Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laptop-onderzoek voor USA-bezoekers

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Laptop-onderzoek voor USA-bezoekers

Het gaat er niet om of ze het wel of niet doen, het gaat er om dat ze de macht hebben om het te doen. ( en het dus ook zullen doen )

Ieder zijn mening, maar voor mijn privacy / vrijheid en levensplezier wil ik gerust een deel risico aanvaarden.

Ik ben echt niet gediend van camera's en andere big brother toestanden waartegen ik mij niet kan verzetten en die zogezegd in mijn eigen belang zijn.

J
    Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

Comment

mja, eens bekijken mogen ze wel, maar in beslag nemen zou ik toch niet leuk vinden, op zen minst gezegd.

quote= Jullie hebben duidelijk nog niet veel naar de VS gevlogen
      goed geraden nog maar 1x en dat is toch zo'n 12 jaar of meer geleden.
      Last edited by dennis_l; 9 februari 2009, 21:28.
      450d met glas van 10 tot 250mm en een flits

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Zoals ik al hierboven vermeldde . . . .IK trek me daar niks van aan, ze doen maar, camera's of geen camera's . . . pfftt . . . ik maak me er gewoon niet druk over, van mij mogen ze mijn hele straat vol camera's hangen, ik zal me sowieso al een stuk veiliger voelen . . . wat er iemand anders over denkt is zijn/haar zaak
        Even een oud draadje reanimeren.
        Literatuur die iedereen zou moeten hebben doorgenomen voordat de uitspraak "'k heb niets te verbergen " over de lippen rolt:
        http://chronicle.com/article/Why-Pri...ven-if/127461/

Ook een interessante website met veel materiaal om over na te denken:
        Bits of Freedom komt op voor internetvrijheid door de online grondrechten op communicatievrijheid en privacy te beschermen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlueInk Bekijk bericht
          Even een oud draadje reanimeren.
          Literatuur die iedereen zou moeten hebben doorgenomen voordat de uitspraak "'k heb niets te verbergen " over de lippen rolt:
          http://chronicle.com/article/Why-Pri...ven-if/127461/

Ook een interessante website met veel materiaal om over na te denken:
          http://www.bof.nl
          Ik heb de tijd genomen om het eens door te nemen, maar ik verander mijn standpunt niet . . . er kan op luchthavens geen controle genoeg zijn met al die pipo's die er tegenwoordig rondlopen . . .
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
            Ik heb de tijd genomen om het eens door te nemen, maar ik verander mijn standpunt niet . . . er kan op luchthavens geen controle genoeg zijn met al die pipo's die er tegenwoordig rondlopen . . .
            Ware het niet dat 90% van wat je op de luchthavens moet ondergaan gewoon voor de show is. Met wat er in mijn handbagage zit zou ik ELKE keer vragen moeten krijgen over de inhoud maar dat is de laatste 25 jaar maar 1 keer gebeurd. Dat was dan nog wel omdat weer eens veel te vroeg op de luchthaven waren en er bij de security aan de gate 3 man met de vingers stond te draaien wegens nog geen nadere passagiers. Eindelijk werd gevraagd wat dit en dat was en waarvoor het diende. Ik kreeg al direct de opmerking dat ik een "screeners nightmare" was . Voor de rest aangename babbel gehad, ik had dan ook niets illegaals mee maar normaal zouden ze toch vragen moeten stellen.

Zo lang de passagiers maar denken dat er gecontroleerd word zijn ze op hun gemak...
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
              Ware het niet dat 90% van wat je op de luchthavens moet ondergaan gewoon voor de show is. Met wat er in mijn handbagage zit zou ik ELKE keer vragen moeten krijgen over de inhoud maar dat is de laatste 25 jaar maar 1 keer gebeurd. Dat was dan nog wel omdat weer eens veel te vroeg op de luchthaven waren en er bij de security aan de gate 3 man met de vingers stond te draaien wegens nog geen nadere passagiers. Eindelijk werd gevraagd wat dit en dat was en waarvoor het diende. Ik kreeg al direct de opmerking dat ik een "screeners nightmare" was . Voor de rest aangename babbel gehad, ik had dan ook niets illegaals mee maar normaal zouden ze toch vragen moeten stellen.

Zo lang de passagiers maar denken dat er gecontroleerd word zijn ze op hun gemak...
              Jaarlijks ga ik vermoedelijk tegen de 100 keer door zo'n scanner op de luchthavens en er zijn idd luchthavens die niet zo moeilijk doen bij het controleren van de handbagage maar dat blijkt steeds bij regionale luchthavens te zijn (dus voor binnenlandse vluchten) en niet-EU. Of het nu Frankfurt, Amsterdam, Rome of ons eigen Brussel is kan ik enkel zeggen dat dit ferm gecontroleerd wordt met wat je bij je draagt EN in je handbagage zit. De keren dat er met swaps over mijn camerauitrusting wordt gegaan of bv. de lensdoppen eraf gaan bij lenzen om er door te kijken is niet te tellen. Echter, de meest intense screening is deze in Tel Aviv, daar wordt bij het binnengaan van de luchthaven de hele bagage gescreend en bij velen helemaal dan ook van onder tot boven gecontroleerd op explosieven etc.

Comment

Het gaat bij mij vooral om de "regionale" luchthavens JFK, Chicago Ohare, Atlanta, Heathrow, Rome, Brussel (natuurlijk), LAX. Nu niet direct de "kleinere" luchthavens...In de rugzak zit dan naast laptop, camera, lenzen ook zendmateriaal met VEEL kabeltjes en wat zelfgemaakte elektronica.

OP LHR was de laatste keer de rugzak gewoon door de security maar de GPS in een apart zakje kreeg dan weer wel een swap met het explosievendoekje.
                Ook door inside info weet ik dat er bij de controle niet op hetzelfde niveau gecontroleerd word.
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

Comment

Working...
                X