Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laptop-onderzoek voor USA-bezoekers

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Laptop-onderzoek voor USA-bezoekers

Vanmiddag op het nieuws.
    De luchtvaartautoriteiten heebn het recht je laptop op te vragen en volledig te scannen op inhoud ...
    Van privacy gesproken ...
    Nu, ik snap niet goed de bedoeling van dergelijke nonsens ...
    Blijkbaar kan je via je laptop terroristische dingen uithalen .... ZIe ik nergens in de handleiding ...
    Wat zullen ze doen met PDA's, .... daar kan toch ook software voor geschreven en opgezet ...
    Over paranoïa gesproken ...
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

Re: Laptop-onderzoek voor USA-bezoekers

Ik heb niks te verbergen, ze doen maar, ik maak van zo'n dingen helemaal geen punt, je kan tegenwoordig niet voorzichtig genoeg zijn, ik geef ze geen ongelijk. Beter voorkomen dan genezen.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Ze zullen de personen er wel een beetje uit kiezen om hun laptop te scannen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
        Ze zullen de personen er wel een beetje uit kiezen om hun laptop te scannen
        Dat zou pas een grote Amerikaanse flater zijn Wimpy....
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Niet akkoord Francis, je hebt recht op privacy en het moet toch ergens ophouden? Men gaat regelrecht naar Big Brother toestanden en voelde me persoonlijk al niet comfortabel toen ik mijn vingerafdruk moest achterlaten toen ik landde in Atlanta. Nee, ik heb geen criminele intenties maar het moet toch allemaal niet gekker worden.
          Je kan trouwens vanaf heden niet zomaar het vliegtuig meer nemen om naar de VS te gaan. Zie hier.

Ik hou er niet van in de gaten gehouden te worden door camera's of gecontroleerd te worden op welke manier mijn ticket betaald is geweest of als ik me moet verantwoorden waar ik de laatste 2-3 maand geweest ben.
          Denk je niet dat er iets fundamenteels verkeerd is als een land zulke maatregelen moet nemen? Ja, de wereld is verandert en alles mondialer maar dat mag een regering het recht niet geven zomaar zonder reden binnen te dringen in de persoonlijke levenssfeer van een reiziger.
          Men zou dus de laptop mogen scannen. Wat men E-mails? Er is nog steeds bescherming van het broefgeheim en kan enkel met een "court order" om het engels maar eens te gebruiken.

Nee, ik kan voor mijn werk sowieso niet naar de VS meer reizen (enkel en alleen wegens het feit dat mijn aansprakelijkheidsverzekering gaat stijgen met €2.500/jaar om te mogen werken in de VS voor een Belgische firma tov de €750/jaar voor alle andere landen in de wereld) en ben er eigenlijk wel blij om.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
            Ik heb niks te verbergen, ze doen maar, ik maak van zo'n dingen helemaal geen punt, je kan tegenwoordig niet voorzichtig genoeg zijn, ik geef ze geen ongelijk. Beter voorkomen dan genezen.
            Ik heb ook helemaal niets te verbergen en ik wil best begrijpen dat men voorzichtig of niet voorzichtig genoeg kan zijn. Maar trop est trop.
            Wat indien je per toeval een paar moppen en teksten staan heb over bv Bin Laden, bommen, ...
            Weldra zal men het recht eisen om gewoon op straat je kleren uit te spelen, alles te doorzoeken, je eigendommen af te geven en na te checken wat er zoal op staat. GSM, pda, bankkaarten, mem-sticks, MP3's, ... Zelfs in een microchip die op de sys-kaart en Electronische ID zit, kan je gegevens kwijt.
            Kunnen we misschien drie weken voor vertrek ergens aanschuiven om op tijd door de controles te geraken ...
            Ik heb al moeilijkheden genoeg met mijn medicijnen (waar geen titel op staat omdat het experimentele zijn en dus geweldig lijken naar dat witte spul), mijn medisch materiaal, ingeplante catheder,... om er nu nog de andere zooi bij te nemen. Leuk hoor als je daar iedere keer bij de controle, alhoewel papieren en verwittiging op voorhand, bekeken wordt als de grootste terrorist en belaagd wordt met 2 à 3 bulldog's en eisen dat je je armen in de hoogte steekt en daar dan een afstasting meemaakt. Leuk.
            Eigenlijk zouden ze dan ook alle digitaaltjes moeten onderzoeken en scannen en de kaartjes inlezen want daar kan je ook onformatie op kwijt (teksten, ....)
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

Comment

Zoals ik al hierboven vermeldde . . . .IK trek me daar niks van aan, ze doen maar, camera's of geen camera's . . . pfftt . . . ik maak me er gewoon niet druk over, van mij mogen ze mijn hele straat vol camera's hangen, ik zal me sowieso al een stuk veiliger voelen . . . wat er iemand anders over denkt is zijn/haar zaak
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Beetje ridicuul hé ?
                Ik bedoel maar, ik denk niet dat een terrorist zijn gegevens zomaar op 'n laptop zal zetten .. dat zal wel op een zwaar beveiligde server zijn ofzo ..
                www.rock-metal-punk.org

Comment

Franciskine :
                  99,9 % van de bevolking en/of reizigers heeft niks te verbergen maar 't gaat om het fundamenteel recht op privacy. Als er morgen een of andere beambte bij u thuis binnenkomt, alle laden opentrekt, al uw boeken openslaat, uw bankgegevens bekijkt, uw fotoalbums bekijkt, en hierover vragen begint te stellen ....
                  Kan niet, hé, toch niet als je niet verdacht bent van een misdrijf.En zelfs dan heeft een verdachte rechten!

Maar uw laptop doorsnuisteren komt toch grotendeels op hetzelfde neer.
                  En welke garantie krijg je dat de bekeken gegevens niet( tegen u )gebruikt zullen worden, ZELFS als ze niks met terrorisme te maken hebben?
                  Paranoide geesten zijn tot alles in staat, niet waar...

Stel dat je als hobbyfotograaf een fotoshoot deed, 18+, zoals hier vaak foto's op 't forum verschijnen.Die foto's staan nog op uw harde schijf..alles goed uit te leggen, volledig legaal, enz. Dan komen de vragen, hé, vanuit de puriteinse US. Tja, met zo'n materiaal kom je er niet in.. Bij ons ook van plan zoiets te doen, mijnheer?.... Denk niet dat je nog op tijd het vliegtuig haalt.

Stel dat je verschillende keren in Google Earth, inzoomde op het White House. Mogelijks verdachte handeling, toch. En probeer maar uit te leggen dat je een trip naar Washington van plan bent en een route aan 't uitstippelen was...

Misschien is de vergelijking wat overdreven maar er zijn nu éénmaal grenzen, ook voor autoriteiten.

Tot slot, IK trek me daar ook niks van aan, want de USA staat niet op mijn lijst van reisbestemmingen, maar zo'n stap brengt mogelijks andere landen op een idee.
                  www.petervdg.net/Portfolio

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                    Jammer genoeg zijn er mensen die net als u denken en zich psychologisch niet veilig genoeg voelen door de propaganda van de overheden. Het probleem is dat wij hierdoor stilaan onze grondrechten zullen verliezen. Grondrechten die eigenlijk niet eens zo oud zijn en waarvoor 'wij' zo hard hebben gewerkt om het te bekomen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door THESIS Bekijk bericht
                      Jammer genoeg zijn er mensen die net als u denken en zich psychologisch niet veilig genoeg voelen door de propaganda van de overheden. Het probleem is dat wij hierdoor stilaan onze grondrechten zullen verliezen. Grondrechten die eigenlijk niet eens zo oud zijn en waarvoor 'wij' zo hard hebben gewerkt om het te bekomen.
                      Daar zit iets in...

Om het simpel te houden: de Amerikanen bederven zelf eerst de zaak
                      en daarna zit iedereen met de gevolgen.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door THESIS Bekijk bericht
                        Jammer genoeg zijn er mensen die net als u denken en zich psychologisch niet veilig genoeg voelen door de propaganda van de overheden.
                        Als je al 2 keer overvallen bent zoals ik ga je wel anders denken.

EDIT : maar ik ga hier verder niet op in want dan wordt het een maatschappelijke discussie en ben ik verplicht het zaakje te sluiten....

Comment

En zo verdween de "Personal" uit "personal computer"..
                          www.rock-metal-punk.org

Comment

Ik denk dat ze het toestel gewoon door de scanner duwen,als je het moederbord en de rest eruithaalt,heb je genoeg plaats om een lading semtex er in te proppen
                            mvg,
                            creonite
                            Fotokes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door creonite Bekijk bericht
                              Ik denk dat ze het toestel gewoon door de scanner duwen,als je het moederbord en de rest eruithaalt,heb je genoeg plaats om een lading semtex er in te proppen
                              mvg,
                              creonite
                              Die gasten die verantwoordelijk waren voor "9/11" hadden niks nodig.
                              Ze leerden zelfs vliegen in Amerika.
                              En ik denk ook niet dat soortelijke gasten hun communicatie
                              op laptops hebben staan

GSM's hebben meer impact gehad als ik denk aan Londen en Madrid.

Met een andere buitenlandse politiek van de Engelsen en Amerikanen
                              hadden we een andere wereld.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Working...
                              X