Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HDMI probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • HDMI probleem

    Ik zit met het volgend probleem.
    Ik heb mij recent een AV receiver aangekocht (Yamaha RX-V861) omdat mijn vorige installatie niet meer te combineren was met mijn huidige AV behoeftes.
    Verder beschik ik over een LG plasma 42PF3000 + HDD/DVD combinatie LG RH-7500.
    Ik heb alles mooi aangesloten en heb prachtige resultaten, behalve op 1 vlak.

    Ik zal in 't kort even de installatie uitleggen, om het allemaal iets duidelijker te maken.

    HDD/DVD aangesloten aan AV receiver via component (upscaling 1080i werkt perfect bij 't bekijken van DVD)
    PS2 aangesloten aan AV receiver via component (werkt perfect)
    Al deze signalen gaan van de AV receiver HDMI out naar de HDMI in van mijn plasma, werken dus perfect. Audio gaat via optical + coaxial (werken allebei)
    Plasma is dus als monitor aangesloten aan mijn AV receiver via HDMI.

    Het probleem is, als ik via de tuner van mijn HDD/DVD kijk naar de zenders, heb ik een zeer slecht beeld. Als ik wat aan de HDMI kabel "frutsel" wordt het een beetje beter, maar nooit echt toonbaar. Ik dus naar de winkel, een duurdere HDMI kabel gaan kopen, zelfde scenario.

    Heb dus als laatste hulpmiddel de plasma aangesloten via component ipv HDMI en hier zijn de zenders die ik bekijk via HDD/DVD tuner perfect.

    Ik zou dus inderdaad de AV receiver kunnen aangesloten laten via component aan de plasma, maar dan ben ik wel de upscaling mogelijkheid kwijt (doet hij enkel via HDMI) en geloof mij, het verschil is fenomenaal.

    Dus, waaraan kan dit euvel liggen, wetende dat ik naar DVD (geupscaled 1080i) kan kijken en dat de HDMI kabel dus niet defect is, anders zou ik dat ook niet kunnen doen, of niet?

    IK zou natuurlijk ook een HDD/DVD recorder kunnen kopen met HDMI aansluiting, maar mijn huidig toestel is nog maar amper 2 jaar oud, dus is geen oplossing.

    Ok, veel uitleg, maar soms is het beter teveel info te geven, dan niets te geven.

    Alvast bedankt
    Canon EOS 300D + Nikon Coolpix 3700 + 70-300 mm F4 - 5,6 DG MACRO APO SUPER II.

    de gustibus et coloribus non est disputandum (over smaken en kleuren valt niet te twisten)
    major e longinquo reverentia (van afstand bezien, is alles mooi)

  • #2
    Re: HDMI probleem

    Probeer eens het volgende.
    Je zet alles aan zoals gewoonlijk en stemt dus af op de tuner van uw HDD/DVD zodat je het slechte beeld hebt.
    Dan doe je een van volgende handelingen (niet tegelijk) :
    1. Je selecteert op je TV een andere ingang (bijv. Side) en komt dan terug naar HDMI.
    2. Je schakelt de TV uit en dan weer aan.
    3. Schakel je versterker eens naar een andere input en terug.

    Bezie eens of een van beiden een invloed heeft.

    Kijk voor de rest ook eens je instellingen na wat formaat en zo betreft ... ook Pal/Secam instellingen.
    Vergeet niet dat ook uw versterker instellingen heeft.
    Last edited by VerSeg; 4 augustus 2008, 02:41.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: HDMI probleem

      Waarom zou je upscalen naar 1080i als je plasma TV dit niet aankan?
      De maximum resoutie van een je plasma is 768.
      U hebt een veel beter beeld in 720p dan in 1080i
      Probeer eens de monitor out van Uw reciever met componentkabels aan te sluiten op de plasma in 720p dan zal het TV signaal wel goed zijn.
      Het probleem zit hem in de upscaling die moet gebeuren naar 1080i.
      Dit werkt meestal niet nar behoren en Uw plasma zal dan 720p veel beter kunnen verwerken.
      Meer kan u hier vinden.http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/720p-v...080i-20080709/
      Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
      www.cromagnonman.be

      Comment


      • #4
        Re: HDMI probleem

        Beste Verseg,

        Dat mijn AV receiver verschillende instellingen heeft, weet ik wel hoor, veel te veel zelfs, maar hieraan ligt het niet. Instellingen van plasma, HDD, PS2 en receiver zijn goed ingesteld.

        Maar toch bedankt voor je aangeboden oplossing, heb het geprobeert, maar all stays the same ...
        Canon EOS 300D + Nikon Coolpix 3700 + 70-300 mm F4 - 5,6 DG MACRO APO SUPER II.

        de gustibus et coloribus non est disputandum (over smaken en kleuren valt niet te twisten)
        major e longinquo reverentia (van afstand bezien, is alles mooi)

        Comment


        • #5
          Re: HDMI probleem

          Oorspronkelijk geplaatst door cromagnonman Bekijk bericht
          Waarom zou je upscalen naar 1080i als je plasma TV dit niet aankan?
          De maximum resoutie van een je plasma is 768.
          U hebt een veel beter beeld in 720p dan in 1080i
          Probeer eens de monitor out van Uw reciever met componentkabels aan te sluiten op de plasma in 720p dan zal het TV signaal wel goed zijn.
          Het probleem zit hem in de upscaling die moet gebeuren naar 1080i.
          Dit werkt meestal niet nar behoren en Uw plasma zal dan 720p veel beter kunnen verwerken.
          Meer kan u hier vinden.http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/720p-v...080i-20080709/
          Zoals ikzelf al zei in mijn bericht, als ik de receiver aansluit via component heb ik wel een perfect beeld. Maar dan heb ik niets aan de upscaling functie, en dat maakt toch wel een wereld van verschil bij het afspelen van een DVD, het verschil is echt groot.
          Wat ik wel heb gedaan is de upscaling ratio aangepast naar trough, 576p en 720p en dan terug naar 1080i. Bij deze handelingen is er wel een verschil te zien, maar nog steeds geen perfect beeld.
          Ik denk dat je misschien gelijk hebt, maar hoe leg je dan uit dat mijn HDD/DVD wel een DVD afspeelt met de 1080i upscaling en mijn zenders stoort via mijn tuner? Wat net daarom heb ik hem gekocht, voor die upscaling mogelijkheid (deels natuurlijk ook voor de sound hoor).

          Alvast bedankt voor je positieve noot
          Canon EOS 300D + Nikon Coolpix 3700 + 70-300 mm F4 - 5,6 DG MACRO APO SUPER II.

          de gustibus et coloribus non est disputandum (over smaken en kleuren valt niet te twisten)
          major e longinquo reverentia (van afstand bezien, is alles mooi)

          Comment

          Working...
          X