Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Usb

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Usb

    Ik heb 2 USB A/B-mini kabeltjes, maar blijkbaar hebben ze niet dezelfde mogelijkheden. Wat ik wil zeggen is dat afhankelijk van het gebruikte kabeltje (1 van een kaartlezer, 1tje van een externe HD) mijn GPS enkel wordt opgeladen of dat je het ook kan 'verkennen', bijwerken (maps, software), files wissen of bijplaatsen (stemmen, POI's, enz.). Uiteraard werkt het juiste kabeltje met het juiste (eigen) randapparaat correct - dus geen defect kabeltje, maar ik vindt het onzinnig (nog) een (derde) (en GPSeigen uiteraard duur) kabeltje aan te schaffen om mijn GPS aan mijn PC te hangen.

    Kan iemand me uitleggen wat het verschil is (zou volgens collega 4 of 5 polig zijn ) en hoe je het verschil ziet tussen de beide?

  • #2
    Re: Usb

    Waarschijnlijk is dat kabeltje van de externe HD enkel bedoelt om extra stroom te leveren en heeft dat kabeltje geen D+/- signaalcontacten. Sommige van die "bus powered" externe HD's vereisen namelijk meer dan de toegelaten 500mA stroom die een enkele USB poort kan aanleveren, en dat lost men dan op met een tweede (of zelfs derde!) USB kabeltje aan te sluiten. Daar mag je dan weer geen signalen over sturen, dus wordt dat kabeltje uitgevoerd zonder signaaldraden.

    Compleet van de pot gerukt, dus.

    Dat is mijn theorie.

    Dave
    pixelpusher

    Comment


    • #3
      Re: Usb

      Bedankt voor je reactie, Dave. alhoewel het een beetje technisch is voor mij.

      Maar als ik je goed begrijp bedoel je dat dat usb kabeltje van de externe HD mogelijk enkel een stroomkabeltje is, waar geen data verkeer mee mogelijk is?

      Euh, dat specifieke kabeltje is wel hét enige kabeltje waarmee ik mijn externe HD aansluit. Die werkt dus alleen met dat kabeltje, zowel power als data. Een tweede usbkabeltje van die HD heb ik ook, maar dat is aan het ene uiteinde USB en aan het andere zoals een poweradapter-aansluiting dus rond met een gaatje in.

      Comment


      • #4
        Re: Usb

        Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
        Bedankt voor je reactie, Dave. alhoewel het een beetje technisch is voor mij.

        Maar als ik je goed begrijp bedoel je dat dat usb kabeltje van de externe HD mogelijk enkel een stroomkabeltje is, waar geen data verkeer mee mogelijk is?

        Euh, dat specifieke kabeltje is wel hét enige kabeltje waarmee ik mijn externe HD aansluit. Die werkt dus alleen met dat kabeltje, zowel power als data. Een tweede usbkabeltje van die HD heb ik ook, maar dat is aan het ene uiteinde USB en aan het andere zoals een poweradapter-aansluiting dus rond met een gaatje in.

        Ja, dat is een ander systeem, wat nog meer gangbaar is. Als ik het goed heb ben je zelfs niet altijd verplicht dat tweede kabeltje-met-adapter-aansluiting te gebruiken. Sommige USB hubs laten namelijk een overschrijding van die 500mA toe.

        Lap, daar gaat mijn theorie.

        Dave
        pixelpusher

        Comment

        Working...
        X