ik heb er genoeg van om beperkt te zijn in mijn auto met die sigerettenaansteker. Ik heb een GPS en een GSM die beiden aangesloten worden met een USB aansluiting. Bij de GPS was er een kabel meegeleverd waar de USB stekker die in de GPS gaat en aan de andere kant een lompe stekker voor de sigarettenaansteker. Mijn GSM dan weer het kleine fichke voor USB.

    Zou er geen compacte gadget bestaan die van sigarettenaansteker naar 2x USB gaat? En dan liefst niet van die grote USB stekkers van het kleinere model zoals we die kennen van de GPS, GSM of DSLR? ZO kan ik EN de GPS gebruiken EN mijn GSM opladen in de auto.


    Alvast bedankt.
    Daar vrees ik voor.

    Wat ik wel liggen heb hier, dat ik superhandig vind, is een autolader voor USB apparaten met zo'n oprolkabeltje. Maar ik gebruik het nu niet meer, met m'n nieuwe auto. Maar eentje met twee aansluitingen, daar vrees ik voor.

    Dave
    pixelpusher

    Comment


    • #3
      Re: Sigarettenaansteker naar USB

      zoek eens met onze vriend google op '' usb sigarettenlader "

      Comment


      • #4
        Re: Sigarettenaansteker naar USB

        Wat ik gebruik is een adapter voor de sigarettenaansteker, met bovenop gewoon een USB poort. Eentje weliswaar, maar wel gemakkelijk. Enkel de USB kabel die je ook voor de computer gebruikt moet mee.
        Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

        Comment


        • #5
          Re: Sigarettenaansteker naar USB

          zoiets dan http://cgi.benl.ebay.be/CHARGEUR-USB...QQcmdZViewItem
          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

          IMac/IPad/Mac Air 
          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

          Comment


          • #6
            Re: Sigarettenaansteker naar USB

            Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
            en nog een ( compact ) usb hubje en tis OK
            Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

            Comment


            • #7
              Re: Sigarettenaansteker naar USB

              Oorspronkelijk geplaatst door janvangent Bekijk bericht
              en nog een ( compact ) usb hubje en tis OK
              Ik denk het niet.

              Zo'n compact hubje levert per poort slechts 100mA.

              Dave
              pixelpusher

              Comment


              • #8
                Re: Sigarettenaansteker naar USB

                Ideaal voor U:



                2 sigarettenaansteker uitgangen, en 2 powered usb poorten. Nu weet ik niet of het 2x 500 of 1000 in totaal is.

                Ik laad er mijn tomtom mee op, en die lust toch wel wat stroom...
                Enigste probleem, er zitten gekleurde ledjes in, die dan nog eens regelmamtig van kleur veranderen :-(

                Comment


                • #9
                  Re: Sigarettenaansteker naar USB

                  Ja, op het juiste spoor maar wat ik zoek bestaat precies niet.
                  Waar ik niet voor te vinden ben is zo'n splitter van 1 naar 2 sigarettenaansluitingen. Dat is me te lomp en precies de reden waarom ik naar iets compacts zoek zoals in de link van Janvangent maar dan met eventueel 2 mini USB stopcontactjes.
                  O, voor ik het vergeet, Google is nog steeds mijn beste vriend maar weet het ook niet Fabbe.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigarettenaansteker naar USB

                    Pas wel op. Pas nog gehoord dat pechverhelpers een serieuze stijging van batterij problemen bemerken, vanwege de rommel die we op onze sigarettenaansteker aansluiten.
                    Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigarettenaansteker naar USB

                      Via google met car charger mini usb 2-port.
                      Hier, hier, hier en hier eentje met twee USB-poorten.
                      Jammer genoeg de gewone (USB A).

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigarettenaansteker naar USB

                        Thx a million Godo, precies wat ik zocht

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sigarettenaansteker naar USB

                          Gèrn gedoan!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sigarettenaansteker naar USB

                            En nog eentje van GPSshop : Met dubbele USB en Sigarenaansteker.

                            Groetjes
                            Skitch
                            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Verstraete)

                            Comment

                            Working...
                            X