Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Map niet te deleten !!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Map niet te deleten !!!

    Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht

    Volgens mij snap jij het verschil van een proces beëindigen en het register niet helemaal.

    Een proces dat je stopt word bij de volgende opstart gewoon meegestart en heeft niks met het register te maken.

    Ook een proces wat uitgesloten word in de opstart heeft niks van doen met het register.

    Greetz rich
    Volgens mij snap jij niets van de architectuur van windows .. maar misschien had ik het de afgelopen 30 jaar altijd al verkeerd voor ...

    Het ging in deze draad duidelijk over info DELETEREN om van vervelende problemen af te geraken .. een process killen zet zoals je zelf zo prominent aanhaalt totaal geen zoden aan de dijk om het probleem? ook effectief en finaal op te lossen ... maar ik ben hier niet betaald om een cursus "in depth computer maintenance" neer te schrijven ... al de computer fratsen die ik hier mag lezen heb in in meer dan 30 jaar support nog nooit gezien, maar ja gebruikers "opvoeden" tot correct gebruik, is niet aan iedereen gegeven he
    Doe maar ... ik wacht met spanning de volgende klacht af

    Comment


    • #32
      Re: Map niet te deleten !!!

      Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
      Doe maar ... ik wacht met spanning de volgende klacht af
      Ik zit met wat buikkrampen en hoofdpijn.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #33
        Re: Map niet te deleten !!!

        Zoals hier al gemeld kan het al een pak beter lukken door je PC in veilige modus op te starten (door op F8 te duwen juist na de BIOS bootschermen), en dan veilige modus te kiezen.

        In dergelijke gevallen lukt het soms beter om eerst de bestanden en dan pas de map te verwijderen. En soms lukt het ook beter dat in de dosprompt te doen. Waarom, heb ik geen gedacht van, maar windows wegen zijn ondoorgrondelijk hé.

        Met sysinternals "file monitor" kan je ook gemakkelijk zijn of een file geopend is met een programma.
        Groeten,

        Polleke

        Comment


        • #34
          Re: Map niet te deleten !!!

          Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
          Volgens mij snap jij niets van de architectuur van windows .. maar misschien had ik het de afgelopen 30 jaar altijd al verkeerd voor ...

          Het ging in deze draad duidelijk over info DELETEREN om van vervelende problemen af te geraken .. een process killen zet zoals je zelf zo prominent aanhaalt totaal geen zoden aan de dijk om het probleem? ook effectief en finaal op te lossen ... maar ik ben hier niet betaald om een cursus "in depth computer maintenance" neer te schrijven ... al de computer fratsen die ik hier mag lezen heb in in meer dan 30 jaar support nog nooit gezien, maar ja gebruikers "opvoeden" tot correct gebruik, is niet aan iedereen gegeven he
          Doe maar ... ik wacht met spanning de volgende klacht af
          Nee ik heb geen 30jaar ervaring en al zeker niet met de complete architectuur van windows, maar blijkbaar kun je met 30jaar ervaring ook geen oplossing neerpennen ipv moeilijke woorden neergooien en niet betaald zijn om..

          Er moet een bestand weggegooid / gedelete worden (*.nef) is geen belangrijk systeembestand maar gewoon een foto.
          Dit gaat niet omdat een programma of proces dit in gebruik heeft.
          Dan moet dat programma of proces gesloten worden alvorens je de *.nef kunt verwijderen.

          Dan komen we bij de processen, die worden meeopgestart omdat dit ingegeven is in een opstartbestand.
          Als je die sluit staan ze uit, die kan je daarna zelf weer handmatig starten of dit ineens doen door opnieuw op te starten.
          Hier komt geen registerwijziging aan te pas.

          Ik leg iets uit en geef zeker geen opties die ik nog niet zelf heb geprobeerd, maar van jou 2 posts ben ik geen haar wijzer geworden.

          Oftewel jouw bericht is veel tekst maar weinig inhoud, spaar je de moeite en doe zoals ik probeer mensen te helpen met iets waar ze wat mee kunnen.
          Je doet het fout of dat is niet goed is zo makkelijk neer te schrijven en word ook totaal niet geholpen door te vertellen hoeveel ervaring je hebt

          Greetz rich
          D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

          Comment


          • #35
            Re: Map niet te deleten !!!

            Rich, trek het u niet zo aan man, de beste stuurlui staan altijd aan wal.
            Negeer hen gewoon, dan is het direct gedaan.

            Grtz, RF


            Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

            Comment


            • #36
              Re: Map niet te deleten !!!

              Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
              Volgens mij snap jij niets van de architectuur van windows .. maar misschien had ik het de afgelopen 30 jaar altijd al verkeerd voor ...

              Het ging in deze draad duidelijk over info DELETEREN om van vervelende problemen af te geraken .. een process killen zet zoals je zelf zo prominent aanhaalt totaal geen zoden aan de dijk om het probleem? ook effectief en finaal op te lossen ... maar ik ben hier niet betaald om een cursus "in depth computer maintenance" neer te schrijven ... al de computer fratsen die ik hier mag lezen heb in in meer dan 30 jaar support nog nooit gezien, maar ja gebruikers "opvoeden" tot correct gebruik, is niet aan iedereen gegeven he
              Doe maar ... ik wacht met spanning de volgende klacht af
              De mensen die dan al 30 jaar wel betaald hebben voor jouw support zullen er dan ook niet veel wijzer van geworden zijn
              In plaats van opmerkingen te maken die nergens op trekken, geef de TS dan wel een afdoend antwoord op zijn vraag, als je het toch zo goed weet.
              Groetjes
              Valere

              Comment


              • #37
                Re: Map niet te deleten !!!

                Ik ben wat laat met mijn antwoord,
                Maar als jullie Windows gebruiken,
                Dan heb ik hier een handig tooltje, om te zien wat er allemaal mee opstart,
                Bij het opstarten van jullie PC,
                En het komt van bij microsoft zelf: Autoruns
                http://www.microsoft.com/technet/sys.../Autoruns.mspx
                Via het tabblad “Logon” kunnen jullie dan een paar niet echt noodzakelijke programma´s vleugel lam maken,
                Deze zullen dan niet meer gelijktijdig met de PC opstarten

                Comment


                • #38
                  Re: Map niet te deleten !!!

                  Oorspronkelijk geplaatst door JonD Bekijk bericht
                  Ik ben wat laat met mijn antwoord,
                  Maar als jullie Windows gebruiken,
                  Dan heb ik hier een handig tooltje, om te zien wat er allemaal mee opstart,
                  Bij het opstarten van jullie PC,
                  En het komt van bij microsoft zelf: Autoruns
                  http://www.microsoft.com/technet/sys.../Autoruns.mspx
                  Via het tabblad “Logon” kunnen jullie dan een paar niet echt noodzakelijke programma´s vleugel lam maken,
                  Deze zullen dan niet meer gelijktijdig met de PC opstarten
                  'k Ga dat eens bekijken maar dan komt de vraag....wat mag ik "vleugellam" maken.
                  'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Map niet te deleten !!!

                    Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                    'k Ga dat eens bekijken maar dan komt de vraag....wat mag ik "vleugellam" maken.
                    beetje trial en error (heel klein beetje)... als je de meeste processen in Google in geeft, kan je op een website "LUtilities" zien of dit aldanniet noodzakelijk is voor Windows.

                    Loopt het "fout" kan je makkelijk je proces weer inschakelen via Autoruns; dat progje heb ik ook al gebruikt.
                    With Canon, I can (or at least try)
                    Photastic.be ~ Passion for the picture
                    Nieuwe site

                    Comment


                    • #40
                      Re: Map niet te deleten !!!

                      Pfff... wat een gedoe...
                      Blij dat ik achter m'n Apple'tje zit.
                      OS X... zalig!
                      Fuji FinePix S100fs

                      Comment


                      • #41
                        Re: Map niet te deleten !!!

                        pfffffffffff al die moeilijke oplossingen hier...... windows 98 bootdiskette (heb die nog liggen op usb stick geloof ik ) en een fdisk /autotest uitvoeren. En die map zal wel weg zijn


                        In xp zal ook wel dergelijke automatische map verwijder functie bestaan veronderstel ik, voor degene die geen 98 cd'tje meer liggen hebben
                        To make your dreams come true, wake up

                        Comment


                        • #42
                          Re: Map niet te deleten !!!

                          Hey juppekes

                          Is dat nu zo moeilijk

                          Dat mapje is aan het wachten om gevuld te worden met mooie plaatjes
                          Bootjes

                          Comment


                          • #43
                            Re: Map niet te deleten !!!

                            Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                            'k Ga dat eens bekijken maar dan komt de vraag....wat mag ik "vleugellam" maken.
                            Heb je die veilige modus nu al uitgetest ? Veel kans dat je dan niets moet vleugellam maken...
                            Groeten,

                            Polleke

                            Comment


                            • #44
                              Re: Map niet te deleten !!!

                              Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                              pfffffffffff al die moeilijke oplossingen hier...... windows 98 bootdiskette (heb die nog liggen op usb stick geloof ik ) en een fdisk /autotest uitvoeren. En die map zal wel weg zijn


                              In xp zal ook wel dergelijke automatische map verwijder functie bestaan veronderstel ik, voor degene die geen 98 cd'tje meer liggen hebben
                              Dat is te drastisch en is daarbij geen oplossing hé

                              Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                              Heb je die veilige modus nu al uitgetest ? Veel kans dat je dan niets moet vleugellam maken...
                              Ik vraag mij af of er überhaupt nog wel een probleem is aangezien Macroshopper die map heeft kunnen verwijderen.

                              Grtz, RF


                              Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                              Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

                              Comment


                              • #45
                                Re: Map niet te deleten !!!

                                Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                                'k Ga dat eens bekijken maar dan komt de vraag....wat mag ik "vleugellam" maken.
                                Bij mij was dat het:
                                Taskbaar Utility van mijne printer,
                                Pc suite van mijne Gsm
                                Norton Ghost
                                Hotkey van mijne scanner
                                En nog een paar andere programma’s dat ik niet wekelijks gebruik
                                Het voordeel van dat programma is dat de namen van deze programma’s heel goed herkenbaar zijn in de lijst,
                                Ge weet dus zelf wat ge uitzet door het uit te vinken
                                Elke programma dat op de achtergrond van de PC mee draait maar dat ik niet nodig heb,
                                Verbruik rekenkracht van de PC en dus vertraagd hij heel de boel,
                                Kijk eens naar de hele reeks icoontjes dat de meeste mensen rechts onder in hun systeem vak hebben, en dat continue zitten te draaien,
                                Programma’s dat ze ooit eens geïnstalleerd hebben, maar nooit of zelden gebruiken
                                Bij mij staan er enkel deze dat ik altijd gebruik (firewall, antivirus, logitech voor toetsenboard & muis,…)
                                En al de rest, deze zal ik zelf wel effen opstarten als ik ze echt nodig heb (scanner, Spyder3, printer help, …)
                                Gewoon op het tabblad Logon kijken na de Autoruns te hebben geïnstalleerd,
                                Ge zal verbaast zijn wat er allemaal mee opstart, als ge uw PC opzet.

                                Comment

                                Working...
                                X